,

קייס פומה חדש ל-2020

קייס משיקה את סדרת הטרקטורים הרחבה Puma במהדורה חדשה

יצרנית הטרקטורים והמיכון החקלאי האמריקאית-במקור (כיום בבעלות פיאט האיטלקי) קייס (CASE) משיקה את הדור החדש של הטרקטורים הבינוניים בגודלם Puma. מדובר בסדרה רחבה ועתירת גרסאות המוצעים בטווחי הספק שבין 140-240 כ"ס, בכמה וכמה רמות אבזור ועם כמה אפשרויות תיבות הילוכים, בכלל זה גיר רציף (בגרסאות ה-CVX).

השינוי הבולט ביותר, תרתי משמע, המבדיל את דור טרקטורי הפומה החדש מול היוצא הוא כמובן בעיצוב; כמו ברוב סדרות קייס בשנים האחרונות מפנה העיצוב הקלאסי והוותיק – הנשען על קווים ישרים ברובו – את מקומו לעיצוב קייס החדש, המעוגל והעדכני יותר, כפי שראינו זה מכבר בסדרות Quantum,  Farmall, MaxxumVestrum, ו-Magnum. חופת המנוע החדשה לא נועדה רק לעיני המתבונן אלא מתיימרת להציע מיגון טוב יותר למנוע עצמו עם שיפור בזרימת האוויר לצינון ובגישה למכלולים השונים עם פתיחתה.

בתוך החופה הושתלו יחידות תאורה מתקדמות חדשות המציעות תאורה משופרת באופן משמעותי ביחס לדור ה-Puma היוצא, עם דגש על עמידה בתקנים המחמירים הנדרשים כיום לתנועה על כבישים ציבוריים באירופה. בין היתר ניתן להזמין 'חבילת תאורה' המספקת תאורה מירבית 360 מעלות מסביב לטרקטור בעוצמה של עד 40,000 לומן (Lumen).

אבל, השינוי החשוב יותר הוא מתחת לחופה, במנועים המעודכנים. מנוע ה-FPT (פיאט תעשייתי) בנפח 6.7 ליטר (6 צילינדרים) הוותיק הועבר מסכת רענונים ועדכונים והוא מוצע מעתה עם עמידה בתקן 'שלב 5' האירופאי המחמיר בכל הקשור לפליטת מזהמים ורעש. מנוע זה משתמש בין היתר בממיר קטליטי סלקטיבי. מנועים אלו מתיימרים לא רק להציע חיסכון בצריכת הדלק (בקייס לא ציינו נתון זה) אלא גם מאפשרים מרווחי זמן ארוכים יותר בין החלפות השמנים: שמן מנוע בכל 750 שעות ושמן גיר בכל 1500 שעות, והמסננים הרלוונטיים בהתאם.

טרקטורי קייס פומה מוצעים בשני אורכי שלדה (מרווח סרנים); הגרסאות הארוכות יותר מוצעות עם מנועי 185-240 כ"ס ועם אופציה לגיר רציף (CVX). כמקודם כך גם בסדרה החדשה תוצע גרסת העל – הפומה 240 – רק עם גיר רציף.

סדרה קייס פומה נחלקת לשלוש תת סדרות:

Puma – שלוש גרסאות עם 140-165 כ"ס, תיבת ActiveDrive 6 Semi-Powershift, אפשרות בחירה בין 2 סוגי קבינות (סטנדרטית או נמוכה) ומשאבה הידראולית מרכזית בספיקה מרבית של 113 ליטר/דקה

Puma Multicontroller – חמש גרסאות עם 150-220 כ"ס, תיבת ActiveDrive 6 Semi-Powershift לגרסאות ה-150-165 כ"ס) או PowerDrive Fullpowershift (150-220 כ"ס), קבינה אחת בלבד לבחירה (סטנדרטית) ומשאבה הידראולית מרכזית בספיקה מרבית של 113 ליטר/דקה (דגמי ה-150-165 כ"ס) או 150 ליטר/דקה (185-220 כ"ס)

Puma CVXDrive – שבע גרסאות עם 150-240 כ"ס, תיבת CVXDrive (גיר רציף), קבינה אחת בלבד לבחירה (סטנדרטית) ומשאבה הידראולית מרכזית בספיקה מרבית של 166 ליטר/דקה (דגמי ה-150-175 כ"ס) או 173 ליטר/דקה (185-240 כ"ס).

כל גרסאות הקייס פומה מוצעות כאופציה עם מערכת בקרת לחץ אוויר מרכזית המאפשרת הורדה והעלאת הלחץ בצמיגים באופן אוטומטי.

דגש מיוחד הושם גם בקבינה החדשה, המבטיחה שיפור בכל ממד: עוד מרווח, שדה ראייה רחב ונקי יותר, בידוד משופר והנדסת אנוש טובה יותר. המכלולים ואמצעי השליטה והבקרה עודכנו אף הם, ובין היתר מוצע מסך מגע מרכזי גדול יותר ותוכנת שליטה ובקרה ידידותית יותר למשתמש, עם דגש על ניווט ומעבר מנושא לנושא קלים ומהירים יותר.

הטרקטורים של קייס מיובאים לארץ על ידי חברת ניו פלדמן מחיפה.