פנד Vario 900 החדש בתצלום ראשון מתוך כנס סוכנים בארה"ב

פנד חשפה בארה"ב את סדרה 900 Vario החדשה לעיני סוכנים במסגרת אירוע סגור; כמקובל באירועים שכאלו, לא חלפו שעות ספורות וכבר החל לדלוף מידע לתקשורת הרלוונטית. יידוע כי אירוע דומה נערך גם בפני סוכנים אירופאיים בגרמניה, אך משם – עד כה – לא דלף כל מידע. הנה כל שהצלחנו ללקט אודות הסדרה החדשה לפניכם, בתמצות;
ראשית, חשיפת סדרה 900 Vario בארה"ב, בפני סוכנים מצפון אמריקה (פנד היא חברה גרמנית הנמצאת בבעלות קונצרן AGCO האמריקאי) רומזת ולא במעט על קהל היעד המתוכנן של הסדרה החדשה. נזכיר כי סדרה 1000 של פנד משווקת בארה"ב מזה כשנתיים בצבעי צהוב-צ'לנג'ר, מותג נוסף בבעלות AGCO המוכר בצפון אמריקה יותר מפנד. על פי הדיווחים בפנד לא עומדים בדרישות השוק שם, ככל הנראה בשל הקונספט המרכזי של טרקטורים אלו שמתבסס על ממדים קומפקטיים ביחס לטרקטורים פרקיים גדולים, הספק גבוה משמעותית ביחס למוכר אצל טרקטורים קונבנציונליים וסך כולל של חבילה "קומפקטית" ו"קלה" יחסית, חסכונית ותחרותית בעלויות התפעול ביחס לפירקיים הגדולים – אך עם ביצועים קרובים אם לא שווים להם.

פנד Vario 900 היוצא

מתמונות ומידע שדלפו מאותו כנס סוכנים ניתן להבחין קודם לכל בעיצוב החדש, הדומה עד זהות לעיצוב סדרה 1000 Vario הגדולה יותר. העדכון בולט בעיקר בחזית וביחידת הסבכה הקדמית והפנסים. עוד ידוע בשלב זה שהסדרה תכלול 5 גרסאות – כמקודם – אך עם הספקים גבוהים יותר ותוך הורדת גרסת הבסיס הנוכחית מן ההיצע (927 Vario, במקומה תחל הסדרה עם ה-930 Vario) והוספת גרסת קצה חדשה – 942 Vario – שתציע 415 כ"ס; עד כה היתה הגרסה החזקה בסדרה 900 Vario ה-939 Vario שהציעה 396 כ"ס. תוספת ההספק תגיע ככל הנראה במקביל לירידה משמעותית בצריכת הדלק ובפליטת המזהמים, כאשר המידע הלא רשמי העדכני מלמד על החלפת מנועי ה-SISU הפיניים ששירתו בסדרה זו עד כה במנועי מ.א.ן עדכניים וחזקים יותר (כנראה מדגם D1556 9.0L I6). עוד דווח כי זווית הצידוד של הגלגלים הקדמיים חדה יותר, כך שמתקבל רדיוס סיבוב קטן יותר בהשוואה לסדרה 900 היוצאת. סביר להניח שגם השלדה היא חדשה, בין היתר בגלל השימוש במנוע אחר, אך זו השערה בלבד בשלב זה.

פנדי Vario 1050 – סדרה 900 החדשה כוללת את סממני העיצוב המאפיינים את הסדררה הבכירה

סדרה 900 Vario החדשה נראית דומה יותר לסדרה 1000 Vario הסופר-מתקדמת וחזקה מאשר לדור סדרה 900 Vario העדכני, ונראה כי זו היתה אחת מכוונות המשורר; ככל הנראה גדלו במעט ממדי הטרקטור, הקבינה היא חדשה ומרווחת יותר ובנוסף למנוע החדש סביר להניח שכל מערכות האלקטרוניקה והמחשוב הן המילה האחרונה בתחום.
החשיפה הרשמית והגלויה באמצעי התקשורת הרלוונטיים תיערך באירופה במהלך יולי הקרוב. החשיפה המלאה והציבורית מתוכננת להיערך במסגרת תערוכת 'אגריטכניקה 2019' הצפויה להתרחש בנובמבר השנה, בהאנובר שבגרמניה. יבואנית פנד לארץ היא חברת אגרו תמיר מכפר תבור