, ,

דור חדש של קומביינים לירק מ-Fendt

פנד מציגה את דור הקומביינים לתחמיץ הבא שלה, עם כוונות להתברג בפסגת ההיצע בתחום בעולם. מה היעד של פנד? היכנסו לפרטים

Fendt Katana 650

פנד הגרמנייה העלתה לאחרונה הילוך בתחום הקומביינים לתבואות, עם השקת סדרת הקומביינים IDEAL. מדובר בקומביין שכאשר נחשף לראשונה לפני מספר חודשים הוא התהדר בביצועים ובמפרט שהציבו אותו במעמד משלו, אי שם בקצה הפירמידה בסגמנט. המהלך נועד לא רק להרחיב את קהל הלקוחות של פנד (ומסי פרגוסון – חברה אחות השייכת כמו פנד לקונצרן AGCO האמריקאי – שתציע את אותו הקומביין גם תחת שמה), אלא להראות רצינות ולהוות הצהרת כוונות אל מול המתחרות, בראשן חברת קלאאס הגרמנייה, המובילה כיום את שוק הקומביינים בעולם. מאז הגיבה קלאאס עם תשובתה לפנד IDEAL 10 – החזק בהיצע פנד, עת חשפה את הדור הבא של סדרת ה-Lexion החדשה, בראשו קלאאס לקסיון 8900 החדש, שבאופן מקרי (או לא) מצוייד בדיוק באותו מנוע ה-MAN הגרמני, שכמו בפנד – גם כאן מציע 790 כ"ס. את הכלים ניתן יהיה לראות לראשונה בחשיפה מלאה לציבור הרחב במסגרת תערוכת Agritechnica 2019 בנובמבר הקרוב, בגרמניה.

Fendt Katana 650

על רקע 'יישור הקו' של פנד מול קלאאס, לפחות מבחינת היות שתי מתחרות אלו עם הקומביין לתבואות החזק בייצור בהיצע שלהן, יש לזכור כי קלאאס היא יצרנית הקומביינים לירק הגדולה בעולם (כחלק מהיותה יצרנית הקומביינים – בכלל, מכל סוג – הגדולה בעולם). פנד השיקו לפני מספר שנים לראשונה קומביינים לירק – סדרה ה-Katana – אך קשה לומר שדגמים אלו איימו על קלאאס, או על יצרניות חזקות בתחום כמו ג'ון דיר וניו הולנד.

במסגרת תערוכת Agritechnica 2019 הקרובה תחשוף פנד את הדור הבא בסדרת ה-Katana, עם ה-Katana 650, מחליף ה-Katana 65 שהוצג לראשונה ב-2011, יחד עם ה-Katana 85 – שני קומביינים לתחמיץ שהציעו 653 ו-850 כ"ס, בהתאמה.

Fendt Katana 650

ההודעה של פנד מתייחסת לקטנה 650 המחליף את ה-65 היוצא, אך ניתן להעריך כי במקביל ייחשף גם הקטנה 850, מחליף ה-85, לגביו לא פורסמו כל מידע או פרטים עד כה. בפנד לא מרוצים מנתוני מחירות הקומביינים לירק שלהם באירופה ומתכננים להסתער על עונה 2020 עם תחמושת חדשה. בפנד קטנה 650 החדש מיושמות אי אלו מערכות טכנולוגיות חדשות, המתיימרות להעניק לו יתרונות על פני יריביו, בעיקר סביב יכולות עבודה בתנאי קיצון ובתפוקה ביחס לעלויות.

כמיקודם כך גם בקטנה 650 ישרת מנוע MTU, אך מעודכן ונקי יותר (שלב 5 האירופאי) – ועם תוספת הספק של כ-25 כ"ס, לכדי 650 כ"ס כאן. מערכת המסננים והמאורר ניתנת להיפוך בפעולתה לצורך ניקוי, והיא מבוססת חיישנים ה"יודעים" מהי עוצמת האוורור הרצויה ומתי יש לשנות את כיוון הסיבוב באופן אוטומטי.

כל מערך הקיצוץ הוא חדש, וכולל שני תופים המתוכננים מחדש עם הבטחה לחיתוך שווה ומדוייק של הירק הנקצץ באורך 30 מ"מ. ככלי האמור לפעול במרוויח מזג אוויר צרים מאוד לעיתים – בעיקר באירופה – נושא העבירות הוא משמעותי ביותר. בפנד מציעים עבור הקטנה 650 החדש מערכת בקרת אחיזה והעברת כוח מתקדמת תחת השם BalancedGrip. בגדול מדובר במערכת המעבירה כוח באופן אוטומטי, ובהתאם לצורך (על בסיסי הפרשי סיבוב בין הגלגלים) לכל צד מחד, ומחלקת את הכוח בין הסרן הקדמי לאחורי. הכל באופן אוטומטי. מערכת זו מתיימרת להציע יתרון משמעותי בעיקר בהתמודדות עם בוץ או אדמה טובענית, כמו גם בעבודה בעליות חלקלקות, בהן סובלים קומביינים לירק מאחוזי החלקה גבוהים. בסופו של דבר מבטיחה המערכת החדשה להוריד את צריכת הדלק, למרות שבפנד לא פרסמו נתונים בסעיף זה.

פנד תחשוף עם ה-Katana 650 החדש מערך קיצוך חדש, עם מנגנון השחזה אוטומטית

פנד קטנה החדש מוצע גם עם מערכת השחזת להבים אוטומטית המהווה חלק ממנגנון התופים. היצרנית מבטיחה כי בכך יציע הקומביין בכל רגע נתון את הביצועים המיטביים, כאשר הן אבני ההשחזה והן הלהבים עשויים חומר קשיח ועמיד במיוחד.

בנוסף לשיפורים שהוזכרו יוצע דור הקומביינים לירק הבא של פנד עם עדכוני עיצוב קלים מבחוץ, ומשמעותיים יותר בפנים, בתוך הקבינה. שם מובטחת נוחות גבוהה יותר, אטימה טובה יותר בפני רעשים ו-וויברציות והנדסת אנוש משופרת.

הקומביינים של פנד אינם מיובאים לארץ, מאחר והיבואנית – אגרו תמיר מכפר תבור – מייבאת במקביל גם את המותג קלאאס, ובכדי למנוע קניבליזציה הוחלט לייבא את הקומביינים מקלאאס ולא מפנד, שממנה מיובאים הטרקטורים וציוד החציר והקש. נזכיר שגם לקלאאס טרקטורים בהיצע, שכאמור אינם מוצעים בארץ.