קובוטה EK1-261

הטרקטור הראשון אותו פיתחה קובוטה היפנית בשיתוף אסקורטס ההודית מיועד דווקא לשווקי המערב; הנה הפרטים

קובוטה EK1-261

קובוטה משיקה טרקטור חדש – ה-EK1-261 – הסנונית הראשונה בסדרת טרקטורים קומפקטית חדשה בשם EK1. המעניין בסדרה חדשה זו הם דווקא ההורים: קובוטה היפנית מצד הכלה, ו-Escorts ההודית מצד החתן (קונצרן ענק המגלגל מחזור שנתי הקרוב לעשרים מיליארד דולר), שני הקונצרנים שותפים לפיתוח הסדרה החדשה, המיועדת בעיקר ללקוח החובב, קרי: חקלאים כתחביב, בעלי נחלות, בעלי חוות וכיו"ב, כמו גם לקוחות מקצועיים יותר הנדרשים לטרקטור בממדים דומים, דוגמת גננים, קבלני פיתוח, אנשי תחזוקה, שירות מוניציפלי וכיו"ב. הטרקטור ייוצר במפעלי אסקורטס בהודו.

קובוטה EK1-261
קובוטה EK1-261

קובוטה EK1-261 מונע באמצעות מנוע מיצובישי 3 צילינדרים בנפח 1.3 ליטר המייצר כאן 25 כ"ס והעומד בתקינה האירופאית העדכנית. נפח מיכל הדלק עומד על 24 ליטרים, מה שאמור להבטיח שעות עבודה ארוכות ברצף, לפני שיידרש תדלוק מחדש. דגש רב הושם הן על הנדס האנוש, בעיקר במטרה לאפשר גם למפעילים פחות מיומנים להפעיל את הטרקטור ביעילות ובבטחה, והן על נוחות וקלות התחזוקה; בנוסף למיקום מכלולי בדיקה באופן קל לגישה/החלפה, מוצעת נורית התרעה התייחסת לצורך לנקות את מסנן האוויר.

קובוטה EK1-261

תיבת ההילוכים היא מכאנית וכוללת 9 הילוכים לפנים ושלושה לאחור המחולקים לשלוש קבוצות.  תיבה זו מאפשרת מהירות נסיעה מינימאלית של 1.0 קמ"ש (עם צמיגי 8,30 x 20 סטנדרטיים מאחור) ומקסימאלית של 18.2 קמ"ש. יציאת הכוח מאחור מופעלת ישירות באמצעות המנוע (540/540E). המשאבה ההידראולית (מערכת פתחה) מציעה ספיקה מרבית של 20 ליטר/דקה. על פי קובוטה  מציעות הזרועות האחוריות כושר הרמה מרבי של 800 ק"ג, וניתן לכוון את רוחבן לצדדים. ההינע הקדמי ונעילת הדיפרנציאל האחורית ניתנים לשילוב/ניתוק באופן מכאני – ההינע הקדמי באמצעות ידית, הנעילה באמצעות דוושה. כאופציה מוצעת מערכת כף קדמית המסוגלת להרים עד 450 ק"ג לגובה שפיכה מרבי של מטר וחצי.

הטרקטור שוקל טונה אחת, והוא מוצע כסטנדרט – לבחירה – בצמיגים לחקלאות, צמיגים לתעשייה או צמיגים למדשאות, לפי בקשת הלקוח.

קובוטה EK1-261

עמדת המפעיל מוצעת בשלב זה רק כפתוחה, ללא סגירה ומיזוג. ניתן לכוון את הכיסא לפנים ולאחור, כמו גם מעלה ומטה. הכיסא מאפשר כיוון עומס קפיץ, בהתאם למשקל המפעיל. מערכת מעניינת עבור כלים בגודל שכזה היא מנגנון דימום המנוע המבצע את הכיבוי לאחר 10 שניות שדוושת התאוצה לא נלחצה. ידית ייעודית מאפשרת ביטול פעולה זו כאשר יש צורך בפעולת המנוע גם בעמידה ו/או בסל"ד קבוע (הפעלת משאבת מים, מרסקת גזם וכיו"ב, למשל).

קובוטה תחל בשיווק ומכירות הטרקטור החדש כבר במהלך השבועות הקרובים. בהמשך השנה צפויות גרסאות נוספות של הסדרה. יבואנית קובוטה לארץ היא חברת מכשירי תנועה.

קובוטה EK1-261