, ,

עדכון הקומביינים של CLAAS

קלאאס מעדכנת ומשדרגת את הקומביינים לתחמיץ מסדרת ה'יגואר 900' לקראת 2022. היכנסו לפירוט

CLAAS Jaguar 900 2022

קלאאס הגרמנייה (CLAAS), יצרנית הקומביינים לתחמיץ הגדולה בעולם, משיקה את הקומביינים מסדרה Jaguar 900 במהדורה מעודכנת ומשופרת לקראת עונה 2022. החדשות מתמקדות בעיקר בשולחנות קציר חדשים ובשיפור מערכת האיסוף תוך הבטחה לספיקה גבוהה יותר מבלי לפגוע באיכות החומר הקצוץ; ניתן לכוון תוך כדי עבודה את אורך הקיצוץ של הירק הנקצר כאשר מעתה אמורה המערכת לבצע את ההתאמה בין אורך הקיצוץ למהירות הנסיעה באופן אוטומטי. עוד מודגש הייעול שביחס בין מהירות הנסיעה של הקומביינים למהירות הקציר וקיצוץ הן באפשרות המכאנית והן באופציה לנסיעה עם העברת כוח רציפה, עליהן מצטרפת מעתה גם אופציה להינע הידראולי. אופציה זו מאפשרת את הפעלת ה'פיק-אפ' במנותק למהירות פעולת המנוע, כך שבכל מצב מערכת האיסוף והקיצוץ תפעל בדיוק בעוצמה ובמהירות המבוקשת. בקלאאס טוענים כי השיפורים דנן מעלים את התפוקה לעד כדי 13.7% בתנאי קיצון, כאשר במקביל מובטחת ירידה בבלאי ובשחיקת החלקים הנעים.

CLAAS Jaguar 900 2022

גם נושא החיבור והניתוק של השולחנות עודכן ושופר, על פי קלאאס, ומערכת החיבור/ניתוק המהיר מבטיחה עתה פעולה קלה ואינטואיטיבית עוד יותר עבור המפעיל, מה שמבטיח בראש ובראשונה חיסכון בזמן. לעונה הקרובה מתווסף גם שולחן חדש לקציר תירס להיצע.

עוד חדשה היא אפליקציית קציר מעודכנת המתופעלת ונראית דרך מסך מגע גדול בקבינה. המערכת החדשה מתיימרת לעזור למפעיל למצוא במהירות המרבית את הכיול הנכון והמתאים ביותר לכל תנאי עבודה וסוג של ירק, כאשר ניתן להכניס למערכת מראש מגוון נתונים שידייקו ויעלו את העבודה בשדה.

CLAAS Jaguar 900 2022

מערכת חדשה נוספת – המוצעת גם בסדרת הקומביינים הקטנה יותר: Jaguar 800 – היא מערכת שטיפה במים בלחץ של מנגנון הקיצוץ; יכולת זו נועדה להקל בעת קציר של ירק עם אחוזי סוכר גבוהים או בעל תכונה להפך לעיסה דביקה בשל אחוזי לחות גבוהים, כאשר מתזים ייעודיים שוטפים את הנקודות הרגישות לסתימה תוך כדי עבודה – מחד ממזערים את הסיכוי לתיקול בשל הידבקות ירק ומאידך מאפשרים עבודה רציפה ללא תקלות גם בתנאים כאלו. המערכת פועלת באופן אוטומטי כאשר זרימת הירק נעצרת מסיבה כלשהי – בעת הרמת השולחן בסוף שורה, בעת עצירה בהמתנה להמתנה לנגרר/משאית או בנסיעה מנהלתית בשדה – ובכך מאפשרת המשך עבודה כשהמערכת נקייה. מערכת ניקוי זו מבטיחה גם פחות עבודות תחזוקה בין השטחים הנקצרים במניעת היווצרות חומר שסותם את מערכת ה'פיק-אפ' והקציר. נפח מיכל המים – 375 ליטרים – אמור להספיק לזמן עבודה ממושך, בהתאם לתנאים.

יבואנית קלאאס לארץ היא חברת אגרו תמיר מכפר תבור