MF 5S – הפועל החדש של מסי פרגוסון (וידאו)

סדרת הטרקטורים הרב-תכליתיים 5700 מוחלפת על ידי דור המשך חסכוני, נקי, יעיל, חזק ונוח יותר. הנה הפרטים

מותג הטרקטורים הוותיק והמוכר מסי פרגוסון הופך עבורנו שוב לרלוונטי, לאחר שנים ארוכות של הפסקת הייצוג בישראל, עם קבלת זיכיון המותג על ידי חברת דיזל הנדסה, כפי שחשפנו כאן באוגוסט האחרון. בן יתר הדגמים המיועדים להגיע לארץ בשלב הראשון, כפי שמסרה לנו היבואנית, נמצאות גם הסדרות 5700M ו-5700S – טרקטורים קומפקטיים רב תכליתיים שהוצעו עד כה בטווח ההספק שבין 95-135 כ"ס. זה עתה מודיעה MF על השקת סדרת ההמשך – MF 5S – המהווה דור חדש לגמרי, מן המסד עד לטפחות, והמיועד להחליף את שתי הסדרות-האחריות הוותיקות.

תזמון חידוש הייבוא לארץ עומד בסימן מהלך רענון, עדכון וחידוש רוחבי משמעותי אצל היצרנית, ובתחום הטרקטורים כבר הכרנו את סדרה MF 8S החדשה, המחליפה את סדרה MF 7700S – טרקטורי עיבודים שיוצעו בטווח ההספק בין 205-285 כ"ס, בשלב ראשון.

סדרה MF 5S החדשה תכסה טווח הספק של 105-145 כ"ס כאשר ספק הכוח ימשיך להיות מנוע ה-AGCO-Power ה-4-בוכנתי בנפח 4.4 ליטר המוכר, אך לאחר שדרוג ועדכון, ותוך התקנה שונה ויעילה יותר בטרקטור; במסי פרגוסון מפרטים כי המנועים מתיימרים להציע חיסכון דלק משופר, עבודה שקטה יותר ופליטת פחות מזהמים לאוויר מעד כה. בנוסף סודרו מחדש מיקום המערכות השונות, כמו יניקת האוויר, הקירור וכיו"ב, בכדי לאפשר מבנה כללי קומפקטי ויעיל יותר, כמו גם – גישה נוחה וקלה יותר הן בתחזוקה השוטפת, והן לנוחות אנשי השירות במוסכים. המנועים עומדים כמובן בתקני EU  שלב 5 העדכניים ביותר. מרווח הטיפולים עלה ל-600 שע"מ, מה שמוסיף לירידה המובטחת הכוללת בעלויות התחזוקה.

בשלב זה יכלול היצע הדגמים חמישה, כולם עם קבינה סגורה וממוזגת כסטנדרט: 5S.105 עם 105 כ"ס; 5S.115 עם 115 כ"ס; 5S.125 עם 125 כ"ס; 5S.135 עם 135 כ"ס ו-5S.145 עם – נכון – 145 כ"ס. מעבר לרמות הנהספק השונות ניתן להזמין כל טרקטור באחת משלוש רמות האבזור המוצעות לבחירה: ביסיסית (סטנדרט), מאובזר יותר או מפואר.  

הכוח מועבר אל כל הגלגלים דרך תיבות semi-powershift עם 16×16 או 24×24 הילוכים.

סדרה MF 5S החדשה מיועדת – כמו הסדרות אותן היא מחליפה – לשמש חקלאים בעלי משקי חי או משקים מעורבים כלים רב תכליתיים, שידעו לבצע את כל משימות המשק – מעבודות בשדה ועד לכל משימה ברפת, בכלל זה עבודה עם כף קדמית. הקבינה החדשה כוללת חלון גג יעודי להקלת העבודה עם כף בגובה, והסרן הקדמי מתיימר להתאים לעומסים הנוספים הנדרשים בעבודה עם כף. גם עיצוב חופת המנוע והקבינה נועדו לאפשר שדה ראייה מיטבי לפנים, לכל סוגי המשימות אך על אחת כמה וכמה לעבודה עם כף קדמית.

גם הזרועות האחוריות שודרגו וחוזקו ועתה ניתן להרים באמצעותן משקל מרבי של 5.7 טון (שיפור של כ-400 ק"ג ביחס לסדרות ה-5700 היוצאות). העיצוב החדש כולל חיבור/ניתוק מהיר (אופציה כהידראולי). הזרועות הקדמיות חדשות ומשופרות אף הן, ומעתה מאפשרות הרמת משקל מרבי של 3.0 טון (היה עד כה 2.5 טון). הזרועות הקדמיות – כמקודם – הן אופציה בתשלום. המבנה החדש של השלדה ובעיקר הסרן הקדמי ומיקומו עליה מעניקים לטרקטורים החדשים של MF רדיוס סיבוב מינימאלי חסר תחרות בקטגוריה; למרות בסיס גלגלים ארוך יותר בהשוואה למתחרות דוגמת ג'ון דיר 6120M או ניו הולנד T5EC, מציעים דגמי הסדרה החדשה רדיוס סיבוב מינימלי של 4.0 מטרים בלבד – 0.0 ו-1.9 מ' פחות, בהתאמה, על פי הצהרות היצרנית.

סדרה MF 5S החדשה תתחיל להימכר החל מהרבעון השני של 2021. יבואנית מסי פרגוסון לארץ היא חברת דיזל הנדסה