יצרנית הטרקטורים Belarus מרוסיה הלבנה מתעתדת להציג מעל לבימות תערוכת Agritechnica 2019 סדרת טרקטורים חדשה לגמרי המיועדת לשווקי אירופה המערבית. הנה הפרטים

יצרנית הטרקטורים מרוסיה הלבנה (בלארוס) Belarus או בשמה המלא Minsk Tractor Works, מתעתדת להציג במסגרת תערוכת המיכון החקלאי הגדולה והחשובה בעולם – Agritechnica 2019 (10-16 בנובמבר, האנובר, גרמניה) – טרקטורים רב-תכליתיים בינוניים עד להספק של 75 כ"ס. מדובר בטרקטורים חדשים לגמרי המיועדים לשווקי מערב אירופה, במסגרת ניסיון החדרת המותג לשווקים אלו.

עד כה היה הציוד שיוצר על ידי בלארוס מיושן, מזהם ופחות בטיחותי ביחס לסטנדרטים המקובלים באירופה המערבית, בוודאי ביחס לחוקי פליטת המזהמים והדרישות מציוד מודרני כיום, ולא בכדי: שווקי היעד העיקריים של מוצרי החברה הנם רוסיה ומדינות החסות שלה, מדינות מזרח אסיה ואפריקה, מדינות בהן הסטנדרטים בתחום זה נמוכים משמעותית או כלל לא קיימים.

בלארוס חושפת כ'טיזר' באתרה הרשמי כמה איורים של הטרקטורים המיועדים, כאשר בשלב זה לא פורסמו צילומים רשמיים או מפרטים טכניים מלאים. הטרקטורים החדשים – ייתכן ויוצגו לא פחות משישה דגמים – יוגדרו בשלב החשיפה כ'אבות טיפוס' לקראת ייצור, עם כוונה להתחיל בשיווקם ברחבי מערב אירופה במהלך 2020. ככל הנראה יצויידו במנועים קומפקטיים חדשים לגמרי (מתוצרת לא ידועה בשלב זה) בנפח 2.2 ליטר בלבד ועם 4 צילינדרים. מנועים אלו עומדים בתקני 'יורו 5' האירופאיים, ללא הצורך במיכל אמוניה נפרד. תיבות ההילוכים תהיינה בתצורת 12/12, 24/12 או 24/24.

בלארוס אינו מיוצגת בישראל