מכבש Kuhn SB 1290
, ,

מכבשים חדשים מצרפת

מכבש Kuhn SB 1290

מכבש Kuhn SB 1290

ענקית המיכון החקלאי הצרפתייה קוהן (Kuhn) משיקה סדרת מכבשי חציר חדשה תחת השם SB. מדובר במכבשים המוצעים במספר גרסאות וגדלים, המייצרים חבילות בחתך מרובע. בשלב זה מושקות 4 גרסאות: קוהן SB890 המייצר חבילות בחתך 80×90 ס"מ; קוהן SB 1270 X המייצר חבילות בחתך 120×70 ס"מ וקוהן SB 1290 ו-SB 1290 iD המייצרים חבילות בחתך 120×90 ס"מ. ההבדל בין שתי הגרסאות האחרונות הוא באפשרות לייצר חבילות דחוסות יותר בגרסת ה-iD.
בקוהן מתארים את המכבשים החדשים כ"דור המכבשים הבא שנועד לענות על הדרישות הגוברות מבחינת הספקי עבודה, תפוקה ומשקל חבילות גבוה", יחד עם נוחות, קלות תפעול והתאמה למגוון רחב של תנאי עבודה וסוגי חציר שונים. לשם כך תוכנן בין היתר מנגנון כבישה קשוח ומאסיבי במיוחד, במטרה לאפשר הן את איכות העבודה המובטחת בכל תנאי, והן להגביר את אמינות הכלי לאורך זמן.

מכבש Kuhn SB 1290iD

מכבש Kuhn SB 1290iD

בקוהן מדגישים את מבנה מערכת האיסוף הקשוח והמאסיבי במיוחד, עם המשך דגש על גודל ומשקל גלגל התנופה ומערכות הסינון ואיתור גופים זרים, במטרה לאפשר רצף עבודה מהיר גם בתנאי קיצון או בעומס מרבי. בגרסאות ה-SB מוצעת מערכת וויסות ובקרת מומנט בהליך הדחיסה המאפשרת תיאום בין רמת דחיסות החבילה לבין נפחה, קרי: ניתן לתכנן מראש את הרכב החבילה מבחינת צפיפות החומר בכדי לקבל חבילה במשקל כולל מבוקש. יכולת זו היא משמעותית לקביעת איכות החבילה להמשך, הובלתה, אחסונה ואופן השימוש בה. יתרון נוסף המוצע המערכת זו הוא מקסום יכולות דחיסת החבילה במידת הצורך, במטרה להציע חבילות כבדות ככל הניתן, עם כמה שיותר חומר, לחיסכון בנפח ולקבלת חבילות כבדות ככל האפשר. חבילות כבדות יותר מהוות גם יתרון מבחינת נפח ההובלה לאסם או למרכז המזון. המנגנון ניתן לשליטה וכיול באופן ממוחשב מתא המפעיל בטרקטור.

מכבש Kuhn SB 1290

מכבש Kuhn SB 1290

בקוהן מדגישים כי המכבשים החדשים הנם פרי תכנון ופיתוח עצמיים שלהם. נציין כי קוהן נחשבת לשחקן מוביל בתחום מכבשי החציר, ובין היתר מייצרת מכבשים עבור ג'ון דיר לשוק האירופאי. זכיינית קוהן בארץ היא חברת האחים לוינסון