רגע לפני החלפתה עוברת סדרת הטרקטורים הוותיקה של קייס עדכון ושדרוג – בעיקר במנועים

קייס משיקה את סדרת הטרקטורים פומה (Puma) במהדורה מעודכנת לקראת 2020. עיקר החדשות הן במנועים המעודכנים והמשודרגים העומדים מעתה בדרישות 'שלב 5' האירופאיות בכל הקשור לתקנות רעש ופליטת מזהמים. עבור קייס מדובר ככל הנראה ברענון האחרון עבור סדרה זו, שכן – כמו כל 'אחיותיה' לייצור, גם סדרה זו תושק בקרוב במהדורה מעודכנת וחדשה לגמרי, ככל הנראה במהלך שנת 2020.

קייס פומה

סדרה פומה נחלקת לשלוש תת-סדרות – פומה X עם כלים בטווחי ההספק של 140-165 כ"ס; פומה Multicontroller עם 150-220 כ"ס ופומה CVX עם גיר רציף המכסה טווח הספק שבין 150 ל-240 כ"ס. הרענון והשדרוג מתייחסים לסדרות Multicontroller (פאוורשיפט) ו-CVX (גיר רציף), לגרסאות בטווחי ההספק שבין 185 ל-240 כ"ס.

המנועים המעודכנים מיוצרים על ידי FPT (פיאט) וכוללים עדכוני תוכנה ושינויים נוספים במבנה הפנימי של ראש המנוע ומכלולים נוספים, במטרה להגיע לדרישות המחמירות של התקן האירופאי המעודכן. כפועל יוצא מובטחות כמובן ירידה בפליטת המזהמים, ירידה בצריכת הדלק והגדלת המרווחים בין הטיפולים באופן משמעותי: החלפת שמן מנוע מדי 750 שע"מ והחלפת שמן גיר מדי 1,500 שע"מ.

בהזדמנות זו עודכן מסך המגע הראשי בקבינה לגדול, קריא ונוח יותר לניווט, והתווספה מערכת לניפוח והורדת אוויר אוטומטית המופעלת מתוך הקבינה – כאופציה בתשלום. מערכת זו מופעלת על ידי מדחס רב עוצמה חדש והיא מאפשרת העלאת והורדת לחץ האוויר במהירות הגבוהה ב-35% ביחס למערכת שהוצעה עד כה בכלים אלו. שינוי זה נועד לעמוד בדרישה הגוברת – בעיקר באירופה – לעוד ועוד נסועה המבוצעת על כביש ציבורי, ומכאן הצורך התכוף יותר לשינויי לחצי האוויר בצמיגים. מערכת חדשה זו, אגב, מוצעת מעתה גם עבור סדרת ה-Optum הגדולה והחזקה יותר (250-300 כ"ס).

יבואנית קייס לארץ היא חברת ניו פלדמן מחיפה.