דויץ פאהר סדרה 5D
דויץ פאהר סדרה 5D

דויץ פאהר סדרה 5D

דויץ פאהר, מותג גרמני המהווה כיום חלק מקבוצת SDF האיטלקייה, משיק את סדרת הטרקטור הבינוניים 5D במהדורה חדשה. מדובר בטרקטורים רב תכליתיים המיועדים לשמש סוסי עבודה עיקריים ובעלי יכולות מגוונות במשקים קטנים ובינוניים, בכלל זה בעבודות ברפת (כולל עם כף), בשדה וגם בשירות מוניציפלי.
השינוי הבולט ביותר ביחס לסדרה 5D היוצאת טמון בחופת המנוע ובחזית החדשה לגמרי בסדרה החדשה, ה'מיישרת קו' עם קו העיצוב העדכני ביותר של היצרנית, המאפיין את כל סדרות הטרקטורים שמתחת ל-130 כ"ס.
סדרה 5D החדשה מוצעת עם מנועי 3 או 4 צילינדרים בטווחי הספק שבין 75 עד 102 כ"ס, העומדים בתקני 3B האירופאיים. המנועים החדשים מבטיחים עלייה של עד למעלה מ-40% במומנט הזמין ביחס למנועים בסדרה 5D היוצאת, בין היתר הודות למערכת הזרקה במסילה משותפת בלחץ גבוה.

דויץ פאהר סדרה 5D

דויץ פאהר סדרה 5D

סדרה 5D החדשה מוצעת בשתי רמות אבזור: LS או GS, המאובזרת יותר. גרסאות ה-LS מוצעות כסטנדרט עם תיבות Overspeed עם 30/15 או 45/45 הילוכים, שתיהן כוללות הילוכי זחילה. גרסאות ה-GS מוצעות בנוסף עם תיבת Powershuttle חמש-שלבית, מערכת 'עצור וסע' ועוד כסטנדרט. מהירות הנסיעה המרבית – 40 קמ"ש – מושגת ב-1,870 סל"ד בלבד.
הטרקטורים בסדרה החדשה מוצעים כולם עם 3 מהירויות PTO, כולל מצב eco חסכוני, להפעלת ציוד שאינו דורש את מלוא עוצמת המנוע. כל דגמי סדרה 5D החדשה ניתנים לקבלה גם עם יציאת כוח קדמית ויציאות הידראוליות גם מלפנים. המשאבה הידראולית הראשית היא נפרדת מהמשאבה המפעילה את ההיגוי, ובכך זה האחרון אינו מושפע מהעומס הקיים על המערכת ההידראולית.
הזרועות האחוריות מסוגלות להרים עד 3,600 ק"ג, וניתן להפעילן מחוץ לטרקטור באמצעות מתגים על הכנף האחורית. הזרועות הקדמיות האופציונליות מסוגלות להרים משקל מרבי של 2,100 ק"ג.
הקבינה הסגורה החדשה (אופציה) מבטיחה מרווח משופר, הנדסת אנוש טובה יותר ואיכות הרכבה וחומרים גבוהה יותר ביחס לקבינות בסדרה היוצאת. כאופציה מוצע חלון גג גדול, המיועד להקל על התפעול והיעילות בעבודות עם כף או מזלג קדמיות. גובה הקבינה בטרקטורים של סדרה 5D עומד על 2,415 עד 2,610 מ"מ – תלוי בסווג הקבינה וגודל הצמיגים.

דויץ פאהר סדרה 5D

דויץ פאהר סדרה 5D