פנד Vario 900
,

פנד 900 Vario החדש – כל הפרטים

פנד Vario 900

פנד Vario 900

פנד (Fendt) הגרמנייה, כיום חלק מקונצרן AGCO האמריקאי, משיקה דור חדש של סדרת הטרקטורים 900 Vario. באמצע יוני כבר חשפנו כאן פרטים ראשונים – כולל תמונה – שדלפו אודות הסדרה החדשה, אך היה זה מתוך כנס סוכנים סגור והמידע היה חסר פרטים רבים.

פנד Vario 900

פנד Vario 900

עתה חושפת פנד את סדרה 900 Vario החדשה באופן רשמי דרך אתה האינטרנט של החברה, כאשר החשיפה המלאה, הרשמית ולעיני כלל הציבור תיערך במסגרת תערוכת החקלאות הגדולה 'אגריטכניקה 2019' הצפויה להיערך בנובמבר השנה, בהאנובר שבגרמניה.
פנד 900 Vario היא סדרה חדשה לגמרי מכל היבט, למרות ששמה נותר כמקודם. מעבר לעיצוב החדש הבולט, שהפך תואם קו העיצוב שהכרנו לראשונה אצל האח הגדול – סדרה 1000 Vario – כל המכלולים החשובים בטרקטור הם חדשים: מנוע, תיבות הילוכים, סרנים, מערכת הידראולית ועוד. בפנד מציינים כי רבים מהמכלולים "הושאלו" או נבחרו בהשראת הסדרה הבכירה, שמאז השקתה ועד היום נחשבת לסדרת הטרקטורים המתקדמת ביותר טכנולוגית בכלל, ולטרקטור המתקדם והחזק ביותר בשוק מבין כל הטרקטורים הקונבנציונליים (שאינו פירקי ועם גלגלים אחוריים גדולים מהקדמיים) בפרט.

פנד Vario 900

פנד Vario 900

כפי שכבר נחשף, גרסת ה"בסיס" – פנד 927 Vario – תושמט מן ההיצע וככרטיס הכניסה לסדרה ישמש הפנד 930 Vario החזק יותר (275 לעומת 296 כ"ס, בהתאמה). מנוע ה-Deutz בנפח 7.8 ליטר ששירת בסדרה 900 Vario היוצאת מוחלף בסדרה החדשה במנוע מ.א.ן 9.0 ליטר חדש ומעודכן (העומד בשלב 5 האירופאי), הכולל בין היתר מגדש טורבו עם גיאומטריה משתנה, לטובת ניצולת מיטבית בכל טווח הסל"ד, ומערכת הזרקה במסילה משותפת בלחץ גבוה ביותר (2,500 באר) לטובת ניצולת מיטבית של שריפת התערובת, ומזעור פליטת המזהמים; כל הגרסאות קיבלו תוספת הספק ומומנט, ובמקביל מובטחת ירידה בצריכת הדלק. ספינת הדגל בסדרה – 942 Vario – מעמידה לרשות המפעיל עד 415 כ"ס מרביים, וזאת בהשוואה להספק הגרסה הבכירה ביותר עד כה בסדרה – ה-939 Vario ש"הסתפק" ב-396 כ"ס.

פנד Vario 900

פנד Vario 900

המנועים החדשים – שבפיתוחם היו מעורבים גם אנשי פנד – מבטיחים את השילוב של הספק גבוה מאוד יחד עם צריכת דלק מינימלית (עם הבטחה להיות הנמוכה בסגמנט) בין היצר הודות למחשב ניהול מנוע מתקדם הדואג, במילים פשוטות, שבכל רגע נתון יסופק ההספק הנדרש – אך בסל"ד המנוע הנמוך ביותר המתאפשר. אם נוסיף על כך דרישה להחלפת שמנים כל 1,000 שע"מ, הרי שמצטיירת תמונה של יחידת כוח סופר-חסכונית שיחס לתפוקה. השילוב בין המנוע עתיר ההספק והמומנט לבין תיבת ההילוכים הרציפה המתקדמת מאפשרים מהירות מרבית של 60 קמ"ש ב-1,450 סל"ד בלבד; 50 קמ"ש יושגו ב-1,200 סל"ד ו-40 קמ"ש ב-950 סל"ד בלבד.

פנד Vario 900

פנד Vario 900

הסדרה החדשה מוגדרת כטרקטורים Heavy Duty למשימות מגונות, בכלל זה תחת עומס קיצוני, דוגמת חריש עמוק, תיחוח עמוק, זריעה ללא עיבוד, ריסוק עצים או סלעים (או כל עבודת PTO בעומס מקסימלי), הובלת מטענים כבדים ועוד. משקל הטרקטורים עומד על כ-11.7 טון מוכן לעבודה (כ-900 ק"ג יותר מהסדרה היוצאת), וניתן להעמיס ציוד ומיכון עד למשקל כולל של 20 טון. לשם ההשוואה: דגמי סדרה 900 Vario היוצאת שקלו כ-10.8 טון וניתן היה להגיע למשקל כולל מרבי של 18.0 טון; הסדרה החדשה, אם כן, מאפשרת העמסת, חיבור או נשיאת ציוד על הטרקטור במשקל מרבי של 8.3 טון, לעומת 7.2 טון מרביים בדגמי הסדרה היוצאים. נתון זה יחד עם הספק המנועים הגבוה בכל הגרסאות מאפשר עבודה אינטנסיבית ביותר ובהיקפים גדולים.
סדרה 900 Vario החדשה מוצעת עם אופציות גלגלים גדולים יותר בהשוואה לסדרה היוצאת, עם אפשרות לקבל צמיג אחורי בקוטר של עד 44" (כ-2.2 מ'), לעומת הצמיג הגדול ביותר שניתן היה להתקין על הסדרה היוצאת, שקוטרו 42". האבזור הסדרתי כולל גם יציאת כוח מכאנית קדמית (PTO), יציאות הידראוליות וזרועות קדמיות.
טרקטורים חדשים אלו יוצעו עם מערכת מיגון ייחודית הכוללת נעילה של הדלתות עם מפתח 'חכם' שקשה מאוד לשכפול, והנועל גם את פתח התדלוק וחופת המנוע. יחד עם זאת משולבת מערכת אימובילייזר המקשה אף היא על גניבה או פריצה לכלי.

פנד Vario 900

פנד Vario 900

הקבינה היא חדשה עבור סדרה זו, והושאלה מהפנד 1000 Vario הגדול והחזק יותר; מדובר בקבינה המכונה Fendt Life Cab והיא כוללת למעשה את כל הטכנולוגיה, המחשוב ואמצעי התפעול המתקדמים ביותר בתחום כיום, בכלל זה מערכות טלמטריה, תקשורת, מסכי מגע, ג'וי-סטיק מתקדם, כיסא משוכך עתיר כוונונים, גג שמש נפתח, מערכת שמע איכותית רבת רמקולים, בידוד באיכות גבוהה ביותר הן בפני וויברציות והן בפני רעשים והקפדה על שימוש בחומרי גלם איכותיים בדיפון וריפוד פנים הקבינה. המראות חדשות אף הן, והן מופעלות חשמלית מתוך הקבינה, וניתן לשמור את מיקומן בזיכרון עבור משתמשים או שימושים שונים.
סדרה 900 Vario מוצעת כסטנדרט עם מערכת העלאת והורדת האוויר מהצמיגים VarioGrip, הפועלת גם תוך כדי תנועה. המפעיל יכול אף לכייל מספר מצבי לחץ אוויר, לכל ייעוד ומשימה, ולשנות את הנתון תוך כדי תנועה, במעבר מסוגי שימוש שונים (למשל: בירידה מהכביש לשדה, בנסיעה מהירה על הכביש, בסוגי עבודות שונים וכיו"ב).
מערכת ה-VarioDrive מוצעת כסטנדרט, כאשר ניתן להגדירה בקווים כלליים כמערכת בקרה ושליטה על העברות הכוח לכל גלגל; מערכת זו משולבת עם הגיר הרציף של פנד, ומנתבת את כוח המנוע לכל גלגל לפי הצורך, בולמת במקביל גלגלים שמייצרים פחות אחיזה ומעבירה עוד כוח לגלגלים בהם יש אחיזה, ולמעשה מתפקדת במערכת בקרת אחיזה. תפעולה הוא כמובן אוטומטי, מבלי שהמפעיל יצטרך להכניסה לפעולה לפי הצורך.
מערכות ה-Fendt Connect וה-Smart Connect מבוססות על WiFi אינטגראלי בטרקטור, מציעות אגירת, ניתוח ושמירת מגוון עצום של מידע ונתונים הן לטובת המפעיל ובעל הטרקטור והן לתקשורת עם מרכזי השירות לטובת איתור תקלות, התרעות לקראת טיפולים, עדכונים מרחוק, סטטיסטיקות של מהירות עבודה, צריכת דלק, מיקום ועוד.

פנד Vario 900

פנד Vario 900

לראשונה בסדרה זו מוצע ארגז כלים גדול בצידו הימני של הטרקטור, הכולל מיכל מים (12 ליטר) לשימוש המפעיל. הארגז ניתן לסידור בכמה אופנים, בהתאם לצורך ולאופי השימוש המבוקש.
ברשימת האופציות מצאנו עמדת מפעיל מסתובבת, להפעלת הטרקטור בכיוון ההפוך, חימום למראות, מגוון רחב של צמיגים וחישוקים – לכל סוג שימוש, משאבה הידראולית חזקה במיוחד (430 ליטר/דקה!) ועוד.
פנד מעניקה לסדרה החדשה עד 8 שנות אחריות (!) או 8,000 שע"מ. סדרה 900 Vario החדשה מוצעת מעתה (תחילת יולי 2019) באמצעות כל סוכני פנד ברחבי העולם. יבואנית פנד לארץ היא חברת אגרו תמיר מכפר תבור.