מערכת ה-OptiStone החדשה של Lemken מבטיחה הגנה מיטבית על המחרשה בפני אבנים ושאר נזקים החבויים בעומק האדמה

LEMKEN OptiStone

Lemken הגרמנייה מציעה מעכת הגנה ייחודית בפני אבנים בעת חריש המכונה OptiStone. המערכת פותחה ומיועדת לסדרות המחרשות Juwel, Diamant ו-Titan מתוצרתה והיא מוצעת כמוצר משלים עבור בחרשות אלו מעתה.

מערכת ה-OptiStone כוללת מנגנון נפרד לכל להב הבנוי בשיטה מוגנת בפטנט הכוללת קפיצים, זרועות חיבור, מיסבים נוספים ופרקים שעוצבו באופן מיוחד המאפשרים תנועה מעלה-מט, הצידה, וחזרה אוטומטית למצב ישר.

LEMKEN OptiStone

מערכת ה-OptiStone מאפשרת חריש מהיר, רציף וללא הפרעות, כמו גם נטול חשש מנזקים הנגרמים בשל אבנים החבויות בעומק האדמה, המובילות לא פעם לשבר והרס המחרשה. המפעיל יכול לכוון תוך כדי עבודה ובלחיצת מתג את עוצמת ההתנגדות של הלהבים – בהתאם לסוג הקרקע ולכמות וגודל האבנים החבויים בה, והמערכת בתורה מאפשרת תנועה מעלה של עד 37 ס"מ והצידה של עד 20 ס"מ כ"התחמקות" מהמכשול והדילוג מעליו.

LEMKEN OptiStone

המערכת כוללת גם ברגי גזירה שהמתוכננים להיקרע לפני שהלהב או הזרועות המחזיקות בו תיפגענה, במצב שהאבן גדולה עד כדי כך שהגמישות של המערכת אינה מספיקה. בנוסף, דואגת מערכת השליטה הממוחשבת של פעולת המחרשה להסתנכרן עם יחידות ה-OptiStone ודאוג שגם לאחר רצף "היתקלויות קיצוניות עם אבנים תשמור המחרשה על קו עבודה ישר ורציף, באמצעות תיקון אוטומטי. המטרה, בשורה התחתונה, היא כאמור להגן על המחרשה מנזקים, כמובן, אך גם לאפשר רצף עבודה ללא הפרעות, מה שחוסך זמן יקר.

הציוד של Lemken מיובא לארץ על ידי חברת אגרו תמיר מכפר תבור