, ,

ג'ון דיר X9 – תחילת השיווק (וידאו)

ג'ון דיר מתחילה סימולטנית בשיווק סדרת הקומביינים החדשה שלה באירופה ובצפון אמריקה. קבלו את כל הפרטים והתמונות

קומביין ג'ון דיר מסדרה X9

ג'ון דיר מתחילה לשווק את פסגת היצע הקומביינים לתבואות מתוצרתה בצפון אמריקה ובאירופה כמעט במקביל; מהחברה נמסר כי סדרת הקומביינים הגדולים והמתקדמים ג'ון דיר X9 תחל להימכר באירופה במהלך השבועות הקרובים – במקביל להתחלת המכירות בארה"ב, מה שבכל מקרה הופך אותה לרלוונטית גם עבור השוק שלנו. נזכיר כי סדרת הקומביינים החדשה מהווה את פסגת הטכנולוגייה, ההיצע והביצועים של ג'ון דיר בתחום, ומן הסתם מדובר בתגובה מהירה והחלטית אל מול שתי סדרות הקומביינים של המתחרות, שקבעו זה מכבר את הסטנדרט החדש בסגמנט: הפנד/מסי פרגוסון IDEAL וסדרת ה-Lexion החדשה של קלאאס.

קומביין ג'ון דיר מסדרה X9

כאשר ג'ון דיר חשפה את סדרה X9 החדשה בסוף 2019, היו רבים שתהו האם חשיפת הסדרה לא נעשתה בחיפזון משהו, ואל חשדות אלו הצטרפה העובדה שפרטים רבים ומשמעותיים ביותר לא נחשפו ולא זכו להתייחסות, בראשם מידע ותמונות של הקבינה החדשה, ובעיקר – נתון ההספק המרבי; לא שנתון זה הוא המכריע או החשוב לגבי היכולות והביצועים, אבל ככלי שמגיע כתגובה למהלכי המתחרות, ששתי המובילות שבהן 'פתחו מבערים' עם הספקים של 790 כ"ס, ציפו כולם ל"תגובה הולמת" מצד הירוקים; לפנד IDEAL 10 ולקלאאס Lexion 8900 – שתי גרסאות העל הרלוונטיות – הספקים מרביים של 790 כ"ס, כל אחד, נתון המציב רף חדש ושאפתני בסגמנט. החשיפה הבהולה נועדה מן הסתם להציע בזמן את האלטרנטיבה של ג'ון דיר לנושא, ומן הסתם הפרטים שלא נחשפו עוד לא היו בשלים לכך, מסיבות שונות.

קומביין ג'ון דיר מסדרה X9

עתה, עם חשיפת הפרטים המלאים אודות הסדרה, נכונה אולי אכזבה קלה מצד חובבי המספרים והמפרטים, למרות שמבחינת ההבטחה לביצועים וליכולות מדובר בכלי מאתגר המתיימר לאיים על צמד מובילי הסגמנט; בשלב זה כולל היצע סדרה X9 החדשה שני דגמים: X9 1000 עם  639 כ"ס ו-X9 1100 עם 700 כ"ס. "בלבד". זה עוד רחוק למדי מהשיא שקובעים מנועי דגמי העל של פנד וקלאאס, אבל מהווה קפיצת מדרגה משמעותית ביחס להיצע שהכרנו עד כה מבית ג'ון דיר: הקומביין החזק ביותר בהיצע ג'ון דיר היה עד עתה ה-S790, שמנועו הציע  625 כ"ס. בג'ון דיר טוענים כי סדרה X9 החדשה מצויידת במיטב הטכנולוגייה הרלוונטית, בכלל זה מספר שולחנות חדשים ועתירי יכולות, המבטיחים ביצועים מיטביים לכל הנדרשים לקומביינים לעבודות בהיקף גדול. המנוע המשרת בסדרה X9 החדשה הוא המילה האחרונה בסדרת מנועי ה-PowerTech של היצרנית, ובמקרה זה מדובר במנוע 6-הצילינדרים בנפח 13.6 ליטר המחליף את מנוע ה-13.5 ליטר הוותיק, והמבוסס עליו. מנוע חדש זה מתיימר להיות חסכוני באופן משמעותי ביחס למנוע הוותיק יותר – עד 20%! – ולפיכך מובטחות עד 14 שעות עבודה רציפות בין תדלוקים.

קומביין ג'ון דיר מסדרה X9

מערכת יניקה חדשה מאפשרת מילוי מיכל מלא בדלק – 1,250 ליטר – תוך פחות מ-2.5 דקות. במקביל מציע המנוע החדש עלייה של 30% במומנט בסל"ד מרבי של 1,900 בלבד. העברת הכוח מתבצעת באמצעות מערכת ProDrive XL חדשה לגמרי, המציעה העברה רציפה המבטיחה הגעת תוספת המומנט לגלגלים ולמערכת הדייש והקציר ומהירות נסיעה של עד 40 קמ"ש.

קומביין ג'ון דיר מסדרה X9

הצהרות היצרנית בהחלט מבטיחות ביצועים מרשימים; גרסת העל – ג'ון דיר X9 1100 – מבטיחה יכולות איסוף של עד 100 טון חיטה לשעה עם פחות מ-1.0% פחת. הטכנולוגיה בכלים החדשים נועדה לא רק למקסם את הביצועים והתפוקה, אלא גם להתאים את המכונה על שלל מערכותיה באופן אוטומטי למצבים משתנים, כמו תנאי טופוגרפיה, לחות, צפיפות וכיו"ב. בהיצע שולחנות עד רוחב עבודה של 15 מטרים ויחד עם מערכת תופים (כפולים) חדשה – שפותחה על בסיס המערכת המוכרת מסדרה S – ומערך מסננים ומנערים חדש מובטחים ביצועים מעולים כמובטח. משטח הסינון הוא בגודל כ-7.0 מ"ר והוא גדול ב-36% ומציע נפח סינון וניקוי הגדול ב-45% ביחס לסדרה S.

קומביין ג'ון דיר מסדרה X9

דגש מיוחד הושם על ידי מהנדסי ג'ון דיר על היכולת להתמודד עם תנאי לחות גבוהה, כפי שמתאפיינים לא מעט שווקים בצפון אירופה וצפון ארה"ב/קנדה. זני חיטה רבים המתאימים לתנאים אלו מתאפיינים בגבעולים עבים וקשיחים יחסית, וגם לכך מתיימרת סדרה X9 החדשה לתת מענה הולם ויכולות התמודדות ראויות.

ג'ון דיר X9 1000 מצוייד במיכל זרעים בנפח 14.8 מ"ק וה-X9 1100 במיכל בנפח  16.2 מ"ק. קצב הריקון עומד על עד 186 ליטר/שניה. צינורות הריקון המתקפלים מוצעים בכמה גדלים ואורכים, לפי דרישות הלקוח.

קומביין ג'ון דיר מסדרה X9

התאורה החיצונית אף היא חדשה לגמרי, מתבססת על טכנולוגיית ה-LED ומבטיחה תאורה מספקת בלילה, בכל תנאי.

כמקובל בימינו יותר ויותר כך יוצעו דגמי סדרה X9 החדשה עם מגוון סוגי צמיגים לבחירה, כמו גם מערכות זחלים קדמיים. בכל קונפיגורציה אפשרית לא יעלה רוחב הקומביין על 3.5 מטרים, המאפשרים נסיעה חוקית גם על כבישים באירופה וצפון אמריקה (ללא השולחן, מן הסתם).

הקבינה החדשה מוצעת בשלוש רמות אבזור שונות, כאשר בין יתר התוספות בתשלום או האבזור הכלולים במחיר (תלוי ברמת החבילה) נמצא כמה אופציות של כיסאות, בכלל זה מחוממים וממוזגים ואף עם אפשרות לעיסוי תוך כדי עבודה, מערכות שמע שונות, יציאות USB, כמה מערכות אודיו לבחירה ועוד.

קומביין ג'ון דיר מסדרה X9

ג'ון דיר מציידים את דגמי סדרה X9 בכל מערכות הטכנולוגיה, המחשוב והעזר האלקטרוניות המתקדמות ביותר מתוצרת החברה לסוג כלים זה. בין היתר מוצעות כסטנדרט מערכות עזר כמו AutoMaintain, Active Terrain Adjustment, ActiveYield, JDLink, Connected Support ועוד.

בוידאו המצורף תמצאו הסברים מפורטים על כל המערכות החדשות בסדרה X9:

יבואנית הקומביינים של ג'ון דיר לארץ היא חברת מפרם מעמק חפר