, ,

בדרך: מעמיסי אוואנט חדשים (וידאו)


מומחית המעמיסים הקומפקטיים הפינית אוואנט (Avant) חושפת צמד מעמיסים חדש המתמקמים בפסגת ההיצע שלה; מדובר במעמיסים הקומפקטיים אוואנט 850 ואוואנט 860i המאוגדים תחת סדרה 800 והמוצעים במשקלי עבודה של 2.5 ו-3.0 טון, בקירוב, בהתאמה. מדובר במעמיסים הכבדים, החזקים ובעלי כושר ההרמה הטוב בהיצע אוואנט עד כה, ובאמצעותם נכנסת היצרנית לקטגוריית משקל חדשה.

אוואנט 850 מצוייד במנוע קוהלר המציע 49 כ"ס בעוד האוואנט 860i מונע באמצעות מנוע קובוטה המייצר 57 כ"ס. שני המנועים עומדים בתקינה האירופאית והצפון אמריקאית העדכנית כיום. אוואנט לא מפרסמת נתונים טכניים מפורטים של כל אחד מהדגמים החדשים, ומתייחסת רק לנתונים כלליים המיוחסים לשניהם. מכאן ניתן להסיק כי מדובר בדגמים זהים מבחינת הממדים, המשקל ואולי אף הביצועים, כאשר עיקר ההבדל טמון במנוע, בהספק ובצריכת הדלק.

עבור שני המעמיסים החדשים מ יוחס כושר הרמה מרבי של 1.9 טון וגובה הרמה מרבי של 3.5 מ' לציר הכף; גובה זה מאפשר העמסת תפזורת לרוב ארגזי המשאיות או הנגררים הגדולים המוכרים, כמו גם העמסת כל מערבלי המזון המוכרים כיום. הממדים קומפקטיים, כיאה לכלים האמורים לתפקד (גם) בסביבה חקלאית צפופה, דוגמת רפתות, דירים, מרכזי מזון, משתלות וכיו"ב, עם אורך כולל של 3.4 מ', רוחב של 1.5 מ' וגובה קבינה של 2.2 מ'. ההיגוי הוא פירקי, כמקובל אצל אוואנט. עוד מיועדים מעמיסים אלו לשוק המוניציפאלי, לשוק הפרטי – ככלי תחזוקה רב שימושי במשקים או חוות גדולות, לשוק התשתיות, הביוב והבניין, הפיתוח הנופי, מחזור ולעבודה בחצרות חומרי בניין או עץ.

העברת הכוח נעשית באמצעות מערכת הידרוסטטית מלאה, קרי: לכל גלגל מחוברת משאבה הידראולית המניעה אותו, כאשר המשאבה המרכזית מציעה שתי מהירויות (יחסי העברה). מהירות הנסיעה המרבית עומדת על 30 קמ"ש. למעמיסים יציאות הידראוליות בזרוע הקדמית, שנועדו לאפשר הפעלת ציוד נרתם המופעל הידראולית (כפות נפתחות, חבקים, מטאטאים וכיו"ב; אוואנט מציעה למעלה מ-200 אביזרים שונים) עם ספיקה מרבית של 80 ליטר/דקה. הזרוע הקדמית בנויה באופן חריג מהמקובל בסגמנט, כאשר כאן מדובר בזרוע אחת מאסיבית הממוקמת מהמרכז ימינה, וכוללת אפשרות פתיחה טלסקופית (של עוד 82.5 ס"מ) וחיבור מהיר למגוון רחב מאוד של אביזרים המוצעים על ידי אוואנט. מערכת איזון ושמירה גובה אוטומטית מהווה אבזור סטנדרטי אצל המעמיסים החדשים.

אוואנט 850 ואוואנט 860i מוצעים עם קבינה פתוחה כסטנדרט, כאשר קבינה סגורה וממוזגת הנה בגדר תוספת בתשלום. דגש רב הושם – על פי הצהרת היצרנית – על שיכוך ובידוד הקבינה בפני וויברציות ורעשים.
המעמיסים מסדרה 800 החדשה ישווקו גם בארץ – כמו כל יתר הסדרות של היצרנית – על ידי חברת ויינגולד נגררים וציוד חקלאי מקיבוץ גזר. המכירות אמורות להתחיל ב"סתיו 2019", על הצהרות היצרנית.