, ,

הטרקטור הגלובאלי מהודו

קונצרן הענק ההודי מהינדרה מדווח כי בתכנון השקת טרקטור קומפקטי-בינוני ורב תכליתי מתקדם ומודרני שיעזור בפריצת המותג לעולם המערבי

טרקטורי מהינדרה (Mahindra) ההודיים אינם רלוונטיים – נכון להיום – עבור השוק הישראלי, אבל שינויים והצגת תוכניות לעתיד אותם הציגה החברה מרמזים כי לכל הפחות כדאי להיערך לשינוי מצב זה, עם הבטחה להשקת טרקטור רב תכליתי מתקדם ותחרותי שיגיע לשוק בעוד כשלוש שנים. היעד הם בין היתר שווקי המערב, בכלל זה אירופה, ואז ניתן להעריך בזהירות כי השוק יקבל מתחרה חדש, משמעותי ועם לא מעט פוטנציאל. הנה הפרטים:

טרקטור מהינדרה לשוק הצפון אמריקאי; למעשה מדובר בתוצרת TYM הקוריאנית

מהינדרה&מהינדרה ההודי הוא קונצרן ענק רב תחומי המגלגל מחזור עסקים שנתי המתקרב ל-25 מיליארד דולר. בין היתר מדובר בענק בתחום הרכב – על כל גווניו, בכלל זה מחלקה גדולה של מיכון חקלאי הנחשבת לאחת מיצרניות הטרקטורים הגדולות בעולם, עם ייצור שנתי כולל החוצה את קו 150,000 הטרקטורים – למעלה ממחציתם, כ-85,000, מופנים לייצוא, בעיקר במדינות המזרח הרחוק ואפריקה. דובר הקונצרן הודיעה לא מכבר כי החברה משקיעה בפיתוח טרקטור – ואולי סדרה של כמה כלים – שיהיה מודרני, מתקדם, יעמוד בתקנים הרלוונטיים ובמחיר תחרותי על מנת שיוכל לפרוץ לשווקים מערביים מתקדמים, בראשם אירופה, צפון אמריקה ואוסטרליה.

מהינדרה נמצאת מאז 1994 בשוק הצפון אמריקאי, ובהצלחה לא מבוטלת תוך התמקדות בעיקר בשוק הכלים הקומפקטיים ובסגמנט המכונה שם Home Owner – לקוחות שאינם דווקא חקלאים, אך נזקקים לטרקטור לתחזוקת השטח שבבעלותם, האורווה וכיו"ב; שוק זה דורש טרקטורים רב תכליתיים בהם מושם דגש עיקרי על בטיחות וקלות בתפעול, בעיקר מאחר והלקוחות אינם חקלאים מקצועיים. בצפון אמריקה משווקים כלים מודרניים ומתקדמים ביחס להיצע המוכר אצל מהינדרה בהודו ובאסיה, כאשר לא פחות מחמישה מפעלי הרכבה מארה"ב מרכיבים עבור השוק המקומי חלקי טרקטורים שמיוצרים במיוחד עבור מהינדרה צפון אמריקה על ידי TYM הקוריאנית. במילים אחרות – טרקטורי מהינדרה ה"מערביים", במקרה זה הצפון אמריקאים, כלל אינם מתוצרת מהינדרה, אלא רק מורכבים, ממותגים ומשווקים על ידה.

טרקטור מיצובישי; מהינדרה הזמינה ממיצובישי-יפן את פיתוח טרקטור העתיד ה'מערבי' שלה. שליש מהאגף החקלאי של מיצובישי שייך למהינדרה מאז 2015

המיזם החדש של הטרקטור העתידי של מהינדרה מובל מקצועית וטכנית על ידי חטיבת הטרקטורים של מיצובישי-יפן, חטיבה ש-33% ממנה נרכשו על ידי מהינדרה ב-2015. יודגש כי מדובר בטרקטור מתקדם ומעודכן, שיעמוד בסטנדרטים המערביים המתקדמים הן באירופה והן בצפון אמריקה. ככל הנראה יהיה זה – או יהיו – טרקטור/טרקטורים קומפקטיים ובינוניים, בהעירכה גסה בטווחי ההספק שבין 50-120 כ"ס. הפלטפורמה תהיה חדש לגמרי ומפותחת במיוחד עבור פרוייקט זה, ובתוך כך נכללים גם העיצוב החיצוני המבטיח להיות מתקדם ומעודכן, וגם הנדסת האנוש והטכנולוגייה הבסיסית שתוצע עם כלים אלו. מהודעת מהינדרה ניתן להבין כי כל הפיתוח והתכנון נמצאים בידי מיצובישי, הפועלים על פי דרישת מהינדרה.

בשלב זה לא נמסרו פרטים טכניים, משקלים או נתונים נוספים לגבי הטרקטור שבפיתוח, למעט המועד להשקת הטרקטור/הסדרה: במהלך 2023.

פאוואן גואנקה, נשיא מהינדרה&מהינדרה