ניו הולנד T8 החדש
ניו הולנד T8 החדש

ניו הולנד T8 החדש

כמצופה, לאחר שהחברה האחות קייס השיקה דור חדש לגמרי של המגנום, אח תאום לא זהה לניו הולנד T8, משיקה עתה ניו הולנד בקנטקי שבארה"ב את גרסתה לנושא תחת הכותרת 'ניו הולנד T8 חדש', או – כפי שסדרה זו מכונה בארה"ב: T8 Genesis.
על פי הצהרות החברה מהוה סדרה חדשה זו אכן סדרה חדשה – מן המסד ועד לטפחות, ולא המשך פיתוח על בסיס דור ה-T8 היוצא. מיותר לציין כי מתחת לפח השונה במקצת, הצביעה בכחול במקום באדום וכמובן – הלוגו ושם הדגם – מדובר באותו הטרקטור. נסייג כאן ונאמר שעד כה טרם פורסמו כלל המפרט או הנתונים הרשמיים אודות סדרת הטרקטורים החדשה, אבל ניתן לנחש כי כך הדבר, בפרט כאשר מ-CNH (החברה-האם של ניו הולנד וקייס) מדווחים כי מדובר בפלטפורמות, מנועים וטכנולוגיות זהות.
בדומה למקרה הקייס מאגנום, כך מובלט גם בדור החדש של ה-T8 נושא הטכנולוגיה המתקדמת, מערכות המחשוב והאלקטרוניקה החדשות והשיפור העצום בתחום זה ביחס לסדרה היוצאת. מה שמכונה בקייס Advanced Farming Systems, או AFS – קיצור אותיות המהוות חלק משם הסדרה החדשה, מכונה בניו הולנד Precision Land Management, או PLM. הקבינה זהה לזו המותקנת במאגנום החדש, דהיינו: היא חדשה לגמרי ותוכננה ופותחה במיוחד עבור סדרות-אחיות אלו. המשמעות היא קפיצת מדרגה ברמות הנוחות והבידוד, במרווח, באיכות החומרים והגימור, בארגונומיה, במערכות העזר, השליטה והבקרה ובשטח החלונות/מבט היקפי.

ניו הולנד T8 החדש

ניו הולנד T8 החדש

עיקר גאוות אנשי ניו הולנד (כמו אנשי קייס, קצת לפניהם…) היא בקבינה ובסביבת העבודה. הטכנולוגיה המתקדמת המוטמעת בה תאפשר פיקוח ובקרה יעילים ומדויקים מאי פעם, יכולת דיאגנוסטיקה מרחוק, איתור תקלות, מעקב אחר שלל הפרמטרים הרלוונטיים לכל סוגי העבודה, העברת נתונים של שטחים או סוגי עבודות ספציפיות ועוד. מערכת ה-PLM מאפשרת גם עדכון תוכנות קל ומהיר מבעבר, וזאת גם תוך כדי עבודה, מבלי הצורך להגיע אל נותני השירות.
כאמור, בשלב זה טרם פורסם מפרט מלא ואף לא שמות דגמי הסדרה, אך ניתן לנחש גם כאן שההיצע יהיה דומה להיצע הקייס מאגנום, קרי – טרקטורים בטווח ההספק (המרבי) שבין 225 ל-435 כ"ס. המנוע הוא אותו מנוע FPT מוכר מדגם Cursor 9 בעל 6 צילינדרים ונפח כולל של 8.7 ליטר בקירוב, אך מעודכן ומשודרג לאחר התאמתו לתקני פליטת מזהמים מדרגה 5 העדכניים. בשלב זה עוד לא ידוע מתי תחל מכירת דגמי סדרה T8 החדשה של ניו הולנד מחוץ לגבולות ארה"ב. יבואנית ניו הולנד לארץ היא חברת ניו פלדמן מחיפה