קלאאס מוסיפה אל משפחת המעמיסים האופניים שלה גרסה טלסקופית המאפשרת הרמת עד 2.3 טון לגובה של עד 5 מטרים

CLAAS TORION 738 T SINUS

קלאאס (Claas) הגרמנייה מרחיבה את סדרת המעמיסים שלה – קלאאס Torion עם דגם חדש, טלסקופי, בשם Torion 738 T Sinus המציע משקל עבודה של 7.0 טון בקירוב.

זו האופציה הראשונה המוצעת על ידי קלאאס לקבלת מעמיס אופני קונבנציונלי עם זרוע טלסקופית, כאשר עד כה ניתן היה לקבל אפשרות כזו רק באמצעות המעמיסים הטלסקופיים הייעודיים מסדרה Scorpion. מעמיס טלסקופי חדש זה מוצע למגוון משימות וייעודים במשק ובחווה, עם דגש התאמה עיקרי לעבודות מתבן, חציר וייצור המזון.

CLAAS TORION 738 T SINUS

קלאאס Torion 738 T Sinus החדש מציע זרוע טלסקופית המאפשרת הגעה לגובה העמסה מרבי (גובה ציר הכף/מזלג) של כמעט 5.0 מטרים וכושר הרמה מרבי של 2.3 טון. טווח ההגעה האופקי המרבי מגרד את ה-3.0 מטרים. בדומה למעמיסים בגודל זה מבית ליבהר – החברה המייצרת את המעמיסים עבור קלאאס – מציע גם ה-Torion 738 T Sinus היגוי כפול – פרקי (עד לצידוד של 30 מעלות לכל צד) ובנוסף יכולת צידוד של הגלגלים האחוריים, מה שמבטיח כושר תמרון גבוה מאוד במקביל ליציבות בטוחה גם תחת עומס. רדיוס הסיבוב המינימאלי עומד על 422 ס"מ, מצהירים בקלאאס.

CLAAS TORION 738 T SINUS

יחידת הכוח המשרתת במעמיס זה מגיעה מיאנמר היפנית (Yanmar) והיא מספקת 73 כ"ס עם עמידה בתקני 'שלב 5' האירופאיים. מנוע זה אינו דורש מיכל אוריאה שכן הוא משתמש במסנן חלקיקי דיזל וקטליזטור מתקדם. הכוח מועבר אל כל הגלגלים באמצעות מערכת הידרוסטאטית דו-שלבית, המאפשרת מהירות נסיעה מרבית של 40 קמ"ש.

למעמיס הטלסקופי החדש מערכת בקרת עומס ושליטה מתקדמת (electronic Smart Loading system) המונעת הרמת משקל המסכן את יציבות הכלי בכל מצב, באמצעות הפסקת היכולת להרים את הזרוע או לצודד עם משקל עודף. מערכת זו יכולה בין היתר גם לשקול את המטען המועמס ולאפשר עבודה מדויקת וקלות מעקב אחר התפוקה. בנוסף מאפשרת המערכת לכייל פעולות קבועות באופן אוטומטי, מה שכמובן מקל מאוד על עבודת המפעיל, חוסך את הצורך בעבודה מדויקת וזהירה ובשורה התחתונה מאיץ את קצב העבודה ומעלה את התפוקה; המפעיל יכול לכוון באופן אוטומטי את גובה ההרמה המדוייק בכל פעולה, עת זווית הגישה וההנחה של המטען, את החזרה האוטומטית למצב ההתחלתי של הפעולה (למשל: זווית וגובה "תקיפת" המטען) וכיו"ב. עוד מאפשרת מערכת הבקרה והשליטה לכוון את עוצמת שיכוך עצירת פעולת ההעלאה/הורדה של הזרוע/מזלג/כף בהתאם לעומס, לתנאים ולסוג העבודה. לדוגמא: ניתן לזרז את מהלך פעולת עצירת הזרוע כאשר אין צורך בדיוק מרבי או בזהירות עם המטען, או להבדיל לשכך למקסימום את פעולת הזרוע/מזלג/כף בעת העמסות רגישות, כבדות וזהירות יותר – בהתאם לצורך.

CLAAS TORION 738 T SINUS