,

מהפיכת ההשכרה מתרחבת

קלאאס החלה לפני כשנתיים מיזם ייחודי של השכרה/החכרת ציוד חקלאי לתקופות קצרות. עתה, עם הצלחת המיזם, הוא מתרחב ויכלול מעתה גם ציוד מתוצרת Amazone

קלאאס (CLAAS) הגרמנייה החלה במיזם ייחודי במהלך 2018, במסגרתו התאפשר לחקלאים לשכור לתקופות קצרות טרקטורים מכל ההיצע של היצרנית, לפי הצורך והדרישה. ההשכרה – FIRST CLAAS RENTAL עפ"י קלאאס – כוונה הן לחקלאים פרטיים והן לחברות קבלניות, כמענה לצורך הכפוי לא פעם לצרוך טרקטורים לתקופות קצרות, בהתאם לגידול ולעונה, כשלאחר מכן עמדו כלים אלו זמן ארוך ללא פעילות בסככות החקלאי/קבלן. לאחר כשנתיים מסתבר המהלך כסיפור הצלחה. המיזם פועל עד כה בגרמניה בלבד, עדיין במסגרת בחינה וניסוי, ועתה הוא מתרחב לתחומים נוספים – עדיין בגבולות גרמניה – אך עם תוכניות להתרחבות ולהגעה לכלל השווקים בהם קלאאס פעילה, עם פוטנציאל אמיתי לייצור מהפיכה בתחום הרכישה של מיכון חקלאי. 

עתה מודיעה קלאאס על הרחבת התוכנית עם חתימה על שיתוף פעולה עם יצרנית המיכון החקלאי הגרמנייה הגדולה Amazone, שעיקרה אפשרויות השכרה גם של מיכון דוגמת כלי עיבודים שונים, מזרעות, מדשנות, מרססים וכיו"ב – גם כן לפרקי זמן קצרים יחסית, עם אספקה ללקוח תוך מקסימום יומיים ובמחירים קבועים וידועים מראש; התשלום מבוסס על עלות יומית/שבועית קבועה, ובנוסף תוספת עלות לכל דונם מעובד מעבר למכסה שנקבעה לכל סוג של עבודה. מיזם ההשכרות מאפשר השכרה של ציוד מבית אמאזון בלבד, קלאאס בלבד או השילוב בין השניים.

בקלאאס ממשיכים באותה שיטת השכרה וקשר מול הלקוח כפי שהוחל בתחילת המיזם, שהתברר כהצלחה: הלקוח בוחר בציוד המתאים ומבצע הזמנה באמצעות האתר הייעודי. כאמור – תוך יומיים לכל היותר מרגע ההזמנה הציוד מובל אל חצר הלקוח, מלווה באנשי מקצוע רלוונטיים שיעבירו את הלקוח הדרכה לגבי הציוד, ובמקביל נפתח עבורו קו פתוח באמצעותו יוכל לקבל סיוע נוסף, הכוונה וטיפול בתקלות תוך כדי כל תקופת ההתקשרות.

על פי אנשי קלאאס, מתבססים על הניסיון שהצטבר ועל תגובות מצד לקוחות, מדובר במיזם עם פוטנציאל ממשי לשינוי הדרך בה חקלאים רוכשים ציוד. האפשרות לשכור ציוד ספציפי, למשימות מוגדרות ועונתיות, לתקופה הרלוונטית בלבד מורידה באופן דרסטי את העלויות לחקלאי, מאפשר תכנון מוקדם של עלויות צפויות, ובמקביל מאפשר עבודה עם המילה האחרונה בתחום (הציוד המוחכר הוא חדש ומעודכן), ללא ה"תיק" הכרוך בתחזוקה, אחסון ועלויות שוטפות למשך כל התקופה בה הכלי אינו נדרש. מאמזון נמסר כי שיטת ההחכרה על פי הצורך מהווה כמובן ייתרון משמעותי עבור הלקוח, ובמקביל חושפת את היצע הציוד הרחב של היצרנית בפני לקוחות רבים נוספים, שכן רכישת ציוד שונה מהחכרתו לפי משימה, מה שמרחיב את ההיצע המגיע בסופו של דבר ללקוחות, ומגדיל את החשיפה למגוון הציוד הכולל. עוד נמסר מאמזון – יצרנית עם מגוון רחב מאוד של כלים – כי בכל אזור מייעצים ומתאימים סוכניה החברה את הציוד הספציפי שהכי מתאים לתנאים עבור החקלאי, ובכך "מדייקים" את הציוד בהתאם לצורך, והתוצאה היא יותר יעילות בעלות נמוכה יותר.

בשלב הנוכחי של המיזם מוצע הציוד באמצעות ארבעה סוכנים ברחבי גרמניה, עם תוכניות להרחבת הסוכנים העוסקים בהשכרה באופן משמעותי עוד במהלך שנה זו. תוכניות קלאאס – יחד עם אמזון – הן להתרחב לשווקים נוספים מעבר לגרמניה, ולא מן הנמנע שבעתיד ייווצרו שיתופי פעולה נוספים עם יצרניות ציוד נוספות במטורה להציע את כל הנדרש עבור החקלאי – במקום אחד ועם כל ההיצע הרלוונטי. האם שוק המיכון החקלאי עומד בפני מהפיכת צריכה ורכישה? ימים יגידו.

יבואנית קלאאס לארץ היא חברת אגרו תמיר מכפר תבור. כאמור, בשלב זה, תוכנית ההשכרה אינו מוצעת מחוץ לגרמניה