, ,

מסי פרגוסון חוזר לישראל!

פרטים ראשונים: לאחר היעדרות ארוכה מותג המיכון החקלאי הוותיק והמוכר חוזר לישראל. כל הפרטים בידיעה

מסי פרגוסון סדרה MF 7700 S

חשיפה ראשונה: לאחר שנים של היעדרות בפועל מהשוק המקומי חוזר מותג החקלאות המפורסם מסי פרגוסון לישראל. בשלב זה פרטי היבואן עדיין אינם מותרים לפרסום, אך אנו יכולים לבשר כי מדובר באחת מיבואניות הצמ"ה המוכרות בישראל והפועלת מזה שנים בתחומה. כל הפרטים, כך הובטח, ייחשפו במהלך החודשים הקרובים, ובכלל זה כמובן זהות היבואן, אסטרטגיית הייבוא והשיווק, אפיון הדגמים שיגיעו לכאן, ועוד.

מכבש חציר וקש MF 2370
למסי פרגוסון גם טרקטורי מטעים וכרמים, שלא יגיעו לכאן בשלב ראשון. בתמונה: טרקטור מסדרה MF 3700 WF

כל מי שהיה חקלאי או גר בקרבת חקלאים עד לשנות ה-80 של המאה שעברה מכיר היטב את מותג הטרקטורים והמיכון החקלאי הוותיק מסי פרגוסון; לא היה מושב או קיבוץ שהכלים האדומים מתוצרת Massey Ferguson לא עיטרו את משקיו, מטעיו ושדותיו. מסי פרגוסון, או MF בקיצור, היא חברה אמריקאית שנוצרה לאחר מיזוג חברות מאירלנד ומקנדה, ושהפכה עם השנים לאחד מיסודות קונצרן המיכון החקלאי האמריקאי AGCO. אנו נביא כאן בעתיד הקרוב סקירה היסטורית של החברה – ויש לא מעט לסקור.

מסי פרגוסון סדרה MF 8700 S
מסי פרגוסון סדרה MF 5700

מסי פרגוסון היא כיום חברה גלובלית המפעילה אי אלו מפעלי ייצור ומרכזי פיתוח ברחבי העולם, והיא מבין יצרנית המיכון החקלאי הרב גוניות ביותר בשוק כיום, בגדר one stop shop, קרי: השאיפה שהחקלאי ימצא אצל סוכן המותג את כל שיידרש. החברה מייצרת כמובן טרקטורים – בטווחי ההספק שבין פחות מ-20 ועד ליותר מ-400 כ"ס, מכלים רב תכליתיים, עבור בכלים למטעים ולכרמים ועד לכלים כבדים ועתירי הספק וטכנולוגיה; בנוסף – קומביינים לתבואות, מקצרות, ציוד לעיבודים, מרססים, מדשנות, מזרעות, נגררים, ציוד לחציר – בכלל זה מכבשים, מעמיסים טלסקופיים, כפות, מזלגות וחבקי חבילות חציר להתחבר לטרקטורים ועוד.

מסי פרגוסון סדרה MF 6700 S
מסי פרגוסון סדרה MF 4700 Global

השלב הראשון בחדירה המחודשת לישראל על ידי מסי פרגוסון יתמקד בטרקטורי 'שורות' עם 95 כ"ס ומעלה ויכלול את כל ההיצע. בשלב הראשון, הסדרות הרלוונטיות הן MF 4700 הקומפקטית יחסית, ועד לפסגת ההיצע – טרקטורי העיבודים הכבדים מסדרה MF 8700 S החדשה. במקביל יחודש וימונף ייבוא מכבשי החציר (MF Hesston) – מיכון חקלאי מבית המותג שקנה לעצמו שם טוב גם בישראל, ולמעשה היה האחרון להימכר כאן; היבואנית של מסי פרגוסון עד כה היתה חברת קומסקו (בין היתר יבואנית JCB) ולמרות היעדר ייבוא ושיווק טרקטורים מבית MF מזה שנים, נמשך ייבוא המכבשים עד לאחרונה.

קומביין מסי פרגוסון IDEAL 9T

מהיבואן החדש נמסר כי תאריך היעד לתחילת הפעילות הוא תחילת שנת 2021, בשאיפה. עם התקדמות החדרת המותג לישראל תתקבלנה גם החלטות מדויקות יותר לגבי הסדרות והכלים הספציפיים שיגיעו לכאן. אנו נמשיך לעדכן

מקצרה מסי פרגוסון WR – 9800