מעמיס אופני ג'ון דיר 344L
, ,

ג'ון דיר משיקה מעמיס של ליבהר

מעמיס אופני ג'ון דיר 344L

מעמיס אופני ג'ון דיר 344L

בתחילת השנה השיקה ג'ון דיר מהדורה חדשה לגמרי של המעמיס האופני ה'חקלאי' שלה – ג'ון דיר 344L, כמחליף לג'ון דיר 344K הוותיק. עתה, עם תחילת השיווק והמכירות, מתבררים הפרטים המלאים, ויש הפתעה קטנה; מדובר במעמיס שמכלולים רבים בו – למעשה – רובם – מיוצרים על ידי ליבהר הגרמנייה, והמסופקים על ידה לג'ון דיר בכפוף להסכם שיתוף פעולה בין שתי היצרניות; ליבהר מוכרת מזה למעלה מ-20 שנה בתחום המעמיסים הקומפקטיים עם דגמי ה-Stereoloader שלה, המתאפיינים במרכב פירקי בשילוב היגוי אחורי. לכלי הפועל בסביבה צפופה וקשה לתמרון, אין צורך להכביר במילים אודות יתרונות מערכות היגוי כפול, המקטינות את רדיוס הסיבוב באופן משמעותי, מבלי לפגוע – על פי היצרנית – ביציבות הכלי ובכושר ההרמה המרבי שלו בצידוד מלא. ג'ון דיר 344L החדש הוא המעמיס היחיד בארסנל ג'ון דיר המציע תצורה כזו.

מעמיס אופני ג'ון דיר 344L

מעמיס אופני ג'ון דיר 344L

בניגוד לצידוד המרבי המקובל בכלים מסוג זה, העומד סביב ה-40 מעלות לכל צד, במעמיס של ליבהר/ג'ון דיר הזווית בין שני חלקי הכלי היא 30 מעלות בלבד. ברור כי בכך מושגת יציבות גבוהה יותר, אך אם כושר הצידוד היה מסתיים כאן – המחיר היה בדמות כושר תמרון גרוע בהשוואה לכלים סטנדרטיים ולרדיוס סיבוב גדול יותר. כאן נכנסת למשוואה מערכת ההיגוי האחורית, המשלימה את הפער – ויותר – ביכולות צידודו המרכב, ובשורה התחתונה, על פי ג'ון דיר, מציעה רדיוס סיבוב קטן יותר – עם כושר הרמה מרבי גבוה יותר – בהשוואה למתחרים, בראשם וולוו L50H וקטרפילר 914M. עוד מדגישים בג'ון דיר כי הפער המשמעותי ביותר ביציבות לטובת המעמיס שלהם הוא בנסיעה תחת עומס תוך סיבוב, או בעלייה תוך סיבוב, שם מתבררת נוסחה זו כיציבה ביותר.
ג'ון דיר 344L מצוייד במנוע ג'ון דיר בנפח 4.5 ליטר עם 103 כ"ס מרביים (נטו). אנשי היצרנית מדגישים כי עלויות – וזמן – התחזוקה נמוכות בהשוואה לדגם היוצא, ה-344K, בעיקר הודות לתכנון ולבנייה הפשוטים ונעדרי התחכום המיותר. נקודות הגירוז, למשל, הן חצי ממה שהכרנו בכלי הקודם, והחיבור בין שני חלק הכלי הוא פשוט יותר ועם פחות חלקים.
יבואנית ג'ון דיר לארץ היא חברת מפרם מעמק חפר.