ג'ון דיר משיק את סדרה 6R בדור חדש, חזק ומתקדם יותר ועם היצע גרסאות רחב מתמיד

ג'ון דיר משיק את הדור הבא של סדרת הטרקטורים הבינוניים R6. הסדרה המעודכנת כוללת מעתה לא פחות מ-14 גרסאות, המכסות טווח הספק הנע מ-110 עד 250 כ"ס. הטרקטורים בסדרה 6R מחולקים לארבע קבוצות שונות, הנבדלות זו מזו על ידי בסיס גלגלים שונה (מוגדרים כ"שלדה קצרה", "בינונית" ו"ארוכה" ו"אקסטרא ארוכה"), כאשר חלק מהדגמים מוצעים בשני אורכי בסיס גלגלים. אל ההיצע החדש מצטרפים ארבעה דגמים חדשים – 6R 140, 6R 150, 6R 165 ו-6R 185 – המצמצמים פערים בהיצע ומאפשרים בחירת הטרקטור המתאים ביותר עבור הלקוחות בשל הגידול באפשרויות ההספק.

הסדרה מונעת באמצעות 2 סוגי מנועים שונים המוצעים ברמות הספק שונות: 4.5 ליטר עם 4 צילינדרים (110-150 כ"ס) ו-6.8 ליטר עם 6 צילינדרים (145-250 כ"ס), כאשר המנוע הקטן יותר משרת רק בגרסאות השלדה המקוצרת. להלן פירוט הדגמים לפי גודל:

בסיס גלגלים קצר (2.58 מ', משקל עבודה 6.5 טון):

ג'ון דיר 6R 110: מנוע 4.5 ליטר, 4 צילינדרים. הספק: 110 כ"ס. הספק מרבי + IPM ('בוסט' הספק בהתאם לצורך – פירוט בהמשך): 135 כ"ס. תיבות הילוכים לבחירה: AutoQuad, CommandQuad, AutoPowr

ג'ון דיר 6R 120: מנוע 4.5 ליטר, 4 צילינדרים. הספק: 120 כ"ס. הספק מרבי + IPM ('בוסט' הספק בהתאם לצורך): 145 כ"ס. תיבות הילוכים לבחירה: AutoQuad, CommandQuad, AutoPowr

ג'ון דיר 6R 130: מנוע 4.5 ליטר, 4 צילינדרים. הספק: 130 כ"ס. הספק מרבי + IPM ('בוסט' הספק בהתאם לצורך): 156 כ"ס. תיבות הילוכים לבחירה: AutoQuad, CommandQuad, AutoPowr

ג'ון דיר 6R 140: מנוע 4.5 ליטר, 4 צילינדרים. הספק: 140 כ"ס. הספק מרבי + IPM ('בוסט' הספק בהתאם לצורך): 166 כ"ס. תיבות הילוכים לבחירה: AutoQuad, CommandQuad, AutoPowr

ג'ון דיר 6R 150: מנוע 4.5 ליטר, 4 צילינדרים. הספק: 150 כ"ס. הספק מרבי + IPM ('בוסט' הספק בהתאם לצורך): 177 כ"ס. תיבות הילוכים לבחירה: AutoQuad, CommandQuad, AutoPowr

בסיס גלגלים בינוני (2.77 מ', משקל עבודה 7.9 טון):

ג'ון דיר 6R 145: מנוע 6.8 ליטר, 6 צילינדרים. הספק: 145 כ"ס. הספק מרבי + IPM ('בוסט' הספק בהתאם לצורך): 193 כ"ס. תיבות הילוכים לבחירה: AutoQuad, DirectDrive, AutoPowr

ג'ון דיר 6R 155: מנוע 6.8 ליטר, 6 צילינדרים. הספק: 155 כ"ס. הספק מרבי + IPM ('בוסט' הספק בהתאם לצורך): 203 כ"ס. תיבות הילוכים לבחירה: AutoQuad, DirectDrive, AutoPowr

ג'ון דיר 6R 165: מנוע 6.8 ליטר, 6 צילינדרים. הספק: 165 כ"ס. הספק מרבי + IPM ('בוסט' הספק בהתאם לצורך): 213 כ"ס. תיבות הילוכים לבחירה: AutoQuad, DirectDrive, AutoPowr

ג'ון דיר 6R 165

ג'ון דיר 6R 185: מנוע 6.8 ליטר, 6 צילינדרים. הספק: 185 כ"ס. הספק מרבי + IPM ('בוסט' הספק בהתאם לצורך): 234 כ"ס. תיבות הילוכים לבחירה: AutoQuad, DirectDrive, AutoPowr

בסיס גלגלים ארוך (2.80 מ', משקל עבודה 8.8 טון):

ג'ון דיר 6R 175: מנוע 6.8 ליטר, 6 צילינדרים. הספק: 175 כ"ס. הספק מרבי + IPM ('בוסט' הספק בהתאם לצורך): 223 כ"ס. תיבות הילוכים לבחירה: AutoQuad, DirectDrive, AutoPowr

ג'ון דיר 6R 195: מנוע 6.8 ליטר, 6 צילינדרים. הספק: 195 כ"ס. הספק מרבי + IPM ('בוסט' הספק בהתאם לצורך): 244 כ"ס. תיבות הילוכים לבחירה: AutoQuad, DirectDrive, AutoPowr

ג'ון דיר 6R 215: מנוע 6.8 ליטר, 6 צילינדרים. הספק: 215 כ"ס. הספק מרבי + IPM ('בוסט' הספק בהתאם לצורך): 259 כ"ס. תיבות הילוכים לבחירה: AutoQuad, DirectDrive, AutoPowr

בסיס גלגלים 'אקסטרא' ארוך (2.90 מ', משקל עבודה 9.65 טון):

ג'ון דיר 6R 230: מנוע 6.8 ליטר, 6 צילינדרים. הספק: 230 כ"ס. הספק מרבי + IPM ('בוסט' הספק בהתאם לצורך): 281 כ"ס. תיבת הילוכים: AutoPowr

ג'ון דיר 6R 250: מנוע 6.8 ליטר, 6 צילינדרים. הספק: 250 כ"ס. הספק מרבי + IPM ('בוסט' הספק בהתאם לצורך): 301 כ"ס. תיבת הילוכים: AutoPowr

ג'ון דיר 6R 250

סדרה 6R הושקה ב-2011, עברה מאז אי אלו עדכונים קלים, ועתה זו פעם ראשונה שהיא עוברת רענון מקיף ומשמעותי יותר. כמעט כל תחום בדגמים השתדרג והתעדכן, בכלל זה מערכות העזר האלקטרוניות והממוחשבות, הקבינה שהפכה מרווחת, מאובזרת ומבודדת יותר, היצע המנועים כאמור, הוורסטיליות – פועל יוצא של מגוון הדגמים שגדל ועוד. טרקטורים אלו מותאמים יותר מבעבר – על פי היצרן – למשקים מעורבים, והם מותאמים (תלוי בגרסה) לעבודות מכל סוג, כולל עבודה עם כף קדמית, עיבודים והובלה על דרכים סלולות. בג'ון דיר מציינים גם את מערכות הדיאגנוסטיקה והמעקב המשופרות בכלים אלו, המאפשרות קבלת עזרה, טיפולים, אבחון ומעקב יעילות מבעבר, כולל התרעות לקראת טיפולים, תקלות, צריכת דלק וכיו"ב – במטרה לאפשר דיוק רב יותר בתכנון העבודה, מניעת השבתות לא מתוכננות ורצף עבודה יעיל ומיטבי. טרקטורים חדשים אלו מאפשרים – יותר מבעבר – כיול מראש וכיוון לפי הצורך של שלל המערכות, וזאת במטרה להעלות את איכות הביצוע ולהתאים את הכלים למגוון מפעילים, גם פחות מיומנים. על פי החברה מבטיח שיפור זה פחות תקלות ועצירות בעבודה.

בתוך הבינה שודרג גם לוח המחוונים, הקונסולה המרכזית ואמצעי התפעול עם הבטחה לארגונומיות משופרת, נוחות גבוהה יותר בתפעול וקלות רבה יותר בניווט בין מעכת העזר וההפעלה השונות. בין היתר מוצע מסך מגע חדש, גדול וברור יותר. ה'ג'וי-סטיק' חדש אף הוא והוא מתוכנן עם דגש להפלת כף קדמית. המפעיל יכול להחליט איזה כפתור ימלא איזו פונקציה לפי נוחותו, וזאת במטרה לשפר את הנדסת האנוש ולאפשר תפעול אינטואיטיבי יותר ופחות מעייף לאורך זמן. הג'וי סטיק החדש מאפשר שינוי כיוון נסיעה בקלות ובלחיצת כפתור.

עוד חדש בסדרה 6R לשנת 2022 היא מערכת שקילה דינאמית מתקדמת למעמיס הקדמי, המשולבת ב'ג'וי-סטיק' החדש והמאפשרת שקילת העומס מלפנים גם תוך כדי תנועה, ללא הצורך להעמיד את הטרקטור לשם כך. החיבור לכף קדמית מציע גם מערכת איזון אוטומטית, למניעת שפיכת חומר במעבר על שטח שאינו מפולס, ואפשרות לחזרה אוטומטית לנקודת התחלה/סיום לטובת דיוק בעבודה וחיסכון בזמן.

ג'ון דיר 6R 145

מערכת המכונה IPM – קיצור של Intelligent Power Management – מוצעת בסדרה 6R החדשה בדור המתקדם ביותר שלה, והיא מוגדרת עתה עוד יותר "אינטליגנטית'; מערכת זו מאפשרת 'בוסט' של תוספת כוח משמעותית במנוע, בהתאם לצורך, וזאת כעזרה במצבי קיצון בהם נדרש עוד הספק נקודתי. מערכת זו מותאמת במיוחד כאשר יש עומס פתאומי או רגעי על המערכת ההידראולית או בתחילת תנועה במצבים שונים.

למרות המראה החיצוני הדומה – מדובר בעיצוב חדש והכולל שינויים ועדכונים כמעט בכל פינה בכלי; עיקר ההבדלים מתמקדים בחופה הקדמית, יחידות התאורה והקבינה שנלקחו מסדרות גדולות יותר של היצרן. גם שמות הגרסאות עודכן בהתאם לשיטה החדשה בג'ון דיר, כאשר המספר המצורף לשם הסדרה (6R) מסמל את ההספק הסטנדרטי של המנוע.

יבואנית ג'ון דיר לישראל היא חברת מפרם מעמק חפר.

ג'ון דיר 6R 165