כשנתיים לאחר השקתה, מקבלת סדרה 5D של דויץ-פאהר תיבת העברה רציפה – ועדכונים נוספים

דויץ-פאהר 5D TTV

דויץ-פאהר הגרמני, כיום בבעלות קבוצתSDF  האיטלקייה, משיק סדרת טרקטורים קומפקטיים רב-תכליתיים עם תיבת הילוכים רציפה בשם סדרה 5D TTV". מדובר בטרקטורים המיועדים לשמש 'סוס העבודה' העיקרי במשקים מעורבים, משקי חי, מגדלי ירקות או חוות ומשקים קטנים ובינוניים למגוון משימות. בין היתר מתוכננים טרקטורים חדשים אלו מלכתחילה לעבודה עם כף קדמית. הסדרה החדשה מבוססת על סדרה 5D החדשה יחסית, שהוצגה באמצע 2019 עם תיבות הילוכים מסוג Overspeed או Powershuttle בלבד.

דויץ-פאהר 5D TTV

חמשת גרסאות ה-TTV (גיר רציף) מוצעות עם אותם המנועים בהן מצויידות גרסאות סדרה 5D  עליהן הן מתבססות: מנועי SDF בנפח 2.9 או 3.8 ליטר, עם 3 או 4 צילינדרים – בהתאם לרמת ההספק והגרסה (מנועים המוכרים תחת השם FARMotion. ההספק המוצהר גבוה במקצת בהשוואה להספק גרסאות ה-5D, ככל הנראה כוילו כך המנועים, בכדי לחפות על איבודי הכוח המשמעותיים יותר המאפיינים תיבות רציפות; דויץ-פאהר 5090D TTV מוצע עם מנוע 2.9 ליטר ו-83 כ"ס מרביים; דויץ-פאהר 5100D TTV (גם עם מנוע 2.9 ליטר) מציע 91 כ"ס מרביים; דויץ-פאהר 5090.4D TTV (3.8 ליטר, 4 צילינדרים) – 84 כ"ס; דויץ-פאהר 5100.4D TTV (3.8 ליטר, 4 צילינדרים) – 97 כ"ס, ודויץ-פאהר 5110.4D TTV (3.8 ליטר, 4 צילינדרים) – 107 כ"ס. בכל הגרסאות נתון המהירות המרבי הוא 40 קמ"ש, והוא מושג ב-1,730 סל"ד.

דויץ-פאהר 5D TTV

אבל, למרות ההתבססות והדמיון לסדרה 5D מסבירים בדויץ-פאהר כי ההבדלים בין הסדרות גדולים הרבה יותר; הקבינה, למשל, מעודכנת, מחודשת וכוללת עוד אבזור ופונקציות להפעלה, פיקוח ודיאגנוסטיקה. גם המערכת ההידראולית חדשה כאן ומציעה ספיקה גבוהה יותר – המשאבה המרכזית מספקת 100 ליטר/דקה ומשאבה נוספת המיועדת להפעלת ההיגוי מספקת 42 ליטר/דקה. הסרן הקדמי מוצע – כאופציה – עם שיכוך, והוא מתבסס על הסרנים המשרתים זה מכבר בטרקטורי המטעים והכרמים של המותג. מיכל הדלק הסטנדרטי הוא בנפח 95 ליטרים, ולעובדים שעות ארוכות ברצף מוצע מיכל גדול יותר, כאופציה בתשלום, בנפח 115 ליטרים.

יבואנית דויץ-פאהר לארץ היא חברת צ.ל.ע; מהחברה נמסר כי טרקטור זה יגיע לארץ בהזמנה מיוחדת, והוא מיועד אצלנו בעיקר לעבודה במטעים גדולים עם מרווחים גדולים בין העצים.

דויץ-פאהר 5D TTV