קומביין לירק Krone BiG X 1180
, ,

הקומביין לירק החזק בעולם (וידאו)

קומביין לירק Krone BiG X 1180

קומביין לירק Krone BiG X 1180

מזה שמונה שנים מככב בפסגת הקומביינים לתחמיץ ה-Krone Big X 1100; הפלצת בעלת מנוע המ.א.ן האימתני הציעה 1,031 כ"ס עם השקתה, נתון שטיפס לכדי 1,078 כ"ס כיום, עת מוחלף הדגם. נציין כי ככל הידוע לנו מהווה הקומביין הגדול והחזק בהיצע Krone את הכלי החקלאי החזק בעולם, בכלל. קרונה הציגו בשעתו את סדרת הקומביינים Big X כמענה להיקפי העבודה ההולכים וגדלים, לאינטנסיביות הגוברת שבמלאכת קציר הירק לתחמיץ, כפועל יוצא מהמעבר למשקים, רפתות ומרכזי מזון ההולכים וגדלים. בקרונה ראו את הנולד ולמעשה היו הראשונים להציע 'קומביין-על' שמנועו סיפק כמעט כפול מהספקים המקובלים לשעתו בסגמנט זה, ברמה שרבים הגדירו כ'מגוחכת'. מי צדק נתון לוויכוח, אך כעובדה התקבעה קרונה כיצרנית הקומביינים החזקים בשוק – תואר השמור לה עד היום, וביתר שאת…

קומביין לירק Krone BiG X 1180

קומביין לירק Krone BiG X 1180

זה עתה השיקה קרונה את הדור הבא של ה-Big X הגדול והחזק ביותר – המכונה מעתה Big X 1180 במקום Big X 1100. סדרה Bix X כוללת 11 גרסאות, בטווחי הספק המתחילים ב-490 כ"ס, ומסתיימים צפונה מ-1,000…
בעוד של-Big X 1100 היה מנוע מ.א.ן V12 בנפח 24 ליטר בקירוב, מוצעת הגרסה העדכנית והחזקה עוד יותר עם מנוע ליבהר בנפח ובתצורה דומים, אך עם הספק משופר של 1,156 כ"ס – עלייה של 78 כ"ס. מעבר להספק שובר השיאים כולל הקומביין החדש של קרונה גם את תופי הקיצוץ הגדולים ביותר בתחום, מהירות העבודה והתפוקה הגבוהות ביותר בשוק. מנוע זה עומד בתקני יורו-5 ו-Tier 4f העדכניים ביותר.
אבל, השקת גרסת העל בסדרה אינה מסתכמת מן הסתם בהוספת הספק בלבד; ה-Big X 1180 מציג קפיצות מדרגה ושיפורים כמעט בכל היבט. המנוע החדש, יחד עם המערכות ההידראוליות והחשמליות, דורש טיפול מדי 1,000 שעות. שיפור זה בהארכת הטווח שבין הטיפולים הוא משמעותי ביותר עבור ציוד שעובד בלחץ מרבי בעונה קצרה, כאשר כל עצירה ועיכוב מהווים מכשלה רצינית.

קומביין לירק Krone BiG X 1180

קומביין לירק Krone BiG X 1180

מערכת הקיצוץ בקומביין החדש עובדה ושופרה אף היא, וכוללת צמד תופים עם תבליט שתי וערב התורם עוד בטרם נכנס הירק למערך הקיצוץ ל"ריכוכו" ותחילת הליך הקיצוץ. עיקרון הפעולה מתבסס על תופים מחורצים וצמודים, אשר הירק מועבר דרכם, אך שאינם מסתובבים באותה המהירות, עם פערי מהירות אותם ניתן לכוון של עד 50%. התוצאה, על פי קרונה, היא ירק הקצוץ באיכות הגבוהה ביותר כיום, המכוונת בעיקר אל תחום הביו-מסה ההולך וצובר פופולריות באירופה. בתחום ייצור הדלקים החליפיים מהווה איכות קיצוץ הירק מרכיב משמעותי בתהליך, ומכאן חשיבות השיפור המוצג על ידי קרונה בתחום זה.

קומביין לירק Krone BiG X 1180

קומביין לירק Krone BiG X 1180

גם ב-Big X 1180 החדש תוצע כאופציה הקבינה העולה והיורדת הייחודית לקרונה, כפי שהוצגה לפני כשנה. הקבינה אינה חדשה, והיא המוכרת מדגמים קודמים, אך חלק מהטכנולוגיה והמחשוב חדשים, דוגמת יכולת מעקב אחר טמפרטורת הירק הנקצץ, כיוון אורך הקיצוץ תוך כדי עבודה, יכולת סנכרון אוטומטית בין מהירות הנסיעה למהירות הקיצוץ ועוד.
יבואנית קרונה לארץ היא חברת האחים ניסנבוים מיבנאל.