סאמה אקספלורר

סאמה אקספלורר משופר

סאמה אקספלורר

סאמה אקספלורר

סאמה האיטלקייה (SAME), חברה-בת בקבוצת SDF המאגדת תחתיה בין היתר גם את המותגים דויץ-פאהר ולמבורגיני, מרעננת את הסדרות Explorer.
סאמה אקספלורר העדכני הוצג לפני כשנה וחצי כטרקטור קומפקטי-בינוני רב משימתי בקטגוריית ההספק שבין 80-130 כ"ס בקירוב. כדגמים קודמים בסדרה כך מיועד גם כיום האקספלורר לשמש עמוד שדרה מרכזי במשקים קטנים ובינוניים ולשרת במגוון רחב של משימות – החל מעבודות עיבוד, הובלה, חציר וקש ועד לעבודה עם כף קדמית.
עתה, בעיצומה של שנת הדגם 2019, חושפת סאמה סדרה מעודכנת, משודרגת ומאובזרת יותר. המטרה בשדרוג זה היא להרחיב ככל הניתן את מעגל השימוש בטרקטורים אלו, וזאת באמצעות הרחבת היצע התוספות וההתאמות שניתן לקבל עם כל טרקטור חדש, ובעצם לאפשר לחקלאי להזמין טרקטור התפור טוב עוד יותר בדיוק לפי מידותיו וצרכיו.

סאמה אקספלורר

סאמה אקספלורר

העדכון הראשון הוא בשם, שכן העיצוב לא שונה; הגרסאות המרועננות מקבלות את התוספת MY19 לשמן, קיצור של Model Year 2019.
הגרסאות נותרו דומות למוכר, למעט גרסה חדשה המצטרפת להיצע: אקספלורר 90.4. מדובר בגרסת 4-צילינדרים לאקספלורר, שעד כה הוצע בגרסת ה-90 כ"ס עם מנוע 3 צילינדרים בלבד (2.9 ליטר). האקספלורר 90.4 מצוייד במנוע 4 צילינדרים, כאמור, בנפח 3.8 ליטר, עם הספק דומה (84 כ"ס) אך מומנט, בעיקר בסל"ד נמוך, גבוה משמעותית ביחס לגרסת ה-3 צילינדרים. גרסה חדשה זו נועדה בעיקר לנדרשים לעבודות אינטנסיביות יותר עם הטרקטור שלהם, בפרט עבודות עם משקל עיקרי על יציאת הכוח האחורית (PTO).
היצע תיבות ההילוכים לבחירה גדל בגרסאות ה-MY19 של האקספלורר. בין היתר ניתן לבחור מבין תיבות חדשות הכוללות תיבה מכאנית עם 4 הילוכים בשתי קבוצות, תיבה מכאנית עם 5 הילוכים בשתי קבוצות (10/10), תיבת 8/8 ו-16/16 ידניות, אופצייה להילוכי זחילה בכל התיבות דנן (מה שמכפיל את מספר ההילוכים – עד 60 הילוכים לכל כיוון), תיבת Powershift מעודכנת עם 5 הילוכים בשתי קבוצות ועוד.
המערכת ההידראולית מקבלת אף היא עדכונים, כאשר החידוש להפעם הוא במשאבה הידראולית כפולה (Open-Center) המציעה ספיקה מרבית של 90 ליטר/דקה במקום 55 ליטר/דקה עד כה.
כושר ההרמה בזרועות האחוריות נותר כשהיה: 3,600 ק"ג כסטנדרט או 4,525 ק"ג ברכישת האופצייה המחוזקת, אך מלפנים כושר ההרמה שופר; הזרועות הקדמיות (אופצייה בתשלום) מסוגלות להרים מעתה עוד משקל עם נתון רשמי של 2,100 ק"ג.
יבואנית סאמה לארץ היא חברת צ.ל.ע מעמק חפר