ג'ון דיר 544L
, ,

מעמיסי 13-16 טון חדשים מג'ון דיר

ג'ון דיר 524L

ג'ון דיר 524L

ג'ון דיר משיקה 3 מעמיסים אופניים חדשים, המחליפים דגמים וותיקים בהיצע, בטווחי משקל של 13-16 טון בקירוב. מדובר במעמיסים האופניים החדשים ג'ון דיר 524L המחליף את הג'ון דיר 524K, ג'ון דיר 544L המחליף את ג'ון דיר 544K ובג'ון דיר 624L המחליף את הג'ון דיר 624K. החלפת גרסאות ה-K הוותיקות בגרסאות L מעודכנות הנו המשך רענון היצע המעמיסים הקומפקטיים והבינוניים בג'ון דיר, שהחל עם החלפת הג'ון דיר 344K בג'ון דיר 344L המתקדם והיעיל יותר, לפני מספר חודשים. הגרסאות הקומפקטיות יותר (5.5-6.0 טון, משקל עבודה) רועננו עוד קודם לכן, עם החלפת הג'ון דיר 204K בג'ון דיר 204L והג'ון דיר 304K בג'ון דיר 304L.
הדגמים 524K, 544K ו-624K רועננו לאחרונה אך לפני כשנתיים – מה שהספיק ככל הנראה עד עתה, ומעתה נוצר ככל הנראה הצורך בחידוש מקיף ומעמיק יותר. ההשקה מגיעה "לאחר אינספור שעות בחינה וניסוי ויישום בקשות, הערות והארות מצד לקוחות", מדגישים בג'ון דיר.

ג'ון דיר 544L

ג'ון דיר 544L

המעמיסים החדשים מוצעים לכל קטגוריות השימוש של כלים אלו – כולל בבניין, תשתית, בשירות המוניציפלי וכיו"ב – אך מיועדים בראש ובראשונה לשימוש חקלאי; לא רק בשל משקל העבודה שלהם וגובה העמסה המרבי המתאימים למגוון שימושים חקלאיים, אלא גם בזכות התאמות מכאניות, מערכתיות ושימושיות אחרות לשימוש זה ומגוון רחב של ציוד מתחבר ייעודי, דוגמת כפות בגדלים שונים, מזלגות, חובקי חבילות חציר, קילשונים להעמסת ופריקת חציר וכיו"ב.
בכל המעמיסים החדשים מותקנים אותם המנועים כפי שהיכרנו בדגמים הקודמים (ג'ון דיר 6-צילינדרי בנפח 6.8 ליטר) כאשר מערכות ניהול מנוע עדכניות ומתקדמות יותר מציעות הספק גבוה יותר ובמקביל – ירידה בצריכת הדלק, על פי היצרנית. גם המערכת ההידראולית שודרגה ומציעה ספיקה גבוהה יותר, כאשר ההשלכות – על פי היצרנית – הן לא רק כוח המה משופר, אלא גם מהירות עבודה גבוהה יותר (עבודת הבוכנות ההידראוליות) תוך צריכת פחות אנרגיה במקביל.

ג'ון דיר 624L

ג'ון דיר 624L

תא המפעיל מתבסס אף הוא על הקבינה ששירתה את הדגמים היוצאים, אך הוא עבר סדרת רענונים, שדרוגים ושיפורים בתחום הנדסת האנוש, שדה הראייה, הבידוד והנוחות לאורך זמן. כל מערכות התפעול האלקטרו-הידראוליות שופרו אף הן, תוך הבטחה לתפעול אינטואיטיבי ונוח יותר. מערכת החיבור והניתוק המהיר בקצה הזרוע רועננה אף היא ומבטיחה כעת קלות רבה יותר בעת ביצוע משימת החיבור או הניתוק מכלים שונים. בנוסף מובטח עוד מקום עבור המפעיל הודות לתכנון מחדש של סביבת העבודה. אופציה חדשה (בתשלום) הוא כיסא המוגדר כ-Heavy Duty המיועד לעבודה בתנאים קשים ומטלטלים – תרתי משמע – הכולל שיכוך אוויר, חימום וקירור מובנים ותכנון המציע עוד מקום לכפות הרגליים על רצפת הקבינה. מערכת המיזוג שודרגה ומבטיחה זרימת אוויר יעילה יותר במקביל לפעולה שקטה יותר. מעתה מוצעת גם יכולת הפשרה לשמשה האחורית למדינות קרות כאופציה. גם המראות מתחממות ומתכווננות חשמלית מתוך עמדת המפעיל ומספר יציאות ה-12v גדלה ל-3.

ג'ון דיר 524L

ג'ון דיר 524L

שלושת המעמיסים האופניים החדשים של ג'ון דיר מוצעים כ'סטנדרט' או בגרסאות High Lift או High Lift Plus הנבדלות אלו מאלו באורך הזרועות (גובה פין הכף המרבי), בהתאם לצורך, כאשר הגרסאות בעלות הזרועות הארוכות יותר נועדו לאפשר בעיקר העמסת חומר לארגזים/נגררים גבוהים יותר. כל אופציות הזרועות החדשות ארוכות בעד 30 ס"מ בהשוואה לגרסאות היוצאות.

ג'ון דיר JD544A מ-1968

ג'ון דיר JD544A מ-1968

בג'ון דיר מציינים 50 שנים להשקת המעמיס האופני הראשון מתוצרת החברה – ה-JD544 שהושק לקראת סוף 1968. לציון האירוע יוטבע לוגו מיוחד על כל המעמיסים האופניים שישווקו על ידי ג'ון דיר במהלך 2019.
יבואנית ג'ון דיר לארץ היא חברת מפרם מעמק חפר.

איך ג'ון דיר 524L החדש מול המתחרים? לחצו על התמונה:

איך ג'ון דיר 544L החדש מול המתחרים? לחצו על התמונה:

איך ג'ון דיר 624L החדש מול המתחרים? לחצו על התמונה: