, ,

ואלטרה מציעה טרקטורים למטעים ולכרמים

לראשונה נכנסת יצרנית הטרקטורים הפינית אל תחום הטרקטורים הצרים למטעים ולכרמים

ואלטרה הפינית, כיום בבעלות AGCO האמריקאית, משיקה סדרת טרקטורים חדשה לעבודה במטעים ובכרמים, תחת 'סדרה F'. מדובר בפעם הראשונה ש-ואלטרה נכנסת לתחום טרקטורים זה, ועם השקתה הופכת סדרה F לקומפקטית ביותר בהיצע, מחליפה את סדרה A (טרקטורים קונבנציונלים עם 75-130 כ"ס) בתואר זה.

עבור ואלטרה – מותג הטרקטורים הנמכר ביותר בארצות סקנדינביה, ובהרבה ממדינות אירופה ממוקם שלישי עד חמישי במכירות – מדובר במהלך עסקי מעניין ומשמעותי, שכן כניסה לסגמנט המטעים והכרמים הצומח היא כניסה לפלח שוק חדש עבור המותג, עם נתוני פתיחה לא רעים (בעיקר הודות לשם הטוב ולמערך המכירות והשיווק – בפרט בסקנדינביה) ופוטנציאל לתחרות קשה מול המתחרות.

סדרה F כוללת בשלב ראשון 4 גרסאות, עם 75 עד 105 כ"ס: F75, F85, F95 ו-F105. המנועים הם מתוצרת FPT האיטלקיה (פיאט). מדובר במנועי 4-צילינדרים בנפח 3.4 ליטר. כל גרסה מוצעת בשתי מידות רוחב חיצוני: צר (150-180 ס"מ) וצר מאוד (150-130 ס"מ), כאשר דגמי הסדרה מוצעים עם קבינה סגורה, אטומה וממוזגת או עם עמדת מפעיל פתוחה (וקשת מגן תקנית) לבחירה, למעט הגרסאות הצרות המוצעות רק עם קבינה סגורה. הגובה המרבי לגרסאות הפתוחות עומד על 265 ס"מ לקצה קשת ההגנה, ו-140 ס"מ בלבד כאשר הקשת מקופלת, לטובת יכולות עבודה גם תחת רשתות, זכוכית או ניילון. גובה הקבינה הסגורה הוא כ-248 ס"מ.

בואלטרה מציינים כי בתכנון הבסיסי נדרשו המהנדסים להציע פשטות וקלות רבה בעבודה, בתפעול כל המערכות ובתחזוקה. דגש רב בתחום זה הושם בחלק האחורי, ביציאות ההידראוליות וב-PTO, מאותן הסיבות. כושר ההרמה בזרועות האחוריות עומד על כ-3.0 טון. הסיבה לכך היא בעיקר הרחבת השימוש בכלים אלו גם למשימות "טרקטוריות" סטנדרטיות ומגוונות, ככלי העבודה המרכזי במשקים קטנים ובינוניים המסוגל גם להתחבר למחרשה, למזרעה או לכף קדמית, ובכך להרחיב את הערך המוסף באופן משמעותי.

הטרקטורים מסדרה F  מוצעים עם תיבת הילוכים בעלת 24 מהירויות המוצעות עם תפעול מכאני או אלקטרו-הידראולי. המשאבה ההידראולית, אגב, היא בעלת ספיקה גבוהה יחסית בכלים מקטגוריות הספק אלו, ומוצעת עם ספיקה מרבית של 68 ליטר/דקה כסטנדרט, או בגרסה מחוזקת עם ספיקה מרבית של 97 ליטר/דקה. מהירויות ה-PTO הן 540+540E או 540+1000 סל"ד, לבחירה. כאופציה ניתן לקבל יציאות הידראוליות גם באמצע הטרקטור, בצדדים.

זווית צידוד של גלגלי ההיגוי בת 55 מעלות מאפשרת רדיוס סיבוב של 3.6 מ' בלבד. הינע כפול ונעילות דיפרנציאל הן אבזור סטנדרטי, כאשר הקדמית היא נעילה מוגבלת החלקה ומאחור היא מכאנית מלאה.

ואלטרה תתחיל במכירות הטרקטורים החדשים מסדרה F במהלך השבועות הקרובים, תחילת 2020. יבואנית ואלטרה לארץ היא חברת אגרו תמיר מכפר תבור.