, , , ,

Jacto – הענק הכתום מברזיל (וידאו)

החקלאות בדרום אמריקה היא בהיקפים עצומים ומגוונת למדי. היכרות עם יצרנית ענק מקומית, בעלת שאיפות בי"ל מרחיקות לכת

Jacto Uniport Planter 500

כולנו מכירים, יותר או פחות, את עולם המיכון החקלאי ה'מערבי', בעיקר האירופאי והצפון אמריקאי. להבדיל, רבים מכירים – ולאו דווקא מוקירים – את עולם הציוד החקלאי מהמזרח והגוש הסובייטי לשעבר, המוגדר בצדק כנכשל ומפותח פחות מהמוכר במערב. עניין של ביקוש, היצע ותקציבים.

Jacto Uniport Planter 500

כשוכני הלבנט רובנו לא מודעים לתעשיית המיכון החקלאי המפותחת – והלא פעם מתקדמת ומודרנית לכל דבר ועניין – העולה ופורחת בדרום אמריקה. סיפרנו לכם בעבר על רכישת מומחית מרססי ה'סלף' הארגנטינאית PLA על ידי ג'ון דיר, רכישת מומחית באותו התחום (Montana) מברזיל על ידי Kuhn הצרפתייה, ספרנו על מרסס ה'סלף' החדש הענק מתוצרת Stara הברזיליאנית אף היא ועוד, כאפריטיף לעולם ענק של מיכון, שלמרות שאינו רלוונטי עבורנו, מן הראוי להכירו ולו בשל חשיבותו האזורית והידע הכללי.

Jacto Uniport Planter 500

זה עתה הודיעה Jacto הברזיליאנית על השקת קומבינציית זריעה חדשה המיועדת לשטחים גדולים (אם לא עצומים…) תחת השם Uniport Planter 500. דווקא Jacto "קרובה" אלינו יותר מיצרניות ברזיליאניות אחרות בשל שיווק מוצריה (גם) באירופה – בעיקר במזרחה, ובכלל זה באמצעות חשיפת דגמים חדשים בתערוכות מקומיות; Jacto היא, בין היתר, אורחת קבועה בתערוכות 'אגריטכניקה' הנערכות בגרמניה, במהלך השנים האחרונות. החברה סיימה את שנת 2019 עם מחזור מכירות של למעלה מרבע מיליארד דולר.

Jacto Uniport Planter 500

ה-Uniport Planter 500 הוא טרקטור פירקי כבד הגורר מערכת זריעה כבדה ורחבה. המכונה עשוייה שני חלקים עיקריים: הטרקטור הגורר ומערכת הזריעה הנגררת, הניתנת לקיפול לצורך הובלה. הטרקטור הייחודי פרי הפיתוח העצמי כולל מיכל זרעים גדול אינטגראלי בנפח 8,700 ליטרים. הטרקטור החדש הוא בהחלט מתקדם וחריג בנוף המוכר בתחום זה: מנוע המייצר 470 כ"ס (ממקור לא ידוע; החברה לא מפרסמת מפרט מלא) משמש למעשה כגנרטור והוא מספק חשמל לארבע מנועים חשמליים היושבים כל אחד בצמוד לגלגלים. המנוע יכול כמובן לעבוד במצב Ideal, קרי – בסל"ד הנוח והיעיל ביותר, ובעיקר – בסל"ד קבוע ללא קשר לעומס ומהירות העבודה. בכך מתיימרת צריכת הדלק להישמר במינימום ולהפוך את הכלי לחסכוני ויעיל במיוחד, בהשוואה לטרקטורים קונבנציונליים בגודל זה, המונעים במנועי דיזל.

יחידת הזריעה מסופקת על ידי Precision Planting האמריקאית (חלק מקונצרן AGCO, הבעלים בין השאר של מסי פרגוסון, פנד, ואלטרה ועוד) והיא עוברת התאמות (כולל צביעה ומיתוג מחדש) על ידי Jacto להתאמה מרבית לטרקטור הגורר. מערכת הזריעה מציעה רוחב עבודה של עד כ-25 מטרים, בעד 61 שורות. המערכת מאפשרת גם התקנת המיכל המותקן כסטנדרט על הטרקטור הגורר – על גבה, ובכך היא הופכת למזרעה קונבנציונלית הניתנת להפעלה על ידי כל טרקטור גדול סטנדרטי.

Jacto Uniport Planter 500

ל-Jacto שאיפות מרחיקות לכת, ובכללן התפשטות לשווקים נוספים והכפלת מחזור המכירות תוך זמן קצר, למרות שתקוות ותחזיות אלו נקבעו לפני ברדק הקורונה. כוונת החברה היתה להציג נוכחות מרשימה במספר רב של תערוכות חקלאיות ברחבי העולם, אך עתה, עם שינוי הכללים בשל הקורונה תיאלץ החברה לחשב צעדיה מחדש. השאיפה להתרחב בעולם ולהפוך למותג משמעותי ורב השפעה נותרה בעינה. אנו נמשיך לעקוב ולדווח.