, ,

סדרת טרקטורים חדשה לואלטרה

ואלטרה הפינית משיקה את סדרה G – טרקטורים רב שימושיים בטווח ההספק של 105-135 כ"ס

ואלטרה סדרה G

ואלטרה הפינית, כיום חלק מקונצרן AGCO האמריקאי, משיקה סדרת טרקטורים חדשה לגמרי בשם 'סדרה G'. מדובר בסדרת טרקטורים רב תכליתיים המיועדים לעבודה – בעיקר – במשקים בינוניים וקטנים, עם דגש להתאמה למשקי חי, קרי: רפתות ודירים. מכאן ברור כי טרקטורים אלו תוכננו מלכתחילה גם לעבודה עם כף קדמית. הטרקטורים החדשים מסדרה G מוצעים בטווחי ההספק שבין 105 ל-135 כ"ס, וכך מתמקמת סדרה זו בפער שנוצר בין הסדרות A (75-130 כ"ס) ו-N (115-201 כ"ס), למרות שחלק מהדגמים בסדרות השונות זהים בהספקם, אך נבדלים בממדים, במשקל ובמחיר.

ואלטרה סדרה G

ואלטרה מעשירה עם השקת הסדרה החדשה את היצע הטרקטורים הרב תכליתיים הבינויים שלה ומכסה טווח הספק רחב מתמיד וצפוף בסגמנט זה. סדרה זו היא סדרה-אחות לסדרה הגלובאלית של מסי פרגוסון – MF 5700 M – המוצעת עם שלדה, מנועים ותיבות הילוכים זהות.

בשלב ההשקה מוצעים חמישה דגמים בסדרה G החדשה:

ואלטרה סדרה G

ואלטרה G105: הספק סטנדרטי: 105 כ"ס, הספק ב'פיק': 110 כ"ס, מומנט מרבי: 44.85 קג"מ

ואלטרה G115: הספק סטנדרטי: 115 כ"ס, הספק ב'פיק': 120 כ"ס, מומנט מרבי: 46.9 קג"מ

ואלטרה G125 Eco: הספק סטנדרטי: 115 כ"ס, הספק ב'פיק': 125 כ"ס, מומנט מרבי: 52.8 קג"מ

ואלטרה G125 Std: הספק סטנדרטי: 125 כ"ס, הספק ב'פיק': 130 כ"ס, מומנט מרבי: 56.1 קג"מ

ואלטרה G135: הספק סטנדרטי: 135 כ"ס, הספק ב'פיק': 145 כ"ס, מומנט מרבי: 56.1 קג"מ

ואלטרה סדרה G

המנוע המשרת בסדרה החדשה הוא מתוצרת AGCO Power (לשעבר SISU Power הפינית) – חטיבת המנועים של הקונצרן; במטרה להוזיל עלויות מיוצר מנוע זה במפעל AGCO בסין. נפחו 4.4 ליטר (מחולקים לארבע בוכנות) והוא מוצע, כאמור, בכמה רמות הספק ומומנט. מנוע זה, אגב, משמש גם סדרות במסי פרגוסון – החברה-האחות של ואלטרה בקונצרן AGCO. מערכות העברת הכוח פותחה על ידי חברת Gima הצרפתייה בהתאם למפרט ואלטרה. המערכת החדשה – מסוג Powershift – שונה ממערכות דומות המשרתות זה מכבר בטרקטורים הגדולים יותר של היצרנית בחלוקה לשישה הילוכים בארבע קבוצות, בניגוד לחמישה הילוכים בארבע קבוצות אצל הגדולים יותר. יודגש שבשלב זה אין אופצייה לקבל את הטרקטורים מסדרה G עם מערכת העברת כוח רציפה (CVT). כמו ברוב סדרות היצרנית יוצעו גם דגמי סדרה G  החדשה בשלוש רמות אבזור: HiTech, Active ו-Versu.

ואלטרה סדרה G

המשאבה ההידראולית הסטנדרטית מציעה ספיקה מרבית של 100 ליטר/דקה כאשר כאופצייה מוצעת משאבה חזקה יותר – 110 ליטר/דקה – המשודכת בנוסף למערכת איזון ובקרת עומס אוטומטית. הזרועות האחוריות מציעות כושר הרמה של 6 טון, בעוד הקדמיות (אופציונלי) מסוגלות להרים עד 2.9 טון. כטרקטורים המיועדים בין היתר לשמש כרב שימושיים וככלים במשקים מעורבים הם תוכננו לעבוד עם כף קדמית, בכל הקשור למחברים, נקודות עיגון, יציאות הידראוליות וסרן קדמי מוקשח. רדיוס הסיבוב – 436 ס"מ בלבד – אמור לקרוץ לנדרשים לעבוד גם במקומות צפופים יותר, דוגמת רפתות ודירים.

סדרה G החדשה כבר החלה להימכר, כאשר בואלטרה מבטיחים אספקה ללקוחות ראשונים עוד במהלך שנה זו (2020). יבואנית ואלטרה לארץ היא חברת אגרו תמיר מכפר תבור

ואלטרה סדרה G