,

יריד החקלאות של הצפון

צילומים: אייל מרגולין

מור וצור אביטל, מארגני היריד, עם דור ההמשך

בשבוע שעבר (8-9.10) נערכה במתחם העסקים בצומת כח שבגליל העליון תערוכת מיכון חקלאי תחת השם 'יריד החקלאות של הצפון' ביזמת ובהפקת מור וצור אביטל, הבעלים של חברת ייבוא ושיווק המיכון החקלאי צור אנד מור בע"מ, המייבאת בין היתר את מרסקות הגזם וציוד נוסף של Zanon האיטלקית וכן מיכון מתקדם של חברות נוספות ומובילות בשוק הבינלאומי.

התערוכה, בהשתתפות החברות המובילות בארץ ובעולם בתחום המיכון החקלאי, מתקיימת במתכונת זו כבר שנה שניה, והיא חלק ממסורת של חמש שנים. היא החלה כ'יום לקוחות' מצומצם בחצר העסק במושב שדה אליעזר, וגדלה והתרחבה עם הזמן כאשר חברות ומציגים נוספים הצטרפו.

השנה כבר השתתפו למעלה מ-30 מציגים – יבואני מיכון חקלאי, טרקטורים, כלי גינון, רכבי עבודה, טכנולוגיות מים, מוצרי תחבורה, טכנולוגיות סולריות ועוד. בין השאר הציגו בתערוכה: "מפרם סוכנויות" – יבואנית ג'ון דיר; י. קמחי בע"מ, "מכשירי תנועה" – יבואני קובוטה; "ניו פלדמן" יבואני טרקטורים ניו-הולנד וקייס; פולריס; STIHL ;UMI ;Ferrari ;Michelin ;Serrat ;ISUZU, שברולט; מטרו מוטור; עופר אבניר; כנען טרקטורים, וכמובן חברת צור אנד מור בע״מ. כמו כן, גם השנה, אפשרו המארגנים לנציגים של ארגון לקט ישראל להציב בכניסה דוכן משלהם.

ביומיים בהם התקיימה התערוכה הגיעו כ-1,200 משתתפים – רובם ככולם קהל מקצועי, חקלאים מכל רחבי הארץ – אשר התרשמו ממגוון החידושים בתחום, כולל כלים בייבוא בלעדי, וממבצעי מכירות מיוחדים.
”התערוכה נועדה בין השאר כדי להעלות את המודעות בקרב חקלאי האזור בפרט והחקלאים בארץ בכלל, לטכנולוגיות ולחידושים בענף״, אומר צור אביטל, ומוסיף כי "היענות היבואניות הייתה מרשימה ביותר, ולמעשה, מפאת מגבלת מקום, נאלצנו לסרב למספר חברות ומציגים שרצו לקחת חלק בתערוכה ואנו מקווים כי בשנה הבאה נצליח להגדיל את ההיצע".

שאלנו את צור את השאלה המתבקשת לגבי התחרות בענף, שהרי הוא עצמו יבואן, ובתערוכה הציגו גם יבואנים מתחרים שלו. "התערוכה הזו נולדה בשעתו בשל צורך שלנו״, מסביר צור. ״רצינו פלטפורמה מקצועית שתעסוק אך ורק במיכון ותעניין קהל מקצועי ומוגדר. מסתבר שאת אותו הדבר בדיוק רצו יבואנים נוספים וכך גדלה והתרחבה התערוכה, המתבררת כנכונה גם עבור החקלאים. נכון שאנחנו יבואנים והמתחרים שלנו משתתפים ומציגים ציוד מתחרה באותו האירוע – אבל המטרה היא משותפת – להביא קהל לתערוכה מקצועית נטו. בסופו של דבר, התחרות טובה ונכונה לכולנו והנוכחות המרשימה של היבואנים מדברת בעד עצמה".

לדבריו של אביטל "למרות המצב הקשה בחקלאות, ולמרות הטרור החקלאי שפוגע בכל מקום – וכל מי שהגיע לתערוכה שלנו ראה את תערוכת הכלים שנפגעו מהטרור החקלאי בצומת האגמון – החקלאות בישראל עדיין במיטבה וממשיכה כל העת להתחדש, להתייעל ולהוות דוגמא ומופת לחקלאי העולם כולו".

מור וצור כבר החלו לעבוד על התערוכה לשנה הבאה, שתיערך בתאריכים 24-25.09.2019 במתכונת דומה – וככל הנראה באותו המקום. הרבה הצלחה וכן ירבו!
כל אירוע החושף את קהל חקלאי ארצנו לטכנולוגיות ולחידושים בענף לרבות ציוד ומיכון חדשים, כמו גם מאפשר מגע בלתי אמצעי בין החקלאי ליבואן ולנותני השירות – מבורך בעינינו. נתראה בשנה הבאה!