, ,

פרטים ראשונים: ג'ון דיר 8R חדש

עוד ועוד תמונות ריגול ופרטים שונים נוספים אודות הדור הבא של סדרה 8R של ג'ון דיר נחשפים. ההשקה המלאה מתוכננת בקרוב

צילום: Tractorum.it

זה סוד גלוי שבג'ון דיר עובדים במרץ על דור חדש לסדרת הדגל שלהם בסגמנט הטרקטורים הקונבנציונליים (עם גלגלים גדולים יותר מאחור, היגוי קדמי ושאינם פירקיים) – סדרה 8R. במהלך החודשים האחרונים פורסמו אינספור פרטים ואף תמונות מטושטשות יותר או פחות המתיימרים להשתייך לדור הבא של סדרת הטרקטורים המצליחה והחשובה עבור הירוקים.

ג'ון דיר 8R הושק בתצורתו הנוכחית ב-2013 כמחליף לסדרה 8000 הוותיקה. מאז השקתו עברו דגמי הסדרה עדכונים קלים מדי פעם, אך עיקר המכלולים והמפרט, כמו גם העיצוב, נותרו דומים למקור. אי אלו בלוגרים ואתרי מיכון וציוד חקלאי ברחבי העולם מפרסמים עוד ועוד פרטים אודות סדרה 8R החדשה, במקביל לשמועות אודות סדרה 7R חדשה אף היא, כאשר לגבי זו האחרונה אין כל מידע מוכח או צילומים, למעט השמועה כי גרסת העל – שתיקרא ככל הנראה 7350R – תציע 350 כ"ס בהשוואה ל-310 שמוצעים כיום על ידי הדגם החזק בסדרה – ה-7310. ההקשר מעניין ורלוונטי והוא מחזק את השמועות אודות עלייה משמעותית בהספק המרבי אצל גרסאות הקצה המתוכננות גם בסדרה 8R, כאשר רוב השמועות מדברות על קרוב ל-500 כ"ס במצב 'פיק' – עלייה משמעותית בהשוואה ל-435 הכ"ס במצב 'פיק' המוצעים כיום בגרסה החזקה בסדרה – ה-8400R. ברור למדי שאם רמות ההספק בסדרה 7R עולות, תעלנה בהתאמה גם רמות ההספק בסדרה שמעליה – סדרה 8R. קל לנחש שהקונספט החדש אותו מוביל הפנד ואריו מסדרה 1000, שגרסת העל שלו מציעה 517 כ"ס (ובכך היא החזקה בעולם בסגמנט, ובפער גדול) עמד לנגד עיני קברניטי ג'ון דיר.

צילום: farmer.pl

אז מריכוז כל המידע שהצטבר עד כה ניתן לצייר תמונה כללית למדי של סדרה 8R הבאה. אמנם, הפרט המעניין ביותר – המנוע ורמות ההספק – לא דלף או פורסם עד כה, אך בהחלט מדובר על מנועים חדשים, בין אם בעלי מערכות ניהול חדשות לגמרי ובין אם מדובר במנועים חדשים מן המסד. העיצוב – לפחות על סמך תמונות הריגול שפורסמו – חדש לגמרי, וניחן בקווים חדים יותר מבסדרה היוצאת, תואמים את הקו החדש של טרקטורי פנד וקבוצת SDF האיטלקייה (סאמה, למבורגיני ודויץ-פאהר) יותר מאשר את הקווים הרכים והמעוגלים המאפיינים את המתחרים העיקריים של הסדרה – דגמי המאגנום וה-T8 החדשים של קייס וניו הולנד, בהתאמה. עוד מספרות השמועות על גרסאות זחלים שתוצענה כסטנדרט – ככל הנראה כתשובה לגרסאות ה-Rowtrac של המתחרות לבית CNH, קייס וניו הולנד.

צילום: farmer.pl

הקבינה צפויה להיות אף היא חדשה לגמרי, עם סידור פנימי מתקדם וארגונומי יותר, עוד מרווח, שטח שמשות גדול יותר ובידוד יעיל יותר הן בפני רעשים והן בפני וויברציות.

ג'ון דיר תכננה מסיבת השקה לעיתונאים למספר חידושים משמעותיים באמצע ספטמבר, אך זה עתה היא בוטלה. השמועות דיברו על השקת סדרות 7R ו-8R חדשות, בין השאר, אך ככל הנראה ריבוי הפרטים שדלפו ושיקולים אסטרטגיים פנים-חברתיים הובילו להחלטה לדחות את החשיפה המוקדמת, מה שמגביר את הסיכוי שזו תתבצע מעל לבמות תערוכת Agritechnica 2019 בנובמבר, בהאנובר שבגרמניה. אנו נמשיך כמובן לעדכן עם כל פרט חדש

התמונות מהאתרים Tractorum.it ו-farmer.pl