טרקטור LS XP101

LS הקוריאנית משיקה סדרת טרקטורים חדשה עבור השוק האירופאי בשם XP. מדובר בטרקטורים החזקים ביותר אותם מציעה היצרנית באירופה, ובשלב זה היא תכלול 3 גרסאות: XP84 עם 86 כ"ס; XP94 עם 94 כ"ס ו-XP101 עם 101 כ"ס. בכל הטרקטורים החדשים מותקן מנוע פיאט תעשייתי (FPT) בנפח 3.4 ליטר העומד בתקני שלב 4 האירופאיים המשודך לתיבת הילוכים Synchro Shuttle או Power Shuttle לבחירה.

טרקטור LS XP101

טרקטור LS XP101

סדרה XP החדשה מחליפה את סדרה PS הוותיקה שהציעה אף היא טרקטורים עם עד כ-100 כ"ס. סדרה XP היא חדשה לגמרי, ובין היתר כוללת קבינה חדשה, אמצעי תפעול, שליטה ובקרה חדשים, יחידת מושב חדשה וכיו"ב. הסרנים הקדמיים מיוצרים אצל קרארו האיטלקייה. הזרועות מאחור מסוגלות להרים עד 3.8 טון
נציין כי LS הציגה כבר את דגמי הסדרה במסגרת תערוכות חקלאיות שונות באירופה, אך תמיד עם גרסה אחת שהוגדרה כאב טיפוס. עתה מושקת הסדרה המלאה בגרסאות בשלות ומוכנות לייצור, כאשר השיווק מתחיל בימים אלו (מרץ 2019).
מחברת מפרם, יבואנית LS לארץ, נמסר כי ייבוא סדרה זו נשקל, והוא תלוי בין היתר בקבלת התקינה האירופאית הנמצאת עדיין בהליכים. על פי הודעת LS יחל שיווק סדרה זו באירופה לכל המאוחר על לנובמבר השנה, עם פתיחת תערוכת 'אגריטכניקה 2019' בהאנובר שבגרמניה.