מסי פרגוסון חושפת בהשקה וירטואלית את סדרת טרקטורי העיבודים הבינוניים הבאה שלה; סדרה 8S תחליף את סדרה 7700S וזה מעניין גם אותנו – כי המותג בדרכו לארץ

מסי פרגוסון MF-8S

אנו ממעטים לסקר את מותג הטרקטורים האירי-קנדי במקור, וכיום בבעלות קונצרן AGCO האמריקאי – מסי פרגוסון, בעיקר בגלל חוסר הרלוונטיות שלו לשוק שלנו. עד כה. כפי שדיווחנו כאן באופן בלעדי, מסי פרגוסון עומד לחזור לישראל, ויחד איתו עולה כמובן רמת העניין שלנו בציוד ובמיכון המוצע על ידו. ועוד אם מדובר באחד האירועים החשובים והמשמעותיים עבור המותג בשנים האחרונות, בוודאי ובוודאי שלא נפספס את המאורע.

מסי פרגוסון MF-8S

יצויין מראש שבשלב ראשון, כפי שסיפרו לנו אנשי היבואנית החדשה (שביקשו בשלב זה להישאר אלמונים) יגיעו לארץ 'טרקטורי שורות' לעיבודים ולמגוון משימות נוספות עם 100 כ"ס בקירוב, ויותר, ככל הנראה לקראת סוף שנה זו – תחילת השנה הבאה, כדגמי 2021. טרקטורים נוספים, מסדרות אחרות ובכלל זה הסדרה החדשה עליה אנו מדברים כעת, צפויים להגיע לא לפני 2022.

סדרת הטרקטורים החדשה מכונה 8S והיא מחליפה את סדרה 7700S. אלו טרקטורי עיבודים בטווחי ההספק שבין 205 עד 265 כ"ס, כאשר בשנה הבאה יורחב ההיצע מטה ומעלה עם רמות הספק נוספות. בשלב ההשקה הוצגו 4 גרסאות: MF 8S.205, MF 8S.225, MF 8S.245 ו- MF 8S.265, כאשר שלוש הספרות האחרונות בשם הדגם מסמלות את ההספק המרבי במנוע. סדרה 7700S, אגב, מוצעת בטווח ההספק שבין 155 ל-280 כ"ס.

מסי פרגוסון 8S.225

במסי פרגוסון מדגישים את ההשקעה העצומה שעמדה מאחורי השקת הסדרה החדשה, המשתייכת לסגמנט תחרותי ביותר הכולל לא מעט מתחרות שופעות טכנולוגיה וביצועים. בחברה מצהירים בגאווה על פיתוח שהחל עוד ב-2014, מעורבות של למעלה מ-170 מהנדסים בפרוייקט, השקעה של למעלה מ-200 מיליון דולר (!) ויותר ממיליון שעות פיתוח וניסוי עד למוצר המוגמר.

המנועים המשרתים בסדרה החדשה הם מתוצרת AGCO Power – לשעבר SISO הפינית שנרכשה אף היא על ידי AGCO – בנפח 7.4 ליטר, בעלי 6 צילינדרים, עומד בתקן 'שלב 5' האירופאי (בסדרה 7700S המנוע עמד ב'שלב 4'), ועם מחשב מנוע המאפשר 'בוסט' רגעי של תוספת כוח של 20 כ"ס לכל הדגמים.

המשאבה ההידראולית הסטנדרטית היא בספיקה מרבית של 150 ליטר/דקה, כאשר כאופצייה מוצעת משאבה חזקה יותר (205 ליטר/דקה) ועד לחמש יציאות מבוקרות אלקטרונית.

מסי פרגוסון MF-8S

הטרקטורים תוכננו להכיל צמיגים אחוריים גדולים במיוחד – עד לקוטר של 205 ס"מ, והם מגיעים כסטנרט עם צמיגים בקוטר כזה, מגרסת ה-TM1000PT של Trelleborg, במידה VF650/75 R42.

הטרקטורים החדשים מסדרה 8S מוצעים עם מערכת טלמטריה ודיאגנוסטיקה מדגם MF Connect של היצרנית, המתיימרת להציע את המילה האחרונה בתחום התקשורת בין הטרקטור לציוד המופעל על ידו, בין הטרקטור למרכז השירות או לחקלאי ובין טרקטור לטרקטור.

כמו כל הטרקטור, משלדה, דרך המנוע וכלל מערכות העזר, כך גם הקבינה היא חדשה לגמרי, ובמסי פרגוסון טוענים מן הסתם שמדובר בסטנדרט חדש בתחום, ומתגאים בעיקר בשדה הראיה היעיל והנרחב ובגודל: 3.4 מ"ק. רמת הרעש באיזור ראש המפעיל עומדת על 68 דציבלים בלבד, על-פי מסי פרגוסון. הישג זה מושג בין היתר הודות לעיצוב הייחודי, היוצר מרווח של 24 ס"מ בין יחידת המנוע לקבינה.

מסי פרגוסון MF-8S

במסי פרגוסון מבטיחים לא רק טרקטורים חזקים, יעילים ומתקדמים יותר בהשוואה לסדרה 7700S היוצאת, אלא גם חסכוניים יותר; בין היתר אחראיות לשיפור בצריכת הדלק שתי תיבות הילוכים חדשות המוצעות לטרקטורים החדשים: Dyna-7 powershift עם סה"כ 28 הילוכים ו- Dyna E-Power עם מצמד כפול ופערים של 9% ביחס ההעברה בין ההילוכים – 4 טווחים (קבוצות) של 7 הילוכים, ובסה"כ גם 28 הילוכים. היצרנית מצהירה על חיסכון בצריכת הדלק של עד 10% עם 26% פחות איבודי כוח בדרך אל הקרקע, ביחס לטרקטורים המוחלפים מסדרה 7700S. תיבות הילוכים אלו מאפשרות מהירות נסיה מרבית של 50 קמ"ש – ב-1,500 סל"ד בלבד; 40 קמ"ש מושגים כבר ב-1,200 סל"ד. בסוף 2021 תצטרף להיצע תיבת הילוכים רציפה (Dyna-VT).

מסי פרגוסון MF-8S

סדרה 8S החדשה של מסי פרגוסון היא הראשונה מבין סדרות טרקטורי העיבודים חדשים לגמרי עליהם עובדים אצל היצרנית. במהלך השנה הבאה (2021) צפויה החברה לחשוף מחליפים גם לסדרות נוספות שלה, כאשר סדרה 8S היא הסנונית הראשונה מביניהן. מסי פרגוסון, כך נראה, מכוונים קצת יותר גבוה מתמיד ומראים נחישות וסימנים מובהקים שהם לא רק בתחרות מול הטובות ביותר – אלא שהם מתכוונים להפוך בתחרות זו לגורם דומיננטי ומוביל יותר ויותר