, , , ,

מפרם הופכת ליבואנית הבלעדית של ג'ון דיר בישראל

פיצול מותגי ג'ון דיר – חקלאות מחד וגינון מאידך – הסתיים עם לקיחת זיכיון ייבוא מוצרי הגינון מחברת י. קמחי למפרם, ושהופכת ליבואנית היחידה והבלעדית של הירוקים בארץ

כידוע, התחלק ייבוא הציוד של ג'ון דיר לישראל עד כה בין שני יבואנים נפרדים – מפרם מעמק חפר וי. קמחי מכפר הנגיד. הראשון ייבא את כל מוצרי החקלאות של הענק הירוק, בכלל זה טרקטורים, קומביינים וציוד נוסף, בזמן שחברת י. קמחי עסקה בייבוא ושיווק מוצרי הגינון, רכבי העבודה והטרקטורים הקומפקטיים (עד 50 כ"ס) של ג'ון דיר.

ג'ון דיר גייטור – מעתה עובר הייבוא הרשמי של רכבי העבודה וציוד הגינון של ג'ון דיר מי. קמחי למפרם; י. קמחי יחלו בייבוא מקביל

המהלך מפתיע במידת מה, בעיקר אל נוכח הרחבת אפשרויות הייבוא של י. קמחי לטרקטורים גדולים יותר, ובמקביל – התחלת שיווק רכבי עבודה וגינון על יד מפרם – כניסה של כל יבואן למגרש המתחרה עד אז, לא מזמן. "ההחלטה של ג'ון דיר היא במסגרת התכנית dot2024, קרי dealer of tomorrow; במסגרת התכנית ג'ון דיר מאחד סוכנויות, והחליט על ייצוג בלעדי בארץ למפרם מתוך כוונה להיות מיוצגים עי גוף אחד במדינה כמו ישראל", מסביר עמיר קליין, מנכ"ל מפרם. קליין מוסיף כי למפרם 85% מנתח השוק של הטרקטורים מעל 150 כ"ס בישראל, נתון המהווה – לדבריו – שיא עולמי מבחינת ג'ון דיר.

בכוונת מפרם להמשיך ולשווק בארץ את ההיצע העדכני ששווק על ידם עד כה – בתוספת הציוד שיובא על ידי י. קמחי, קרי: ציוד הגינון ורכבי העבודה ('גייטור'). ניצלנו את ההזדמנות לברר (שוב) לגבי ייבוא הצמ"ה של ג'ון דיר לישראל, וקיבלנו תשובה אופטימית: " ג'ון דיר החליט להעביר את השווק לשוק הצמ"ה מחוץ לארה"ב לאירופה, כך שיקח עוד קצת זמן אבל זה יגיע…"

עבור י. קמחי מדובר על פניו במכה לא פשוטה, שכן העסק המשפחתי הוותיק קנה לעצמו במהלך השנים לא מעט לקוחות והתמחות בשוק הגינון המקצועי בעיקר. ביקשנו את תגובת יובל קמחי, מנכ"ל י. קמחי: "בעקבות החלטה אסטרטגית של ג'ון דיר לצמצם את מספר הדילרים בעולם ולייצר דילרים גדולים יותר (Mega Dealers) הוחלט ככל הנראה גם לגבי ישראל להעביר את כל הייצוג תחת דילר אחד. אין לנו כוונה לתת להחלטה זו להסיט אותנו מהמסלול: אנו מתכוונים להמשיך בייבוא מקביל של אותו סל המוצרים של ג'ון דיר ואף להרחיב אותו לסדרה שש ולכלי עיבוד. השוק הישראלי הוא שוק פתוח ואין משמעות אם קניית הסחורה תתבצע מהמרכז האירופאי או דרך דילר כזה או אחר. בשביל  למכור כלים צריך לדעת לגבות אותם בשרות טוב, אמין ומקצועי ולהתנהל עסקית בצורה ראויה, אמינה והוגנת, ואת זה אנחנו עושים כבר למעלה משלושים שנה וכך גם נמשיך, הטייטל פחות חשוב. אנו מודים לקהל לקוחותינו הגדול על הגיבוי והתמיכה שאנו מקבלים בימים אלו עם תחילת חרושת השמועות ומאמינים שרק טוב יצא מהשינוי."

הסיכום אם כן דרמטי מחד, מאידך יכול להיות שהלקוח בסופו של התהליך רק ירוויח; אם אכן י. קמחי יחלו לייבוא ציוד מייבוא מקביל – כולל כלים גדולים יותר ממה שהציעו עד כה, כמו גם את ציוד הגינון והגייטורים, ובמקביל מפרם תתרחב לתחומים נוספים בהם לא עסקה עד היום – ציוד הגינון, הגייטורים ובעתיד אולי ציוד נוסף של ג'ון דיר (גנרטורים, כלי עבודה, ציוד מכני הנדסי ועוד), התחרות תגדל, ועבור הלקוח הישראלי זו בשורה טובה.

נאחל לשתי החברות הצלחה!

דגמי ג'ון דיר מסדרה 6
דגמי ג'ון דיר מסדרה 6; יוצעו בארץ בקרוב על ידי שני יבואנים במקביל?