פרזין (Faresin) האיטלקייה העמידה מעמיס טלסקופי חשמלי בדוכנה שבתערוכת SIMA שנערכה זה עתה בפריז. מדובר בחשיפה השנייה של הכלי המסקרן, לאחר שהוצג לראשונה לעיני הציבור בנובמבר, במסגרת תערוכת EIMA, וכמו אז גם עתה כמעט ולא פורסמו פרטים טכניים או ביצועים של הכלי החדש. מדובר ב'טיזר' שני עבור מעמיס טלסקופי חשמלי זה, אשר נועד לבחון את תגובות הקהל, תשומת הלב שהכלי מעורר ותגובות המדיה המקצועית. החשיפה המלאה והרשמית צפויה להיערך המסגרת תערוכת BAUMA הגרמנית באפריל, שנה זו. פרזין מיוצגת בארץ על ידי חברת פרפקט פרטס.
במידה ואכן יושק באפריל כלי מוכן לייצור, ובמידה ועד אז לא תפתיע יצרנית מתחרה עם הצגת מעמיס טלסקופי חשמלי מתוצרתה, תהפוך פרזין ליצרנית הראשונה המציעה כלי כזה באופן סדרתי. נזכיר כי באוקטובר נחשף המעמיס הטלסקופי החשמלי של מאניטו, שנולד כפרי שת"פ של זו האחרונה עם דויץ, ובמקביל נודע על שת"פ דומה בין דויץ לליבהר – אך מדובר כרגע באבות טיפוס, ללא תאריך יעד ידוע להשקת כלי בשל ומוכן למכירה.
המעמיס הטלסקופי של פרזין מכונה בשלב זה 626 Electric והוא מתבסס על מעמיס קומפקטי סדרתי של החברה – דגם ה-6.26 המונע במנוע דיזל – וכפועל יוצא מתהדר ביכולות הבסיסיות של זה האחרון: כושר הרמה מרבי של 2.6 טון וגובה הרמה מרבי של 6.0 מטרים. משקל הכלי החשמלי אמור לעמוד על 4.8 טון בקירוב, כולל המצברים הנטענים, כמובן. עד כה לא נמסרו כל פרטים אודות הספק, ביצועים, זמן העבודה בין הטעינות והזמן הנדרש לטעינה מלאה.

מעמיס טלסקופי חשמלי קומפקטי פונה לכמה מגזרים שיכולים למצוא עניין רב בכלים כאלו; במגזרי הבניין, התשתיות והתעשייה מהווה כלי עם אפס פליטת גזים רעילים ורמת רעש נמוכה ביותר יתרון מובהק בעבודה בסביבה מיושבת או בתוך מבנים. כמו כן מהווה כלי שקט שכזה יתרון משמעותי בעבודה בקרבת בעלי חיים – קרי: במגזרי החקלאות השונים. כל הפרטים אודות המעמיס הטלסקופי החשמלי של פרזין יובאו כאן לכל המאוחר עם השקתו, באפריל כאמור.