AVL האוסטרית מפתחת פלטפורמה חשמלית לטרקטור חקלאי עם מטרה להגיע לייצור הסדרתי תוך שלוש שנים

AVL האוסטרית, מומחית בתחום פיתוח מערכות הינע וטכנולוגיות שונות לעולם הרכב, משיקה קונספט חשמלי למיכון חקלאי רב תכליתי ו-וורסטילי. החברה חשפה אב טיפוס של 'טרקטור העתיד', לתפיסתה, המיועד להחליף טרקטורים קומפקטיים ובינוניים עם מנועי דיזל ועם הכנה לטכנולוגיה אוטונומית, קרי: כזו שתאפשר הפיכת כלים אלו לעצמאיים, ללא נהג אנושי. על פי AVL היא עוסקת בפרויקט זה למעלה משנתיים ועתה הוא הבשיל לכדי אב טיפוס ותחילת ניסויי השדה בתנאי אמת.

הרעיון של AVL משלב שתי גישות: הפלטפורמה היא שילוב של מרכב פלדה עם סוללות נטענות, מערכת הינע כפול והיגוי כפול, כאשר את הסוללות ניתן להטעין באמצעות כבל חשמל ביתי סטנדרטי (תידרשנה שעתיים למילוי סוללות ממצב מרוקן למלא) או על ידי החלפת הסוללה הריקה במלאה תוך כמה דקות, עבור מי שיבחר בגישה זו, או הנדרש  לעבודה אינטנסיבית יותר ללא האפשרות לעצור לצורך ההטענה. זמן הפעולה לטרקטור עם סוללות מלאות עומד על 4-6 שעות לפני שתידרש טעינה מחדש, תלוי בסוג ואופי השימוש. אב הטיפוס כולל מנוע חשמלי המייצר בסה"כ 75 קילו-ואט (כ-102 כ"ס) כאשר 50 קילו-ואט מיועדים להינע הגלגלים ו-25 קילו-ואט דואגים להיגוי ולהנעת המערכת האלקטרו-הידראולית האמורה להפעיל ציוד נגרר או נישא.

בבסיס הפיתוח של ה-E-Tractor, כפי שהפרויקט מכונה, עמדה הדרישה לתכנן פלטפורמה וורסטילית במיוחד היכולה להתאים למגוון רחב של שימושים, במקרה זה – מגוון מרכבים, מערכות או ציוד המתחבר על גבה. כך ניתן, למשל, למקם את הקבינה משני צידי המרכב או באמצע – לפי הצורך וסוג המכונה הנדרשת. ניתן לקבל זרועות הרמה משני צידי המרכב – במקביל או לחוד, וכך גם יציאות הידראוליות וזרוע מניעה (PTO). טרקטור מוכן לעבודה ישקול סביב ה-2.0 טון, תלוי בתצורה ובמבנה הסופי, והוא מסוגל לשאת על גבו 3.0 טון נוספים, קרי: מערכות דישון או ריסוס, למשל.

תוכניות AVL להמשך פיתוח ה-E-tractor כוללות סדרת ניסויים אינטנסיביים בתצורות ויישומים שונים במהלך השנה הקרובה (2020) ובמקביל מציאת שותף אסטרטגי שייצר את הטרקטורים החשמליים באופן מסחרי, במטרה להפכם למוצר תחרותי ונגיש בשוק. המטרה היא להגיע למוצר בשל ומוגמר מסחרית תוך שלוש שנים בלבד. שווקי היעד הראשונים של AVL עם ה-E-tractor הם השירות המוניציפלי באירופה, שם יש דרישה גוברת למיכון חשמלי נקי ושקט, ותחומי הכרמים והמטעים כמו גם גידול הירקות בחקלאות.