Fendt Slicer FQ
,

פרטים ראשונים: מקצרות חדשות מ-Fendt

Fendt Slicer FQ

Fendt Slicer FQ

פנד הגרמנייה משיקה סדרת מקצרות נישאות לריתום קדמי בטרקטור תחת השם Slicer FQ. מדובר בשם המוכר אצל פנד מזה שנים אחרות, כאשר עתה מוצג דור חדש לגמרי של המקצרות, המתיימר להציב סטנדרטי בתחום. בפנד טוענים כי המקצרות החדשות "עומדות בסטנדרטים הטכנולוגיים וביכולות הגבוהות ביותר בתחום". המקצרות הקדמיות תוכננו לעבוד לבד, או בשילוב צמד מקצרות אחוריות – אחת מכל צד – לקבלת רוחב עבודה גדול יותר. בשלב זה מוצעים שני דגמים: האחד ברוחב עבודה של 310 ס"מ, המיועד לשוק הגרמני בלבד, והשני ברוחב עבודה של 360 ס"מ המיועד לשוק הגרמני ולכלל השווקים בהם פנד פעילה. שמות הדגמים החדשים הם Fendt Slicer 8312 ו-Fendt Slicer 9314, בהתאמה.

Fendt Slicer FQ

Fendt Slicer FQ

הקצרות מצוידות במערכות עזר ובקרה מתקדמות, המתיימרות לאפשר 'ציפה' בגובה קבוע מעל לפני הקרקע, ללא חשש מפגיעה בה, ובכך לאפשר מהירות עבודה מקסימלית. בפנד מצהירים כי מגוון מנגנוני ייצוב, חיבור וחיישני מרחק ומגע דואגים למצב ציפה קבוע של המקצרה ומעקב מיטבי אחר פני הקרקע בכל מצב. בין היתר מוצעות המקצרות עם יכולת הזזת המקצרה שמאלה וימינה בטווח של 20 ס"מ באופן הידראולי תוך כדי עבודה, בכדי לאפשר דיוק מרבי בכיסוי הצמחייה הנקצרת.

Fendt Slicer FQ

Fendt Slicer FQ

המקצרות מצויידות בנוסף במערכת המנתרת בכל רגע נתון את רוחב ה'וואל' הנותר לאחר הקציר, כאשר המדידה נעשית ביחס לרוחב הגלגלים הקדמיים. "לב" המקצרות הממוחשב משנה ללא הרף את מנגנון פיזור הירק הקצור והאחראי לרוחבו, במטרה לייצר 'וואל' ברוחב אחיד לכל אורכו, לטובת ייעול המשך העבודה (כבישה או איסוף).
בפנד מייעדים את המקצרות החדשות מסדרה Slicer FQ לחקלאיים הקוצרים בעצמם בהיקפי עבודה בינוניים וגדולים, לקבלני עבודות חקלאיות ולתחום הביו-גז.
בפנד מעניקים אחריות מורחבת למקצרות שלהם למשך 2,000 שעות עבודה או 3 שנים. החשיפה המלאה תיערך במסגרת תערוכת הציוד והמיכון החקלאי הגדולה Agritechnica 2019 שתיערך בנובמבר בגרמנייה. אז ייחשף גם המפרט הטכני המלא של המקצרות, ומיד לאחר התערוכה יוחל בשיווק ובמכירות. יבואנית פנד לארץ היא חברת אגרו תמיר מכפר תבור.

Fendt Slicer FQ

Fendt Slicer FQ