ואלטרה סדרה N
, ,

ואלטרה: שיכוך קדמי לסדרה N (וידאו)

ואלטרה סדרה N

ואלטרה סדרה N

ואלטרה הפינית משדרגת את סדרה N (115-185 כ"ס) מתוצרתה באמצעות הוספת מתלה קדמי משוכך לרשימת האופציות שלה. מדובר באפשרות לקבל מעתה את דגמי הסדרה עם מתלה קדמי משוכך אוויר מדגם Aires המוכר בין היתר מסדרה T הגדולה יותר של היצרנית. מתלה זה פותח במקור על ידי החברה-האחות פנד והוא מחליף מתלה משוכך אחר שואלטרה הציע בטרקטורים שלה, אף פיתוח של פנד, שהתבסס על טכנולוגיית שיכוך הידרו-פניאומטית (על בסיס נוזל).

ואלטרה סדרה N

ואלטרה סדרה N

בואלטרה מסבירים כי שיכוך מבוסס אוויר מהווה יתרון בעיקר בתנאי אקלים קרים מאוד, שם מתפקדות מערכות שיכוך אווירי טוב יותר וללא השפעות כתוצאה מהקור בהשוואה למערכות מבוססות נוזל הידראולי.
מערכת הסרן הקדמי המשוכך Aires תוכננה לעמוד בעומסי קיצון, בעיקר במטרה לאפשר שימוש גם על טרקטורים העובדים עם כף קדמית ובחיבור מיכון חקלאי מגוון על הזרועות הקדמיות. עיקר מבנה הסרן הוא סרן חי (קשיח) הנשען על כרית אוויר אחת – מאסיבית ועמידה במיוחד, והמקבל חיזוקים וייצוב באמצעות מוטות עוקבים. כרית האוויר הגדולה מאפשרת תנועה מעלה ומטה, כאשר בנוסף אליה מותקן בכל צד של הסרן בולם זעזועים שתפקידו לשכך את יכולת התנודה מעלה ומטה של כל צד בנפרד. כך שמדובר למעשה בשיכוך כפול המתיימר להציע עמידות ושרידות גבוהות ביותר גם בעבודה אינטנסיבית ובעומס מרבי. יבואנית ואלטרה לארץ היא חברת אגרו תמיר מכפר תבור