,

עוד יעילות לבוצרות Braud

בוצרות הגפנים מתוצרת חטיבת Braud שבבעלות ניו הולנד מקבלות "חבילת אינטליגנציה" לשנת הדגם החדשה

יצרנית הבוצרות Braud – כיום חלק מניו הולנד – מודיעה על "הרחבת האופציות בתשלום עבור דגמי החברה" לקראת 2020, כאשר המשמעות היא אפשרות לקבל מעתה את הבוצרות עם חבילות טכנולוגיה מתקדמת בדמות מערכות SmartSteer ו-CustomSteer. העדכון מתייחס לבוצרות מסדרה 9000 M&L ומהווה שיפור משמעותי בכל הקשור לניהוג ולתמרון, כאשר המערכות החדשות מתיימרות לא רק להקל על המפעיל, אלא גם לייעל, לדייק ולזרז את הפעולות לטובת תפוקה משופרת.

מערכת ה-SmartSteer היא מערכת ניהוג אוטומטית המבוססת על מצלמת 3D (תלת ממד) הסורקת ללא הערף את הנעשה בחזית המכונה – עד למרחק 8 מטרים. המערכת מנתחת עת תצורת הצמח, מיקומו המדויק, קו השורה, גובהו וצפיפותו ומידע זה מנותח על ידי מחשב המעביר הנחיות  ופקודות אל כלל מערכות הבוצרת במטרה להשיג את מירב היעילות. המערכת מתאימה עצמה לתנאים בשטח ומתעדכנת תדיר, כאשר בסיום השורה היא חודלת מלפעול וכך גם בעת תקלה או גילו מכשלה כלשהי במהלך העבודה. ניתן לבטל ולחזור אל פעולת המערכת בלחיצת כפתור בכל עת. המערכת יעילה גם בשעות החשיכה.

מערכת ה-CustomSteer היא מערכת היגוי חדשה המאפשרת הקטנת מספר סיבובי גלגל ההגה לפי הצורך. עיקרון הפעולה הוא בהפחתת סיבובי ההגה הנדרשים בעת סיום שורה וחזרה לשורה חדשה, יחד עם הורדת העומס הנדרש מהמפעיל לשם כך. על פי Braud חוסכת מערכת זו עד 40% מזמן הפעולה הנדרש לצורך סיבוב המכונה והחזרתה אל השורה הבאה, מה שמצטבר בסוף יום עבודה לזמן עבודה יקר ערך. המערכת "יודעת" לתעד את זוויות צידוד גלגלי ההיגוי. מספר הסיבובים הנדרש לכל פעולה, מהכירות ביצוע פעולת הצידוד (סיבוב ההגה) ומהירות הנסיעה בכל שלב ושלב. מחשב המערכת מבצע את החישובים הנדרשים בכדי להגיע ליעילות מרבית בכל הפעולות דנן, ומעביר הנחיות ליתר מערכות המכונה – הידראוליקה, אלקטרוניקה ומנועים (גובה הסל"ד), בכלל זה הלחץ ההידראולי במערכת ההיגוי – עם 'שורה תחתונה' של חיסכון בזמן, באנרגיה ובכוחות המפעיל. מסיבות בטיחות מוגבלת פעולת מערכת ה-CustomSteer עד למהירות 7 קמ"ש.

יבואנית הבוצרות של Braud לארץ היא חברת ניו פלדמן מחיפה.