,

פרטים ראשונים: קייס מאגנום חדש! (וידאו)

קייס חושפת בארה"ב מאגנום חדש. סוס העבודה הבינוני-כבד העיקרי של המותג האמריקני (כיום בבעלות CNH השייך לקונצרן פיאט) הוא מהטרקטורים החשובים והמשמעותיים עבור היצרנית, ובמשך שנים התמודד 'ראש בראש' בעיקר מול ג'ון דיר סדרה 8R וניו הולנד מסדרה T8, כמו גם מול מתחרים נוספים מבית יצרניות נוספות. כטרקטור עיבודים ראשי אצל לא מעט חקלאים בצפון אמריקה מדובר באירוע משמעותי, ומכאן חשיבותו.

קייס מאגנום AFS Connect

קייס מאגנום AFS Connect

קייס מאגנום החדש הוא אכן חדש, ולא "מחודש" או "משודרג", במטרה להאריך עוד במעט את חיי הדגם. ראשית – העיצוב. קל לזהות בו את העיצוב החדש של קייס, שכבר בא לידי ביטוי ברוב סדרות הטרקטורים העדכניות של המותג. גם השם המלא שונה, והוא בעצם מפנה את הפוקוס על עיקר החדשות אותן מביא עמו הטרקטור החדש: היי טק. שם הסדרה המלא הוא AFS Connect Magnum כאשר AFS משמעו Advanced Farming Systems, רמז למערכות המחשוב, התקשורת, הניווט, העזר והבטיחות המתקדמות המוצעות עם סדרה חדשה זו. קייס מיישמת את הלכי הרוח החדשים בעולם הטרקטורים בכלל, לבטח בעולם הכלים הגדולים יותר, המיועדים לעיבודים; הרבה הספק ומנועים מתקדמים יש לכולם. התחרות כיום היא על ה'מוח', קרי: מערכות האלקטרוניקה והמחשוב, שהן למעשה החליפו זה מכבר את מיומנות המפעיל, לוקחות מידיו את רוב האחריות לתפעולו היעיל והנכון ביותר של הטרקטור, מתוך מטרה לתת לטכנולוגיה 'לדבר', ולאפשר מיצוי מרבי של הכלי, עוצמתו, יכולותיו וניצולו היעיל ביותר. למרות דמיון עד זהות באיכות, תחכום ויכולות מערכות העזר האלקטרוניות והממוחשבות השונות בין דגמי ג'ון דיר לקייס (וניו הולנד – חברה-אחות), תדמיתי נחשב ג'ון דיר למוביל בתחום זה ולטרקטור מתקדם מאוד, וככל הנראה בקייס שואפים להדגיש את יכולותיהם בתחומים אלו, שאינם פחותים מכל טרקטור מתקדם אחר כיום.
קייס מאגנום החדש מצוייד בתא מפעיל חדש עם תצוגה גדולה, ברורה ומובלטת בהשוואה לזה היוצא. כל מערכות התפעול הן חדשות, מבוססות על המוכר מהדגמים העכשוויים אך מתיימרות להציע תפעול נוח ואינטואיטיבי יותר.
מערכות המחשוב והאלקטרוניקה החדשות מאפשרות פעולות מרחוק מתקדמות ומפורטות בהרבה, כמו גם העברות נתונים, דיאגנוסטיקה, עדכוני תוכנה, התקנות תוכנות נוספות וחדשות, עבודה עם כלים נוספים במקביל וכיו"ב יכולות המוגדרות אצל קייס תחת הכותרת "תמיכה מרחוק". בנוסף – הכל תחת מערכת המכונה AFS Connect – ניתן מעתה להכניס, לכייל ולשמור אינספור קונפיגורציות, מיקומי שטחים אופי וסוג עיבוד ועוד לגבי השטחים המעובדים הרלוונטיים. כל אלו ניתנים לפיקוח הדוק ומדוייק בהרבה מהמוכר עד כה גם מרחוק, כך שבעל הכלים/שטחים יכול לדעת בכל רגע נתון מה קורה עם הטרקטור שלו, או עם כלל צי הכלים שלו "כאילו היה בקבינה בעצמו", על פי קייס.

קייס מאגנום AFS Connect

קייס מאגנום AFS Connect

מערכת ה-AFS Connect נועדה גם להקל על אנשי התחזוקה והשירות, כאשר בעת חיבורה, למשל, מועברים נתונים ברצף; בנוסף לנתוני מנוע, טמפרטורות, צריכת דלק וביצועים (החלקות, מיקום, מהירות ועוד) מקבל אי השירות התרעות לגבי תקלות וצפי לטיפולים עתידיים, מה שכמובן מאפשר למצות ולארגן באופן יעיל ביותר את העבודה.
שתי מצלמות היקפיות מהוות סטנדרט, כאשר ניתן להגדיל מספר זה לכדי ארבע, וכולן משדרות תמונות חיות אל מסך מגע חדש וגדול הממוקם בקבינה. זו האחרונה היא כאמור חדשה, קרי: מבוססת על דור הקבינות הקודם המוכר, אך "טופלה" מכל היבט במטרה להציע מרווח נדיב יותר, בידוד טוב יותר, כאמור – הנדסת אנוש משופרת, ואבזור עשיר יותר. בנוסף – חיבורה אל השלדה מבטיח שיכוך ויכולות ספיגת מהמורות טוב מבעבר. בשלב זה ניתן לבחור מבין שתי קבינות, הנבדלות זו מזו ברמות האבזור והגימור. עוד נציין שקונסולת הצד, כולל ה'ג'וי-סטיק' העיקרי, עוצבה מחדש.
קייס מאגנום AFS Connect החדש יוצע עם שני מנועים שונים – תלוי בגרסה – שניהם מתוצרת FTP, חטיבת המנועים התעשייתיים של פיאט: 6.7 ליטר או 8.7 ליטר טורבו-דיזל. היצע הדגמים הוא כדלקמן: קייס מאגנום 180 (הספק רציף 180 כ"ס, 225 כ"ס מרביים), מאגנום 200 (הספק רציף 200 כ"ס, 245 כ"ס מרביים), מאגנום 220 (הספק רציף 220 כ"ס, 260 כ"ס מרביים), מאגנום 240 (הספק רציף 240 כ"ס, 270 כ"ס מרביים), מאגנום 250 (הספק רציף 250 כ"ס, 320 כ"ס מרביים), מאגנום 280 (הספק רציף 280 כ"ס, 350 כ"ס מרביים), מאגנום 310 (הספק רציף 310 כ"ס, 380 כ"ס מרביים), מאגנום 340 (הספק רציף 340 כ"ס, 410 כ"ס מרביים) ומאגנום 380 (הספק רציף 380 כ"ס, 435 כ"ס מרביים). שני האחרונים מוצעים גם בגרסאות RowTrac עם מערכות זחלים מאחור, במקום גלגלים עם צמיגים.
בשלב זה ישווק הקייס מאגנום החדש רק בצפון אמריקה. בהמשך השנה הוא יושק גם במהדורה אירופאית וישווק במדינות נוספות. יבואנית קייס לארץ היא חברת ניו פלדמן מחיפה.