טרקטור פנד 1050 ואריו
טרקטור פנד 1050 ואריו

טרקטור פנד 1050 ואריו

איגוד החקלאות הגרמני (DLG) הוא לא רק איגוד חזק ורב השפעה בגרמניה ובאירופה כולה – הוא נחשב לאיגוד המנהל מבחני איכות, שביעות רצון, מדידות והערכות לציוד מהמובילים ומהקפדניים בעולם; הסטנדרטים אותם הוא קובע בכל תחום נחשבים כמחמירים במיוחד, כאלו שהיצרניות השונות לא יכולות להתעלם מהם, וזו גם הסיבה שבתקשורת האירופאית הרלוונטית מצטטים עתה את תוצאות סקר שביעות הרצון השנתי המפורסם של האיגוד, בו נבחנים מותגי מיכון וציוד חקלאיים המשווקים בגרמניה. נדגיש כי מדובר בגרמניה בלבד, אך גרמניה היא השוק החקלאי הגדול באירופה ואחד הגדולים בעולם מבחינת מחזורי מכירות. בנוסף, החקלאות בגרמניה נחשבת חקלאות ברמה גבוהה וכפועל יוצא – היחס, הגישה והבעלות של חקלאי גרמניה אל הציוד והמיכון הרלוונטי.

סקר שביעות הרצון המדובר חולק ל-4 קטגוריות – ב-3 מהן זכה המותג פנד בציונים הגבוהים ביותר, ולעיתים בפער ברור ומובהק. בקטגוריה אחת סיים שני – בפער זעיר. הסקר נערך מאז שנת 2014, והישג מותג העל הגרמני מרשים במיוחד – שכן מאז הוא זוכה לציונים הגבוהים ביותר מדי שנה. אנשי DLG פירטו כיצד בוצע הסקר, ובין היתר הודגש שהפניות לחקלאים חולקו בשווה בין ארבעה איזורים בגרמניה (לפי צפון, דרום, מזרח ומערב), והשאלות התמקדו בעיקר בארבעת המדדים הבאים: כוח ותדמית המותג, אמינות, ביצועים ושירות. כל שאלה קיבלה מקסימום של 25 נקודות.
התוצאות הכלליות מופיעות בטבלה כאן למטה, ומה שמפתיע, לפחות עבורנו המסתכלים על המותגים דרך עיניים ישראליות, הוא במקום השני – המשותף ליצרנית המיכון והציוד החקלאי אמזון, ולמותג קלאאס, שמייצר לא רק קומביינים כפי שאנו מכירים, אלא גם טרקטורים ומעמיסים – אופניים וטלסקופיים. במקום הרביעי ממוקם ג'ון דיר, הנחשב (לא רק אצלנו) למותג פרימיום. יש להדגיש שהשוק הגרמני מחולק קצת אחרת מאשר אצלנו, בעיקר במעמד בשוק ובסך המכירות של פנד, ושהתחרות המרתקת ביותר היא בקטגוריה הבינונית-בכירה של הטרקטורים – 150 כ"ס וצפונה, שם פנד מוביל על ג'ון דיר באופן מסורתי, וזאת למרות פערי המחירים – לרעת פנד – הנעים בין 15-60% (!), תלוי בסוג הכלי. כך שעבור פנד ההישג משמח ומספק פי כמה. שימו לב שמתוך 10 המותגים המובילים – 5 מייצרים (גם) טרקטורים, ו-5 רק מיכון וציוד חקלאי.

טרקטור פנד מסדרה 500 גורר מכבש פנד 1290s

טרקטור פנד מסדרה 500 גורר מכבש פנד 1290s