, ,

ואלטרה: תצוגה עילית לטרקטור

כשנתיים לאחר הצגתה מבטיחים בואלטרה כי בסוף שנה זו תוצע מערכת התצוגה העילית הייחודית שלה באופן סדרתי

לפני קצת יותר משנתיים, לקראת תערוכת Agritechnica 2017 שנערכה בהאנובר שבגרמניה, הפתיעה ואלטרה הפינית (כיום בבעלות AGCO האמריקאי) עם חשיפת מערכת תצוגה עילית ראשונה בטרקטור, או בציוד חקלאי בכלל. היה זה בשעתו אב טיפוס לרעיון ובואלטרה הבהירו בשעתו כי המערכת נמצאת עדיין בפיתוח לקראת הבשלתה לכדי מוצר מוגמר. המערכת – SmartGlass שמה – מבוססת על מקרן נתונים המקרין אותם אל מרכז השמשה הקדמית, כאשר בנקודת בתצוגה מותקנת זכוכית כפולה שבין שתי השכבות מודבק חומר מיוחד המאפשר את ההקרנה על השמשה באופן בולט וברור, ובנוסף – מגן על המקום בפני מכות ושריטות.

הרעיון מאחורי פיתוח והצעת המערכת הינו מתן אפשרות למפעיל להתרכז ביתר שאת בעבודה – בפרט כזו המתמקדת בחזית הטרקטור (עם כף, למשל), וזאת מבלי הצורך להסית את המבט. כך ניתן, למשל, להציג את זווית הכף בכל רגע נתון או את המשקל המופעל עליה. המערכת מאפשרת גם תצוגה של רוב הפרמטרים של הטרקטור, ובכלל זה ההילוך בו נמצא הטרקטור בכל רגע, גובה הסל"ד, מהירות הנסיעה ועוד. למעשה ניתן – באמצעות מסך המגע הסטנדרטי של הטרקטור – לקבוע אילו מדדים יוצגו על השמשה הקדמית מבין כל המדדים אותם ניתן לקרוא באמצעות המסך.

זה עתה חושפת ואלטרה את מערכת ה-SmartGlass במהדורה מתקדמת וכמעט מוכנה לייצור, וזאת לאחר שנתיים של מבחנים, הדגמות וחוות דעת מצד משתמשים אופייניים. על פי ואלטרה התגובות היו רובן ככולן מעולות ונלהבות, ועיקר ההערות – והעבודה – היתה סביב איכות ובהירות התצוגה, כך שתהיה זמינה, נוחה ויעילה בכל תנאי תאורה. מסתבר שבעיקר באור מלא נוצרה בעיית קריאה למוצג על השמשה וכי מפעילי הטרקטור התקשו לקרואת את התצוגה. בואלטרה טוענים כי רוב הבעיות נפתרו וכי הייצור המסחרי של מערכת ה-SmartGlass יחל בסוף שנה זו (2020). בואלטרה ציינו כי המערכת נמצאת כעת אצל 20 לקוחות נבחרים לבחינה סופית לקראת הייצור.

הטרקטורים הראשונים שיקבלו את המערכת כחלק מרשימת התוספות בתשלום שלהם הם הסדרות N ו-T. בהמשך מתוכננות מערכות המותאמות גם לסדרות טרקטורים נוספות של היצרנית.