,

בקררו מאמינים ב-Yanmar

יצרנית טרקטורי המטעים והכרמים האיטלקייה קררו מודיעה כי מעתה תתבסס על מנועי יאנמר היפניים בטרקטורים אותם היא מפתחת ותייצר

קררו מציידת כיום את הטרקטורים שלה עם מגוון מנועים, המגיעים משלושה ספקים: קובוטה (Kubota) ויאנמר (Yanmar) היפניות, וקוהלר (Kohler) האמריקאית. למעשה, אצל חלק מדגמי הטרקטורים הוחלפו המנועים במהלך השנים עם פיתוח ושדרוג דגמים אלו, כך שכיום קשה לחבר באופן מסורתי יצרן מנועים מסויים למותג קררו. עובדה זו, בה יצרן פועל מול שלושה ספקי מנועים שונים, מקשה ומייקרת את הליכי הפיתוח, שכן לכל מנוע הדרישות למבנה השלדה בה הוא מותקן, לתצורתו ולמכאניקה שלו, ורענון או שדרוג דגם מסויים עם מנוע מתוצרת שונה טומן בחובו הליכי פיתוח ותכנון מורכבים הרבה יותר ממעבר למנוע משודרג או מתקדם יותר מבית אותו היצרן. בנוסף, גם נושא אספקת החלפים הופך מורכב יותר, שכן כל סוכן שהציע את הליין השלם של קררו החזיק במקביל חלפים מתוצרת שלושה יצרנים שונים, ומעובדיו נדרשה מיומנות לדעת לטפל במנועים מבית שלושה יצרנים שונים.

מנוע יאנמר המשרת בדגמי קררו החזקים יותר

סיבות אלו הן שהניעו את קררו לקבל החלטה לעבור לספק מנועים אחד – החלטה שתיושם במהלך השנים הקרובות, במקביל לשדרוג ועדכון דגמים קיימים ולתכנון ופיתוח דגמים חדשים בעתיד.

המותג בו בחרו בקררו לשמש כספק המנועים העיקרי בשנים הבאות הוא יאנמר היפני. Yanmar היא חברת ענק יפנית הנחשבת בין יצרניות מנועי הדיזל הקומפקטיים הגדולות בעולם, ומנועיה משרתים באינספור כלים ומכונות – בעיקר במגזרי החקלאות והצמ"ה – מבית יצרניות רבות ומגוונות. בקררו מדגישים את האמינות הגבוהה של מנועים אלו, הקדמה המוטמעת בהם – בתוכה טכנולוגיית פליטת מזהמים וסינון חלקיקי דיזל רעילים, זמינות החלקים, העלויות התחרותיות וצריכת הדלק הנמוכה – בעיקר ביחס לנפח ולהספק המנוע. כמוכן מהווה ההיצע הרחב מאוד של מנועי יאנמר – מבחינת גודל, נפח, משקל וכמובן – רמות הספק, היצע מספק עבור רוב הכלים בקטגוריות הרלוונטיות (כאמור: טרקטורים קומפקטיים ובינוניים, צמ"ה קל, גנרטורים וכיו"ב).

מקררו לא נמסר מתי יסתיים הליך ציוד כל היצע הטרקטורים שלה במנועי יאנמר. כיום, באופן גורף בקררו, כל הכלים עם למעלה מ-90 כ"ס מונעים באמצעות מנועי קובוטה, כך שאלו הטרקטורים שיטופלו ראשונים – בין ברענון ובשדרוג הבא ובין אם בתכנון וייצור מחליפיהם. קררו מיוצגת בארץ על ידי חברת פרפקט פרטס מכפר כנא.