זטור קריסטל 170 HD
, ,

זטור קריסטל חדש ל-2019 (וידאו)

זטור קריסטל 170 HD

זטור קריסטל 170 HD

לפני כשבועיים חשפנו כאן פרטים ראשונים אודות ספינת הדגל החדשה של זטור – הדור הבא של זטור קריסטל. זטור הצ'כית לא בחרה במועד זה להשקת הטרקטור החדש במקרה; בימים אלו חוגגת החברה 50 שנה להשקת הזטור קריסטל הראשון מתוצרתה, ויהיה זה אך טבעי שהדור האחרון והעדכני ביותר של טרקטור זה יושק במעמד זה.

זטור קריסטל 170 HD

זטור קריסטל 170 HD

רוב החדשות כבר פורסמו כאן בידיעה הראשונה, כאשר למעשה הפרטים החשובים ביותר אותם לא חשפנו בשעתו היו התמונות, שרק עתה יצאו לאור באופן רשמי, עם ההשקה המלאה של הטרקטור בשבוע שעבר (ב-23 לאוגוסט). במפתיע נותר העיצוב כמעט זהה לעיצוב סדרת הקריסטל היוצאת, כאשר למעט שינויים מינוריים בעיצוב יחידת המדרגות לקבינה עם מיכל הדלק כמו גם נגיעות קלות בתוך הקבינה, בראשן החלפת הכיסא בחדש ומתקדם יותר – זטור קריסטל HD (שם הסדרה החדש) נותר זהה לזטור קריסטל, ללא התוספת HD.

זטור קריסטל 170 HD

זטור קריסטל 170 HD

אבל, עיון בפרטים הקטנים מלמד שבכל זאת הטרקטור החדש ראוי לתואר "דור חדש", ועיקר החדשות, כפי שכבר ציינו בידיעה הראשונה לגבי טרקטור זה, היא בשדרוג ביצועי המנועים. המנוע בסדרה זו הוא דויץ 6-צילינדרי בנפח 6.1 ליטר שאל שתי רמות ההספק בהן הוא הוצע עד כה – 144 ו-163 כ"ס – מתווספת עתה גרסה עם 171 כ"ס ההופכת את הזטור קריסטל 170 HD בה היא מותקנת לטרקטור החזק בהיצע היצרנית כיום, ובכלל. שתי הגרסאות הוותיקות יצאו מהשירות והן תוחלפנה (שתיהן) בגרסה חדשה, עם חידושים הדומים למה שמיושם בזטור קריסטל 170 HD, שתיקרא קריסטל 150 HD; גרסה זו זהה לגרסת ה-170 HD למעט בהספק המנוע, שיעמוד בה על כ-150 כ"ס.

זטור קריסטל 170 HD

זטור קריסטל 170 HD

נזכיר עוד כי בטרקטורים מסדרה זו מוצע גיר 30F+30R המשולב עם reverser, פרי פיתוח עצמי המוכר זה מכבר מסדרת הפורטרה (Forterra). גיר זה מאפשר נסיעה במהירות המרבית – 40 קמ"ש – ב-1,750 סל"ד בלבד, במטרה לאפשר מינימום צריכת דלק בנסיעות מנהלתיות. כושר ההרמה בזרועות האחוריות עומד על 8.5 טון. הסרן הקדמי מוצע כסטנדרט עם שיכוך הקבינה שודרגה באופן מהותי יותר מהנראה, כאשר בזטור טוענים לתוספת גובה פנימי של כ-10 ס"מ ולחיבור חדש לשלדה, באמצעות 6 תושבות משככות חדשות. חדש הוא גם פאנל המחוונים ואמצעי התפעול, שעוצבו ומוקמו מחדש תוך הבטחה שהתפעול השתפר והשהייה בקבינה תהפוך לנעימה יותר, בעיקר לאורך זמן, ביחס לדגמי הקריסטל היוצאים.
יבואנית זטור לארץ היא חברת א.ל. טרקטורים ומיכון חקלאי מעמק חפר. לא ידוע על כוונה להביא את הקריסטל החדש לארץ