קלאאס Nexos
,

גם ל-CLAAS שיכוך קדמי למטעים

קלאאס Nexos

קלאאס Nexos

שיכוך קדמי – בולמי זעזועים/קפיצים – לסרן הקדמי בטרקטורים עדיין אינם תופעה גורפת, אך היא הולכת וצוברת תנופה עם עוד ועוד יצרניות המציעות יותר ויותר סדרות עם אופציה זו; מדובר בחיבור שונה של הסרן הקדמי הכולל בולמי זעזועים, כריות אוויר או כל מערכת שיכוך אחרת, במטרה להציע בראש ובראשונה נסיעה חלקה ונעימה יותר, אך גם לתרום את חלקה להגברת מגע הגלגלים הקדמיים בכל עת בקרקע. האמור נכון בעיקר עבור טרקטורים קונבנציונליים, בעיקר הגדולים שבהם, ובעת האחרונה הופכת אופציית השיכוך הקדמי ליותר ויותר נפוצה גם אצל טרקטורים למטעים ולכרמים.

קלאאס Nexos

קלאאס Nexos

לאחר שראינו יצרניות כמו סאמה, דויץ פאהר, פנד ועוד מוסיפות אופציה לשיכוך קדמי עבור טרקטורי המטעים והכרמים שלהן לאחרונה, מצטרפת עתה גם קלאאס הגרמנייה לחבורה.

קלאאס Nexos

קלאאס Nexos

קלאאס מייצרת גם טרקטורים חקלאיים, מאז שהקונצרן המשפחתי הגרמני רכש את פעילות הטרקטורים של רנו הצרפתייה (ב-2003, עסקה בשלבים שהושלמה ב-2008). סדרת המטעים/כרמים של קלאאס נקראת נקסוס (Nexos), היא כוללת 5 דגמים בסיסיים בטווחי הספק של 75 עד 112 כ"ס המופקים ממנועי FPT (פיאט) 4-צילינדריים בנפח 3.4 ליטר, והיא מוצעת בגרסאות סטנדרטית, צרה במיוחד ונמוכה במיוחד – כולן מיועדות לעבודה במטעים וכרמים.

קלאאס Nexos

קלאאס Nexos

תוספת השיכוך עבור הסרן הקדמי מכונה אצל קלאאס ProActiv ובמוצהר היא נועדה בראש ובראשונה להעלות משמעותית את נוחות הנסיעה עבור המפעיל – בשטח ולא פחות מכך בכביש, בנסיעות מהירות יותר). אבל, השיכוך הקדמי משפיע גם על הבטיחות בכביש, בין היתר בעת גרירת נגרר – בעיקר הודות למזעור תופעת הנדנוד. לסרן הקדמי המשוכך של קלאאס מבנה ההופך אותו למשכך זוויות הטיה בעת פניות באופן מכאני. מהלך הבולם בכל צד הוא 80 מ"מ. רדיוס הסיבוב לא נפגע עם הוספת המשככים, בהשוואה למוכר בטרקטורים אלו עד כה.
יבואנית קלאאס לארץ היא חברת אגרו תמיר מכפר תבור. החברה אינה מייבאת את הטרקטורים של המותג

קלאאס Nexos

קלאאס Nexos