ג'ון דיר תחל למסור כלים ראשונים מהסדרות 7R ו-8R המעודכנות, מחודשות ומשופרות בכל השווקים המתקדמים בהם החברה פעילה. היכנסו לפרטים

ג'ון דיר מסדרה 8R החדשה

ענקית המיכון והציוד החקלאי האמריקאית ג'ון דיר החלה למכור את הטרקטורים החדשים והכה-חשובים עבורה מהסדרות 7R ו-8R; מדובר בטרקטורים המכסים את טווחי ההספק של 250-300 כ"ס בקירוב (ג'ון דיר סדרה 7R החדשה) ו-280-410 כ"ס בקירוב (ג'ון דיר סדרה 8R החדשה). בשל מגבלות הקורונה שאילצו בין היתר את ג'ון דיר – כמו כל יתר העוסקים בתחום – לדחות פעם אחר פעם את החשיפות המתוכננות, ימי ההשקה, ההדגמות וכיו"ב פעולות שיווקיות ומכירתיות, חלפה כשנה מאז החשיפה הראשונה של הטרקטורים החדשים בסוף 2019 (במסגרת תערוכת 'אגריטכניקה 2019' שנערכה בהאנובר שבגרמניה). המסירות לחקלאים באירופה, ארה"ב ושווקים נוספים בעולם תחל במקביל בנובמבר הקרוב, כדגמי 2021.

עיקר החדשות, כמקובל בעת הזו אצל טרקטורים גדולים, הוא בשדרוג, עיבוי ושיפור מערכות העזר הממוחשבות, האלקטרוניות וההידראוליות. סדרה 7R עודכנה קלות בעיצוב החיצוני וקיבלה גרסת על חדשה (ג'ון דיר 7R 350) עם 350 כ"ס (390 ב'פיק'), המחליפה את הג'ון דיר 7R 330 (עם 330 כ"ס) כחזקה בסדרה. עם משקל בסיס של כ-11,200 ק"ג לדגמי הסדרה מהווה ה-7R 350 החדש – על-פי ג'ון דיר – את הטרקטור בעל יחס ההספק/משקל הטוב מבין כל הטרקטורים המיוצרים על ידי ג'ון דיר כיום. גרסת העל מוצעת עם אבזור סטנדרטי – המוצע גם אצל חלק מיתר הגרסאות, אך בתוספת מחיר – הכולל בין היתר מתלה קדמי תלת-זרועי, גיר רציף ומערכת CommandPRO העוזרת בחיבור ובניתוק של ציוד במהירות ובקלות כמו גם בבקרת מהירויות העבודה באופן אוטומטי, בשקלול סוג הציוד הנגרר/רתום, תנאי השטח, אחיזה ועוד.

ג'ון דיר 7350R

ריאן ג'ורדן, מנהל השיווק של הטרקטורים הגדולים בג'ון דיר מסביר: "הוספת גרסת ה-7R 350 נועדה לתת מענה לאותם הלקוחות הנדרשים לתוספת הכוח שהיא מציעה בשל סוג העבודות בהן הם עוסקים. היכולת להפעיל ציוד חזק עוד יותר עם אותו הטרקטור מבחינת משקל וממדים חוסכת נזק שהיה נוצר כתוצאה מדחיסת יתר של הקרקע, בשל הצורך לבצע את העבודה עם טרקטור גדול יותר". ג'ורדן ציין כדוגמא משימות כמו הובלת מיכלי דישון נוזלי גדולים והפעלת מקצרות גדולות ומכבשי חציר גדולים שעד כה דרשו טרקטורים מליגה בכירה יותר להפעלתם. ואכן, 350 כ"ס מכניסים את ה-7R 350 עמוק אל תוך הקטגוריה הבכירה ממנו, הכוללת סדרות כמו ג'ון דיר 8R, קייס מאגנום, מסי פרגוסון 8700 וכיו"ב.

האחות הגדולה של סדרה 7R – סדרה 8R – עודכנה ושודרגה אף היא לקראת שנת הדגם הבאה. בין החידושים נמצא את מערכת ההיגוי האוטונומי ActiveCommand Steering 2 שתוצע מעתה בכל דגמי הסדרה (כמו גם בסדרה 7R) כאופציה בתשלום "מהמפעל". מערכת זו מחליפה את מערכת ה-ActiveCommand Steering מהדור הראשון והיא מבטיחה להציע שיפורים רבים הן בעבודה בשדה והן בנסיעות מנהלתיות על הכביש. חדשה נוספת לסדרה 8R היא האפשרות לקבל מהיצרן חישוקים תואמים וצמיגי חתך נמוך, החוסכים התקנת שני חישוקים ושני צמיגים בכל צד. על פי ג'ון דיר מצמצמת אפשרו זו באופן משמעותי את נזקי הידוק הקרקע.

יבואנית ג'ון דיר לארץ היא חברת מפרם מעמק חפר.

ג'ון דיר מסדרה 8R החדשה