מומחית המעמיסים הקומפקטיים ליישומי חקלאות – ויידמן הגרמנייה – משיקה מעמיס 3.0 טון חדש לרפתות ויישומים חקלאיים נוספים

ויידמן Hoftrac 1390

ויידמן (Weidemann) הגרמנייה, כיום חטיבה בקבוצת וואקר ניוסון, משיקה מעמיס אופני קומפקטי חדש (משקל עבודה 2.75-3.2 טון, בהתאם לאבזור), שתוכנן בראש ובראשונה להתאים ליישומים חקלאים; הדגם החדש הוא ויידמן Hoftrac 1390 המחליף בהיצע את הויידמן Hoftrac 1380 שהוצג ב-2017 והוא מתבסס עליו. כמקובל אצל אי אלו דגמים של המותג, כך מציעים גם דגם חדש זה עם שלוש רמות הספק לבחירה; המנועים הם חדשים, מתוצרת יאנמר (3 ציל', 1.2 או 1.6 ליטר) והם עומדים בתקני 'שלב 5' האירופאיים. הלקוח יכול לבחור בין גרסאות עם 25, כ-45 או כ-55 כ"ס. בויידמן מסבירים את היצע רמות ההספק השונות בדרישות השונות מצד הלקוחות: החל מעבודות בהיקף שעות נמוך ובעצימות נמוכה, דוגמת העמסת נפח ופחות משקל עבור הגרסה החלשה, ועד לדרישה להפעלת ציוד הידראולי מתחבר, עומס מבחינת שע"מ או הצורך להרים משקלים כבדים.

ויידמן Hoftrac 1390

מעבר למנועים החדשים, המבטיחים במקביל לעמידה בתקנים העדכניים גם ירידה קלה ברמות הרעש ובצריכת הדלק, שופרה גם מערכת העברת הכוח – לטובת יעילות גבוהה יותר עם שינויים ביחסי ההעברה בכדי לקבל עוד כוח דחף. כל נושא הטיפולים והתחזוקה בשטח טופל אף הוא, עם עיצוב חדש של חופת המנוע (המתיימרת לשפר את הגישה למכלולים השונים), וכך גם מיגון המכלולים הרגישים, דוגמת מיקום מחדש של הצנרת ההידראולית, מיגון הצירים והברזים.

ויידמן Hoftrac 1390

הקבינה חדשה אף היא בדגם זה, והיא מתיימרת להציע שיפור בכל הקשור לנוחות התפעול, נוחות הנסיעה והשהייה בה עבור המפעיל. יחידות ההגה והמכלולים העיקריים הוחלפו ורמות הבידוד בגרסאות עם הקבינה הסגורה עלו, הן מבחינת רעשים והן מבחינת וויברציות.

בכדי למקסם את היעילות בעבודה מוצעת עם הכלים החדשים מערכת ניהול מנוע הכוללת ארבעה מצבים לבחירה: Auto – כשנדרשת מלוא יכולת הכלי, Eco – כאשר אין צורך במלוא ההספק, והמנוע מוגבל ל-2,200 סל"ד בלבד, מצב מיוחד לעבודה עם ציוד הידראולי רתום (המעביר יותר כוח לברזים הרלוונטיים) ומצב M-Drive המיועד לנסיעה מנהלתית שלא תחת עומס מלא; ניתן, בנוסף, להזמין את דגמי ה-Hoftrac 1390 עם הגבלת מהירות עד 20 או עד 30 קמ"ש, לבחירה.

עוד עדכון במעמיס החדש היא מערכת בלם החנייה, הנכנסת לפעולה באופן אוטומטי ברגע שהכלי עומד ומשולב למצב סרק ו/או המפעיל נוטש את כיסא – או מדומם את הכלי. לחיצה על דוושת התאוצה לאחר התנעת המנוע מבטלת אוטומטית את מצב הבלימה.

יבואנית ויידמן לארץ היא חברת ר. ט. כהן

ויידמן Hoftrac 1390