, , ,

ביקורת הודית בוטה על הנהלת AGCO

במהלך חריג וחסר תקדים דורשת יצרנית הטרקטורים ההודית TAFE את החלפת הנהלת קונצרן AGCO האמריקאי. הפרטים בידיעה

מאליקה סיריניוואסאן, נשיאת ויו"ר TAFE

לשכת החדשות רוייטרס מדווחת על דרמה המתרחשת מאחורי הקלעים בקונצרן AGCO – בעלי המותגים מסי פרגוסון, ואלטרה, פנד ועוד; מסתבר כי בכירים בקונצרן המיכון החקלאי ההודי TAFE – המשקיע הגדול ביותר ב-AGCO עם נתח מניות של יותר מ-16% – לוחצים על קברניטי זו האחרונה "להפשיל שרוולים ולהעלות הילוך", בתרגום חופשי, בשל "עמדה לא תחרותית ארוכת שנים" ממנה סובלים מותגי הקונצרן, לטענת אנשי TAFE. הידיעות סביב הביקורת של ההודים כלפי הנהלת הקונצרן האמריקאי-בי"ל מעוררת לא מעט רינונים ועניין בתעשייה, שכן מדובר – במילים פחות מכובסות – בקריאת תיגר על הנהלת הקונצרן ובביקורת גלויה וחד משמעית על אופי והישגי הניהול. ב-TAFE דורשים את החלפת הנהלת הקונצרן, לא פחות, בשל אותה אי שביעות רצון מהתוצרים, נתוני המכירות ו"הירידה בתחרותיות" מוצרי הקונצרן. הנהלת החברה דורשת "התעוררות מיידית", "הפשלת שרוולים" ושינוי גישה כללי בכדי להמשיך ולהוות גורם משפיע ותחרותי בתחום (הכוונה לקונצרן AGCO).

TAFE היא חברה הודית פרטית שהוקמה ב-1960 והחלה דרכה כיצרנית טרקטור אחד בסיסי, שהיה למעשה טרקטור מתוצרת מסי פרגוסון ש-TAFE קיבלה את הזיכיון לייצרו בהודו. מאז צמחה וגדלה החברה וכיום היא מוכרת 25% מסך הטרקטורים בהודו, ובנוסף מייצרת מנועים ומיכון חקלאי מגוון; החברה מוכרת מדי שנה כ-150,000 טרקטורים בהודו וברחבי העולם. TAFE  מייצרת גם כיום טרקטורים תחת זיכיון, בראשם מסי פרגוסון, אך גם מותגים שנרכשו על ידה בעבר כמו Eicher הגרמני ו-IMT הסרבי.

מועצת המנהלים של AGCO עם מאליקה סיריניוואסאן עומדת שלישית משמאל בשורה הראשונה, כנציגת בעלי המניות החיצוניים הגדולים בקונצרן בימים טובים יותר…

פניית קברניטי TAFE לבעלי המניות בקונצרן AGCO נעשתה באמצעות מצגת מקיפה ופרטנית המהווה הלכה למעשה הצעה לרה-ארגון בקונצרן, כמי שמהווה את מחזיקת המניות החיצונית הגדולה ביותר בקונצרן. ב-TAFE מדגישים את הירידה במכירות בשווקי צפון אמריקה, ברזיל וסין – לגביה אף התבטאו ההודים באופן בוטה במיוחד, בהגדירם את התנהלות הקונצרן בסין כ"כישלון".

עד כה לא התקבלה כל תגובה מהנהלת AGCO, אך אין ספק שלא ממש "שמח" שם בימים אלו. נמשיך לדווח