הכלים החדשים מבטיחים ירידה של עד 16% בצריכת הדלק מבלי שהביצועים או העיצוב נפגעים. היכנסו לפרטים

ג'י.סי.בי (JCB) הבריטית משיקה דור חדש ומעודכן של מעמיסי ה-5.0-9.0 טון הקומפקטיים שלה; עיקר החדשות הן התאמה לתקני יורו 5 העדכניים והוספת מערכת דימום מנוע אוטומטית המתיימרת לתרום תרומה משמעותית לירידה בצריכת הדלק.

מעמיס טלסקופי JCB TM220

מדובר במעמיסים JCB 407 והגרסה החקלאית הייעודית שלו – 407 Agri (משקל עבודה 5.0 טון בקירוב), JCB 409 ו-JCB 409 Agri (משקל עבודה כ-6.0 טון) והמעמיסים הטלסקופיים JCB TM180 ו-JCB TM220 המציעים משקלי עבודה של 7.8 ו-8.7 טון, בהתאמה. כאמור, מדובר במעמיסים קומפקטיים המיועדים לשימוש כללי, אך גם תוכננו ומשווקים בהצלחה למגזר החקלאי בשווקים בהם היצרנית פעילה, בפרט הגרסאות הטלסקופיות המאפשרות (גם) עבודה באסמים ובמרכזי מזון.

מעמיס אופני JCB 409

למעשה קיבלו המעמיסים החדשים מחשב ניהול מנוע חדש ומתקדם, המאפשר, כאמור, דימום המנוע כאשר הכלי עומד זמן מה; המפעיל יכול לכוון את הזמן שיחלוף מרגע הנגיעה האחרונה במצערת עד שהמנוע ייכבה, ואז הכלי יעשה זאת אוטומטית. מדובר כמובן בחיסכון ניכר של דלק, רעש ופליטת מזהמים, ועם הפעלת המערכת מתייתרת פעולת הדימום של המפעיל כמו גם שיקול דעתו בנושא. בנוסף דואג המחשב החדש להורדת סל"ד המנוע והעלאת יחס ההעברה לגלגלים בנסיעות מנהלתיות, קרי: בעיקר נסיעות על הכביש או לצורך הגעה לנקודה מרוחקת, שלא בעומס מרבי. גם תכונה זו מתיימרת להשפיע לטובה על צריכת הדלק בכל הכלים; ב-JCB מבטיחים ירידה של עד 16% בצריכת הדלק בנסיעות מנהלתיות, שלא בעומס מלא.

מעמיס אופני JCB 409

מנועי הקוהלר 2.5 ליטר המשרתים בכל הכלים הרלוונטיים קיבלו מסנן חלקיקי דיזל חדש, בכדי לעמוד בתקן העדכני, ואצל היצרנית מדגישים כי הוספה זו לא משנה כלל את העיצוב, המראה החיצוני ולא שכן את שדה הראייה לאחור. גם ההספק והמומנט נותרו כשהיו, וכך גם הביצועים – כושר ההרמה וגובה ההרמה המרבי בגרסאות הטלסקופיות.

שינוי נוסף שבוצע בכל הכלים המעודכנים מתייחס למשאבה ההידראולית המרכזית (כמקודם – מתוצרת Rexroth), המתיימרת להציע פעולה שקטה יותר. עוד עדכון מתייחס לפנים הקבינות, שקיבלו עדכונים ורענונים קלים בדמות לוח מחוונים חדש המבטיח תצוגה ברורה יותר (כולל תצוגה המתייחסת למסנן החלקיקים החדש) וחלקי פלסטיק ברמת איכות וגימור גבוהה יותר.

יבואנית JCB לארץ היא חברת קומסקו