ענקית הצמ"ה הבריטית ג'י.סי.בי מתכננת שורה של חשיפות וחידושים לתערוכת Agritechnica 2019 הקרובה. אנחנו כאן כדי להרוס את ההפתעה…

ג'י.סי.בי (JCB) הבריטית תציג שורה של חידושים לשוק החקלאי במסגרת תערוכת המיכון החקלאי הגדולה והחשובה בעולם – Agritechnica 2019, שתיערך כמדי שנתיים בהאנובר שבגרמניה במהלך נובמבר הקרוב.

JCB Teletruk חשמלי

החשיפה המעניינת ביותר יכולה בהחלט להיות זו הציבורית של הטלטראק החשמלי – שעטנז המעמיס הטלסקופי הזעיר והייחודי שלראשונה מוצע עם הינע חשמלי. ג'י.סי.בי חשפה לראשונה במאי השנה את הגרסה החשמלית של ה-Teletruk המיוצר מאז 1997 עם מנועי דיזל, בתקווה להיכנס עם מוצר תחרותי וייחודי לשוק המיכון החשמלי הולך וצומח ומתגבר. מיותר לציין את היתרונות והחשיבות שבהינע שכזה עבור כלים הפועלים במקומות סגורים, לצד בעלי חיים או במקומות בהם יש מגבלות רעש ופליטת מזהמים מסיבות שונות. הטלטראק מסוגל להרים 3.0 טון כמשקל מרבי ובגובה ובמפתח מקסימליים – 4.1 מ' ו-2.0 מ', בהתאמה – 1.9 טון. כלי זה מיועד אצל היצרנית להיכנס לסגמנטים רבים בתחומי החקלאות, כאמור, כמו גם למשתלות, חוות סוסים, לולים ודירים. בנוסף מיועד הטלקראק החשמלי לעבודה בבתי אריזה, מרכזי הפצה לוגיסטיים וכל עבודת הטענה ופריקה המשלבת בין החוץ לפנים. יודגש כי היצרנית מצהירה כי הטלטראק החשמלי עמיד בפני חדירת לחות ולכן מותאם לעבודה בחוץ או אף בתנאי אקלים גשומים.

מעמיס אופני JCB 457 Agri

הגרסה החקלאית של המעמיס ג'י.סי.בי 457 – ה-JCB 457Agri – תיחשף במהדורה חדשה לגמרי בהאנובר המבטיחה עוד הספק וביצועים בפחות עלות. ה- JCB 457 Agri החדש יונע באמצעות מנוע קאמינס בנפח 6.7 ליטר שיחליף את מנוע ה-MTU הוותיק בנפח 7.7 ליטר ויציע 282 כ"ס מרביים במקום 256 כ"ס עד כה. יחד עם מערכת העברת כוח חדשה – תיבת powershift מתקדמת שטרם נמסרו לגביה פרטים מלאים – ושיפורים נוספים מובטחת ירידה משמעותית של לא פחות מ-10% בצריכת הדלק הממוצעת. גם הגרסאות החקלאיות (המכונות אף הן Agri) של המעמיסים 437 ו-427 (JCB 427 Agri ו-JCB 437 Agri) יוצגו במהדורות מעודכנות וחזקות יותר.

מעמיס אופני JCB 407 Agri

המעמיסים האופניים הקומפקטיים JCB 407 ו-JCB 409 המוצעים אף הם בגרסאות Agri יושקו אף הם במהדורות מעודכנות שבשלב זה ידוע על תיבות הילוכים חדשות וכיולי מנוע שיבטיחו צריכת דלק מופחתת. מקורות באיירוופה מדווחים כי במקרה זה צפויה ג'י.סי.בי להפתיע עם הצהרה של ירידה של לא פחות מ-16% בצריכת הדלק של הדגמים המעודכנים בהשוואה לאלו העכשוויים.

מעמיס טלסקופי JCB TM220

הגרסאות הטלסקופיות של המעמיסים הקומפקטיים – TM180 ו-TM220 – צפויות אף הן לקבל יורשות מעודכנות ומתקדמות יותר אותן נפגוש לראשונה מעל לבימות תערוכת אגריטכניקה הקרובה. בין היתר מדובר גם במקרה דנן בתיבות הילוכים חדשות, מנועים מכויילים, שיפור המערכת ההידראולית ושדרוג סביבת העבודה עבור המפעיל.

JCB 403 Agri
JCB 403 Agri

חדשה אחרונה חביבה שג'י.סי.בי צפויה לחשוף במסגרת תערוכת Agritechnica 2019 היא גרסה מעודכנת וחדשה של המעמיס הזעיר JCB 403 Agri (המוצע גם בגרסה "רגילה" ללא התואר 'Agri'). למרות שעבר רק לפני כשנתיים רענון מקיף הגיע הזמן לדעת מהנדסי המותג לרענון ושדרוג נוספים. ביוני השנה חשפנו בפניכם את הגרסה המעודכנת והחדשה של ה-JCB 403 Agri ובהאנובר בנובמבר הקרוב היא אמורה לבצע את ההשקה הרשמית והמלאה בפני הציבור הרחב. עיקר החדשות הן בהוספת גרסה חלשה יותר להיצע, אפשרות להנמכה נוספת של הגרסאות הפתוחות ושיפורים נוספים המבטיחים עלויות תחזוקה וצריכת דלק נמוכות יותר.

יבואנית ג'י.סי.בי לארץ היא חברת קומסקו