,

שיפור הקומביינים של ג'ון דיר


ג'ון דיר מודיעה על רענון, שדרוג ושיפור הקומביינים מתוצרתה מסדרה S700 – שנתיים לאחר השקתה ושנה לאחר הריענון האחרון שהיא עברה. עיקר השיפורים מתמקדים הפעם בעדכוני תוכנה ואלקטרוניקה.

תזכורת: סדרה S700 החליפה ב-2017 את סדרה S600 הוותיקה, כעמוד השדרה העיקרי של הקומביינים לתבואות שהענק הירוק מציע. תחת סדרה זו מוצעות 4 גרסאות בארה"ב (333-543 כ"ס) ו-5 גרסאות באירופה (387-625 כ"ס) ובמקביל מוצע מגוון רחב של סוגי ורוחבי שולחנות קציר. עיקר הרענון אותו עברה הסדרה לפני כשנה התמקד ביכולות הדיאגנוסטיקה והבקרה מרחוק, הגדלת היצע השולחנות "מהמפעל", והאופציה לקבל את הקומביינים עם מערכת זחלים "מהמפעל", במספר רוחבים.

מערכת ה-HarvestSmart משופרת ומעודכנת בדגמי 2020 של סדרה S700; בין היתר היא מאפשרת עבודה מהירה ויעילה יותר הודות לעדכוני המערכות תוך כדי תנועה באופן מיטבי ובעלות הנמוכה ביותר האפשרית

השיפורים והשדרוגים עתה כוללים בעיקר שדרוג ושיפור מערכות הבקרה והשליטה המוצעות בכלים אלו. מערכות ה-Combine Advisor וה-HarvestSmart שופרו ושודרגו כך שמעתה הן מאפשרות אוטומציה נרחבת יותר לכלל הפעולות של הקומביינים, יכולת הכנסת עוד נתונים – וקבלת נתונים לניתוח, איפוס ועדכון אוטומטיים וזיכרון גדול יותר בכדי לשמור סדרי פעולות שונות לשימוש מאוחר יותר או חוזר. מערכת זו מסנכרנת, באופן כללי, בין מהירות העבודה של הקומביין לתנאים בשטח, וייעולה נחוץ לשם קבלת התפוקות הגבוהות ביותר ביחס לעלות. ה-HarvestSmart עודכנה גם באופן כזה שהיא מאפשרת מעתה עבודה קרובה יותר למגבלות הביצועים של הכלי – בתיאום בין כל המערכות, במטרה גם כן למקסם את הביצועים והתפוקה.
מערכת העברת הכוח ProDrive מסונכרנת מעתה באופן יעיל יותר עם מערכת ה-HarvestSmart כך שפעולת דומה יותר למוכר ממערכות בקרת שיוט אדפטיביות במכוניות; המשמעות היא שמעתה הקומביין יגביר או יוריד מהירות באופן אוטומטי – לפי תנאי השטח והתבואה, ויזרז או יאט את פעולות מערכות הדייש בהתאם, במטרה לאפשר את רצף העבודה היעיל ביותר הניתן בתנאים המוצעים בכל רגע נתון.
גם חיישני הלחות בקומביינים מסדרה S700 הוחלפו בחדשים – רגישים ומדויקים יותר.

מערכת המצלמות ההיקפיות ActiveVision שופרה אף היא במטרה לעבודה יעילה יותר עם יתר מערכות הבקרה והשליטה בקומביין. בנוסף הוספו חיישנים שיחד עם המצלמות מספקים מידע מפורט, מהיר ומדויק יותר לטובת מערכות השליטה והבקרה, במטרה להציע עבודה יעילה יותר ועם תפוקה מרבית. החיישנים החדשים רגישים יותר לשינויים בתבואה הנקצרת – גובה, צפיפות, לחות וכיו"ב – ומאפשרים למערכות הבקרה עדכון מיידי תוך כדי תנועה. בשורה התחתונה מובטחת התאמה יעילה יותר לסוגי תבואות משתנים באופיים (כאמור – גובה, צפיפות וכיו"ב) – ללא הצורך להתערבות המפעיל; עדכון כל המערכות הרלוונטיות מתבצע באופן אוטומטי. במקביל, מדגישים בג'ון דיר, הפכו מערכות אלו לנגישות יותר ולקלות וידידותיות יותר לתפעול.

האפשרות לבחור תוך כדי תנועה בין 4 מצבי להבי תוף שונים נועדה להקל ולזרז את המעבר בין סוגי גידולים שונים ומיועדת בעיקר לקבלנים

עוד נציין במסגרת החידושים בסדרה S700 אם אפשרות כיוון להבי התופים ל-4 מצבים שונים – תוך כדי עבודה, וללא הצורך לצאת מהקבינה. תכונה זו נועדה אף היא להעלות את התפוקה בזמן העבודה באמצעות יכולת התאמה מהירה ויעילה יותר לתנאים בשטח. תוספת זו מכוונת בעיקר ללקוחות שהנם קבלנים, שכן היא מקלה, מקצרת ומפשטת את המעבר מסוג תבואה אחד למשנהו.
מההיבט המכאני החיצוני נזכיר את צינור ריקון מיכל הזרעים החדש; מעתה הוא מאפשר ריקון מגובה רב יותר, במטרה לאפשר ריקון זרעים לכל סוגי הנגררים – ההולכים וגדלים – המוצעים כיום בשוק.
ג'ון דיר מיובא לארץ על ידי חברת מפרם מעמק חפר